Test: Citroen C5 Aircross SUV Hybrid | Auto pre bikera
Biker
C5 Aircross sme testovali už minulý rok a už vtedy na nás urobil dojem mimoriadnym komfortom na rozbitých cestách aj extravagantným dizajnom.
Tentokrát sme však do testu dostali plug-in hybridnú verziu, ktorá z neho robí nielen priestrannú víkendovku, ale aj ekonomického každodenného makača.
Všetko podriadené komfortu
Titul SUV tu treba brať trochu s rezervou – hoci autá z tejto kategórie pripomína tvarom, rozmermi aj vyššou svetlou výškou, v ponuke je len s pohonom predných kolies, a preto od neho žiadne veľké výkony mimo spevnených ciest nečakajte.
Čo však čakať môžete, je maximálne spríjemnenie pobytu vnútri. Odpruženie je nádherne mäkké a vďaka hydraulickým dorazom vás ani po trafení rozmerného výtlku nečaká tvrdá rana, volant sa otáča takmer bez námahy, a keď vybijete batériu plug-in hybridnej motorizácie s dojazdom do 50 km, s ktorou sme ho testovali my, dnu stále neprenikne takmer žiaden hluk benzínového motora.
S tým, samozrejme, súvisí aj riadenie, ktoré robí všetko pre to, aby šoféra čo najviac odizolovalo od cesty. Ak však nehľadáte jazdecké zážitky, tešiť sa môžete na spotrebu len 1,6 l/100 km – tá, samozrejme, platí len na tej prvej stovke.
Široký, no trochu nízky
Interiér Aircrossu je tak ako exteriér plný extravagantných prvkov, tie však, našťastie, nijak neukrajujú z komfortu. Nájdete tu rozmiestnených množstvo úložných priestorov a sedačky sú krásne pohodlné.
Vzadu je komfortu a priestoru taktiež viac ako dosť, záleží však na tom, koho do druhého radu troch plnohodnotných sedadiel posadíte. Interiér je vzadu naozaj široký a na krátke vzdialenosti sa vedľa seba zmestia aj traja dospelí ľudia.
Problém však predstavuje strecha, ktorá výrazne ukrajuje z miesta na hlavu na bočných sedadlách, a príliš veľa miesta nie je ani na kolená. Preto sú zadné sedadlá vhodné predovšetkým pre deti.
Tak či onak sa však každé z nich dá samostatne posúvať dopredu a dozadu aj sklopiť takmer do roviny – hoci kvôli tomu budete musieť prejsť k zadným dverám.
Jeden z najobjemnejších
To otvára nové možnosti konfigurácie batožinového priestoru – problém by tak napríklad nemal byť so štyrmi ľuďmi a ich lyžami vnútri. So športovým náčiním však môžu pomôcť aj sériovo montované strešné nosiče.
My sme dovnútra úplne bez problémov dostali 29-palcový bike vo veľkosti XL s odmontovaným predným kolesom. Jeho nakladanie uľahčí absencia nakladacej hrany.
Pozor však treba aj tu dávať na hlavu, keďže veko kufra sa neotvára zvlášť vysoko. Kapacita kufra však patrí v tejto triede k najlepším.
- Objem batožinového priestoru: 460 l
- Objem po sklopení sedadiel: 1510 l
- Cena od: 30 990 € (akcia platí od 1. 9. 2020 na 50 ks vozidiel do vypredania)
- Cena testovaného modelu: 37 940 €
- www.citroen.sk
Vaše komentáre