Test: Opel Grandland X Hybrid | Auto pre bikera
BikerGrandland X je, len tak mimochodom, postavený na rovnakej platforme ako Citroen C5 Aircross a je to poznať – rovnako dominantnou prezenciou na cestách aj rozmermi batožinového priestoru, aj mimoriadne pohodlným odpružením. Poďme na to však postupne.
Prekvapivý odpich
Aj tento Opel je plug-in hybridom. To znamená, že po nabití akumulátora dokáže v reálnych podmienkach prejsť okolo 40 – 45 kilometrov úplne nehlučne a čisto na elektrickú energiu. Auto tak reálne pri bežnom behaní po meste nemusíte takmer nikdy tankovať.
Hneď dva elektromotory – jeden pre každý pár kolies – tu dopĺňajú dvestokoňovú „oturbenú jednašestku“. Výsledkom je spoločný výkon až 300 koní a pri stlačení pedála na podlahu je to naozaj cítiť. Grandland X tak na svetlách vyškolí kdejaké auto, a od tohto nevinne vyzerajúceho rodinného SUV-čka by to naozaj čakal málokto.
Pripájanie spaľovacieho motora pritom prebieha mimoriadne plynulo a nehlučne a ak mu nebudete šliapať na krk, na svoju existenciu nebude nijak zvlášť upozorňovať.
V teréne dokáže pomôcť
Spomínané odpruženie je naozaj vyladené nadpozemsky mäkko a pri prejazde veľkými nerovnosťami sa hojdá nahor a nadol, nie dopredu a dozadu, čo, mimochodom, vôbec nie je ľahké inžiniersky dosiahnuť.
Spolu s tým však ide ruku v ruke letargická jazdná dynamika v zákrutách a takmer neexistujúci cit vo výrazne ľahkom riadení. To, samozrejme, pre drvivú väčšinu zákazníkov nepredstavuje žiadne negatívum, možno práve naopak.
Je však trochu škoda, že sa auto so slušným odpichom nedá až tak prevetrať v zákrutách. Grandland X je dostupný aj s pohonom prednej nápravy, no my sme ho testovali v štvorkolkovej verzii.
V teréne od neho netreba čakať príliš veľa – na to nemá ani zvlášť veľkú svetlú výšku. Aj elektronické rozkladanie výkonu na jednotlivé kolesá však dokáže v teréne pomôcť a s trochou presviedčania a rozbehov sme sa dostali nahor rovnakým kopcom ako na Jeepe, hoci za sucha.
Miesta je viac ako dosť
Napriek spoločnej platforme s C5 Aircross je na zadných sedadlách viac ako dosť miesta na hlavu aj pre vysokých ľudí. Sedadlá sú aj dostatočne široké a jediným parametrom, ktorý by mohol byť o kúsok väčší, je miesto na nohy.
Zadné sedadlá sa sklápajú úplne do roviny a ide o jediné auto v tomto teste, v ktorom tak môžete pohodlne urobiť aj pomocou páčok umiestnených v kufri.
Miesta vnútri je pritom dostatok aj na náš testovací 29er v XL-ku s odmontovaným predným kolesom bez toho, aby sme museli posúvať sedadlo spolujazdca dopredu a na prevážanie biku vnútri je teda Grandland X veľmi praktický.
- Objem batožinového priestoru: 390 l
- Objem po sklopení sedadiel: 1528 l
- Cena od: 37 990 €
- Cena testovaného modelu: 52 470 €
- www.opel.sk
Vaše komentáre