Biker.sk

RESPIRÁTOR FFP2 K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 14,90€!
Autá

Test: Jeep Compass 4XE | Auto pre bikera

Amerika bez americkej spotreby.
45 300
Biker

Apelativizácia je jav, keď sa z názvu výrobku stáva všeobecné pomenovanie. Na kopírke tak xeroxujeme, na internete googlime a ako deti sme každý chceli mať nejaký terénny džíp.

Jednoducho džíp

Našťastie, napriek mimoriadne daždivému týždňu, počas ktorého sme testovali nový hybridný Compass, sme sa mohli presvedčiť, že aj Jeep s elektromotorom a uhladeným lookom má do kopca stále čo povedať.

Spolu s Vitarou tak Compass v tomto teste zastupuje skupinu skutočne terénnych SUV-čiek. Okrem rôznych módov na rôzne podklady dokáže uzamknúť medzinápravový diferenciál a má aj redukciu prevodovky. Hoci sú obe len elektronické, do kopca reálne pomôžu.

V teréne sa k slovu dostane aj výnimočne pohodlne naladený podvozok, vďaka ktorému môžete po rozbitej ceste napredovať až prekvapivo rýchlo a nevyliať si kávu v držiaku.

Unikátny interiér

Keď sme už pri držiakoch, v Compasse prekvapivo nenájdete žiadnu priehradku na smartfón. Celý interiér však pôsobí kvalitne, a pritom stále obsahuje robustné prvky odkazujúce na offroadovú tradíciu značky. Užívateľské rozhranie infotainmentu je riešené celkom nekonvenčne, no vždy sme našli, čo sme chceli.

Celkom unikátne je aj ovládanie rádia ukryté na spodnej strane volantu. Nepomôžu vám teda žiadne symboly na tlačidlách, len pamäť. Na zadných sedadlách je dostatok miesta, aj keď za sebou sedia dvaja vysokí dospeláci. Poteší aj plnohodnotná 240V zásuvka.

Po sklopení sedadiel sa však naskytne celkom nezvyčajný úkaz – sedadlá sú nižšie ako podlaha kufra. Okrem vysokej podlahy nie je batožinový priestor ani dvakrát dlhý.

Náš testovací 29er v XL-ku sme síce dnu dostali, nie však bez mierneho posunutia sedadla spolujazdca dopredu a otočenia rajdov, ktoré museli byť šikmo pre nízky strop/vysokú podlahu kufra. Oveľa komfortnejšie by sa bike vošiel s oboma kolesami dole.

Amerika bez americkej spotreby

Compass je rovnako ako C5 Aircross a Grandland X plug-in hybridom. Na plne nabitú batériu dokáže v reálnom svete prejsť okolo 35 – 40 kilometrov, čo môže stačiť akurát na dennodenné vybavovačky po meste.

Následne sa nakopne benzínový motor. Ten môže auto poháňať vpred a zároveň dobíjať elektromotor, aby ste následne mohli opäť jazdiť nehlučne. Jeep Compass 4XE je tak príležitosťou, ako vlastniť „Ameriku“ bez tradičného ročného rozpočtu okresného mesta na benzín.

  • Objem batožinového priestoru: 368 l
  • Objem po sklopení sedadiel: 1251 l
  • Cena testovaného modelu: 45 300 € (akciová cena)
  • www.jeep.sk

Pozrite si tiež

Vaše komentáre

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu