Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Dal som si tréning s Jurajom Saganom: Keď nevládzeš, musíš iba zrýchliť

Tréningy za motorkou nás tak vyšpičkovali, že sme mali aj na konci sezóny super formu. Výsledok - abnormálne nenormálny, hovorí Juraj Sagan.
Martin Sarvaš

Po minuloročnej skvelej skúsenosti so zimným cestno/enduro sústredením na Kanárskych ostrovoch s Mišom Kolářom a Martinom Knapcom, som tento rok ani nerozmýšľal, zbalil bicykle a v polovici februára som odletel na ostrov Gran Canaria.

Pridali sa k nám však aj ďalší profíci, konkrétne Juraj Sagan a Erik Baška z tímu Bora-Hansgrohe.

Pôvodný plán bolo jazdiť čo najviac na horskom bicykli a cesťák mať iba ako doplnok, pretože celý december a január som strávil v Austrálii jazdením na cestnom bicykli.

Možnosť jazdiť cyklistami takého kalibru ako Juro Sagan či Erik Baška sa však nenaskytne každý deň, takže som nakoniec aj tak jazdil aj na cesťáku omnoho viac, ako som mal v pláne.

Keď nevládzeš, musíš iba zrýchliť

Spoločne sme si dali napríklad 190 km dlhú jazdu okolo ostrova a s Jurom som absolvoval aj jeden tréning.

Išlo o tréning, ktorého súčasťou bola hodinová intenzívna jazda za motorkou. Pravdupovediac, nebolo mi všetko jedno a trochu som sa obával, že v strede tréningu zostanem niekde sám, lebo nebudem vládať tempu, keďže na cestnom bicykli som jazdil necelé dva roky a porovnávanie mojej kondičky s Jurovou vlastne ani nemá zmysel.

Ale dal som sa na to a povedal som si, že aspoň si vyskúšam, ako trénujú profíci takmer každý deň.

Juro mi ešte pred tréningom dodal sebavedomie motivačným citátom: „Keď nebudeš vládať, musíš iba zrýchliť.“ Nič viac mi nebolo treba.

Na Kanárske ostrovy s dvomi bicyklami

 

Na Gran Canariu som letel s dvomi bicyklami, aby som mohol popri horskom trénovať aj na cestnom bicykli. Dva bicykle na letisku nie sú žiadny problém, musíte si iba zabezpečiť odvoz a prísť včas. Cestný bicykel som mal v špeciálnom kufri a horský v krabici, oba som naložil na vozík, spravil check in a odovzdal v oddelení pre nadrozmernú batožinu.

 

Let z Prahy na Gran Canariu trvá päť hodín a letisko v Las Palmas bolo iba 10 minút autom z mestečka Telde, kde sme bývali. Ak by ste chceli bývať priamo v hlavnom meste, letisko je od neho vzdialené 25km, takže v centre ste autom v priebehu 20 minút.

 

Na letisku Gran Canaria stojí mnoho taxíkov, ale do centra sa dá dostať napríklad aj autobusom, ktorý vám bicykle tiež bez problémov odvezie. Najlepšie obdobie na návštevu ostrovu Gran Canaria sú mesiace medzi novembrom a marcom, kedy na ostrove nie je toľko veľa turistov a počasie je pre cyklistov ideálne a stále.

 

Viac informácií o cestovaní na Kanárske ostrovy nájdete na webe www.canariatravel.cz.

Video z našej jazdy okolo ostrova Gran Canaria:

https://www.instagram.com/p/B84u-oqnoYm/

Rýchla hodina za motorkou

Najprv sme sa dve hodiny rozjazdili v pohodovom tempe. Potom prišiel náš lokálny kamarát Pepe aj s motorkou, dali sme si krátku pauzu na pumpe, kávu, koláč, a išli sme na to.

Za motorkou sme strávili jednu hodinu s priemernou rýchlosťou okolo 50 km/h. Ja som šiel priamo za motorkou, Juro bol za mnou. A musím uznať, že držať takéto tempo počas hodiny pre mňa nebolo jednoduché.

Akékoľvek mierne stúpanie dalo v takej rýchlosti poriadne zabrať, aby som sa dokázal udržať za Pepem. A aby sme išli čo najrýchlejšie, išli sme po diaľnici (je to povolené) a frekventovaná doprava mi tiež dosť pridávala na adrenalíne.

Nejakým zázrakom som to však zvládol a nakoniec to nebolo až také hrozné, ako som sa obával. Jura som sa spýtal, ako mi to išlo: „Parádne, akurát dobre, že si nemusel striedať.“ Nemusel som striedať, nechal som sa pekne ťahať priamo za motorkou a Juro vzadu makal. Ale ja som makal ešte viac.

Takto vyzeral náš tréning:

Prečo za motorkou?

Aký má význam tréning za motorkou, vysvetlil Juro: „Je to simulovanie pretekového tempa. Snažím sa pri tom zlepšovať kadenciu pri vysokej rýchlosti, ktorú je normálne ťažko natrénovať. Pri taktomto trénigu stačí hodinka a je to výborné.“

„Veľmi sa nám to osvedčilo ako príprava pred majstrovstvami sveta v Dohe, kedy sme absolvovali sústredenie na Malorke a práve tréningy za motorkou nás tak vyšpičkovali, že sme mali aj na konci sezóny super formu. Výsledok – abnormálne nenormálny.“

Do kopcov

S rozjazdením a hodinou za motorkou sme mali za sebou necelých sto kilometrov a kúsok cez tri hodiny jazdy. Tréning sa však ešte ani zďaleka nekončil. Na pumpe sme si dali colu a niečo na zahryznutie a pokračovali sme.

Nasledovali kopce. Našťastie sme nešli už žiadne intervaly či dlhšiu intenzitu, iba sme v pohode šliapali do kopcov jeden a pol hodiny a nastúpali sme asi ďalších 1500 metrov. Potom už našťastie nasledoval iba 20 km dlhý zjazd.

Celkovo sme si dali 144 km, nastúpali sme 2500 metrov a s priemernou rýchlosťou 28,8k m/h nám trval celý tréning presne 5 hodín.

Bol som rád, že chodím

Musím uznať, že mi to dalo poriadne zabrať. Hlavne tá hodina za motorkou. S kopcami síce bežne nemám problém, ale po hodine takej intenzívnej jazdy to nebolo ani pre mňa až také pohodové.

Na ďalší deň som bol rád, že chodím, takže som iba pekne naložil horský bicykel do našej Dacie a išli sme jazdiť na horských bicykloch.

Klobúk dole pred všetkými profíkmi, ktorí musia denno-denne ťažko trénovať, aby udržali tempo s tými najlepšími na svete.

Aktuality

Včera 16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

Včera 15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

24.04.2024 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu