Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Test: Citroen C5 Aircross SUV Hybrid | Auto pre bikera

Biker
Test: Citroen C5 Aircross SUV Hybrid | Auto pre bikera

C5 Aircross sme testovali už minulý rok a už vtedy na nás urobil dojem mimoriadnym komfortom na rozbitých cestách aj extravagantným dizajnom.

Tentokrát sme však do testu dostali plug-in hybridnú verziu, ktorá z neho robí nielen priestrannú víkendovku, ale aj ekonomického každodenného makača.

Všetko podriadené komfortu

Titul SUV tu treba brať trochu s rezervou – hoci autá z tejto kategórie pripomína tvarom, rozmermi aj vyššou svetlou výškou, v ponuke je len s pohonom predných kolies, a preto od neho žiadne veľké výkony mimo spevnených ciest nečakajte.

Čo však čakať môžete, je maximálne spríjemnenie pobytu vnútri. Odpruženie je nádherne mäkké a vďaka hydraulickým dorazom vás ani po trafení rozmerného výtlku nečaká tvrdá rana, volant sa otáča takmer bez námahy, a keď vybijete batériu plug-in hybridnej motorizácie s dojazdom do 50 km, s ktorou sme ho testovali my, dnu stále neprenikne takmer žiaden hluk benzínového motora.

S tým, samozrejme, súvisí aj riadenie, ktoré robí všetko pre to, aby šoféra čo najviac odizolovalo od cesty. Ak však nehľadáte jazdecké zážitky, tešiť sa môžete na spotrebu len 1,6 l/100 km – tá, samozrejme, platí len na tej prvej stovke.

Široký, no trochu nízky

Interiér Aircrossu je tak ako exteriér plný extravagantných prvkov, tie však, našťastie, nijak neukrajujú z komfortu. Nájdete tu rozmiestnených množstvo úložných priestorov a sedačky sú krásne pohodlné.

Vzadu je komfortu a priestoru taktiež viac ako dosť, záleží však na tom, koho do druhého radu troch plnohodnotných sedadiel posadíte. Interiér je vzadu naozaj široký a na krátke vzdialenosti sa vedľa seba zmestia aj traja dospelí ľudia.

Problém však predstavuje strecha, ktorá výrazne ukrajuje z miesta na hlavu na bočných sedadlách, a príliš veľa miesta nie je ani na kolená. Preto sú zadné sedadlá vhodné predovšetkým pre deti.

Tak či onak sa však každé z nich dá samostatne posúvať dopredu a dozadu aj sklopiť takmer do roviny – hoci kvôli tomu budete musieť prejsť k zadným dverám.

Jeden z najobjemnejších

To otvára nové možnosti konfigurácie batožinového priestoru – problém by tak napríklad nemal byť so štyrmi ľuďmi a ich lyžami vnútri. So športovým náčiním však môžu pomôcť aj sériovo montované strešné nosiče.

My sme dovnútra úplne bez problémov dostali 29-palcový bike vo veľkosti XL s odmontovaným predným kolesom. Jeho nakladanie uľahčí absencia nakladacej hrany.

Pozor však treba aj tu dávať na hlavu, keďže veko kufra sa neotvára zvlášť vysoko. Kapacita kufra však patrí v tejto triede k najlepším.

  • Objem batožinového priestoru: 460 l
  • Objem po sklopení sedadiel: 1510 l
  • Cena od: 30 990 € (akcia platí od 1. 9. 2020 na 50 ks vozidiel do vypredania)
  • Cena testovaného modelu: 37 940 €
  • www.citroen.sk

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 18:00 Elektrofyziologické vyšetrenie srdca Petra Sagana neukázalo žiadne abnormality.

Elektrofyziologické vyšetrenie srdca je špecializovaná procedúra, ktorá sa používa na diagnostiku a liečbu abnormálnych srdcových rytmov. V prípade Petra Sagana sa vykonala iba diagnostika.

Včera 14:39 Informácie o operácii srdca Petra Sagana nie sú pravdivé. Po arytmii mu dali senzor na monitorovanie tepu.

O údajnej operácii srdca  napísal taliansky denník La Gazzetta dello Sport. Priamo od Petra Sagana sme však zistili, že tieto informácie neboli pravdivé.

Včera 12:30 Peter Sagan mal na pretekoch arytmiu, srdcový tep mu budú monitorovať.

Najznámejší slovenský cyklista Peter Sagan mal po pretekoch v španielskej Chelve abnormálnu tachykardickú epizódu a jeho srdcová frekvencia presiahla 200 úderov za minútu.

Včera 11:22 Scott rozšíril rodinu ľahkých elektrobicyklov o nový Voltage eRide s hmotnosťou pod 18 kg.

Tento e-bike vychádza z platformy Genius, má integrovaný tlmič so zdvihom 155 mm, motor s krútiacim momentom 50 Nm a tri rôzne možnosti nastavenia odpruženia.

Včera 10:40 Video: Šialený zjazd a skvelý súboj Sagana, Nibaliho a Urána na pretekoch Okolo Ománu v roku 2014.

Zjazd v (teraz zakázanom) supertuck-u, bunny-hop cez ostrovček a víťazný šprint.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu