Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Continental konečne predstavil bezdušovú cestnú gumu – GP 5000 TL

Úplne nový model GP 5000 a bezdušový plášť GP 5000 TL nahrádzajú legendárnu gumu GP 4000 S II.
bikeradar

Continental pred pár dňami uviedol nové plášte s názvom Grand Prix 5000, náhradu za legendárne GP4000. Nová guma GP5000 je v klasickej verzii s dušami, no hlavnou novinkou je verzia TL – tubeless – a teda bezdušová verzia.

Nové univerzálne plášte Continentalu majú nahradiť jedny z najobľúbenejších a najlepších cestných plášťov – GP 4000 S II.

Conti nie je samozrejme prvým výrobcom, ktorý prichádza s bezdušovými cestnými plášťami. Skôr naopak, svoje bezdušáky vydali v čase, kedy už mnoho výrobcov predáva podobné cestné gumy. O to viac dúfame, že keď už to dlhšie trvalo, budú nové Grand Prix 5000 ešte lepšie ako predchodca či konkurencia.

Konečne cestné bezdušáky od Conti

Plášte GP 4000 prišli na trh pred 14 rokmi a už dlho sa očakávalo vylepšenie tejto gumy práve bezdušovou verziou.

Po dlhom čakaní to prišlo a Continental skutočne vydal nové plášte, na ktoré všetci tak dlho čakali.

Nové bezdušové plášte Continental GP 5000 TL.

Bezdušový model GP 5000 TL je veľmi podobný s klasickou verziou, ale má pridaný tesniaci pás z jemnej gumy, ktorá by sa mala jednoducho nahdzovať na koleso.

Continental hovorí, že si guma prešla nespočetnými testami nahadzovania na koleso, kým dosiahli finálne rozmery a rovnováhu pohodlným obúvaním a pevným gripom gumy GP 5000.

Na aké kolesá sedia?

Continental priznal, že je sú si vedomí faktu, že situácia na trhu okolo cestných bezdušových štandardov je absolútny chaos a v tomto odvetví ešte stále nie je jasná zhoda a žiadny štandard pre bezdušové ráfy a duše zatiaľ neexistuje.

Conti však prezradil, že aj v tomto sa veci hýbu vpred a spolu s viacerími výrobcami kolies a ráfikov sa snažia zadefinovať bezdušový štandard pre cestné kolesá, ktorý by mohli zaviesť niekedy v priebehu budúceho roku.

Pri svojich nových gumách však Continental narozdiel od Schwalbe bohužiaľ nevydal tabuľku či presné údaje kompatibility GP 5000 s jednotlivými modelmi ráfikov.

Continental však tvrdí, že otestoval obrovské množstvo bezdušových cestných ráfikov a nová guma sedí na takmer všetky. Nie je však jasné, či „takmer“ znamená – bude určite sedieť alebo budete si nejako musieť poradiť.

Je smutné, že taký výrobca ako Conti, pri toľkom testovaní, ako hovorí, v dnešnej dobe nezdieľa presné dáta aj s verejnosťou. Pretože práve tieto informácie a transparentnosť sú pre zákazníka veľmi dôležité pri rozhodovaní, aké gumy si kúpi.

Veľkosti a zmes

Bezdušové plášte sú dostupné v troch šírkach – 25mm, 28mm a 32mm. Už len myšlienka, že môžete mať 32-mm široké gumy, ktoré budú mať rovnakú kvalitu a výkon ako GP 4000, je doslova vzrušujúca.

Plášť je z trojvrstvovej zmesi 180 TPI* (počet vlákien na jeden palec), pričom klasická verzia nového GP 5000 má zmes 320 TPI. Bezdušová guma GP 500 TL váži oproti klasickej o 85 gramov viac. V oboch verziách je použitá zmes gumy s názvom Black Chilli, o ktorej samozrejme Continental tvrdí, že je iná, lepšia a valivý odpor a grip sú vyváženejšie.

Plášte sú dostupné tiež v 25mm a 28mm šírkach pre veľkosť kolies 650b, teda 27,5-palcové.

*Čím vyššie číslo TPI, tým je materiál tenší, jemnejší a pružnejší, takže je ľahší a má menší valivý odpor, ale tiež náchylnejší na poškodenie.

Menej defektov

Nové gumy obsahujú vrstvu s názvom Vectran, ktorá by vraj mala znížiť možnosť defektu až o 20% ako predchodcaGP 4000 S II. A to je skutočne dosť.

Continental potvrdil smtnú správu, že nové plášte GP 5000 nebudú dostupé vo verzii s hnedým pásom na boku, ktorý vie byť skutočnou štýlovkou cestného bicyklu. Škoda.

Ako všetky prémiové plášte od Continentalu, aj nové GP 5000 sú vyrábané ručne v Nemecku.

Špecifikácia
GP 5000

  • Šírka 23mm, 25mm, 28mm a 32mm pre kolesá 700c / 28-palcové
  • Šírka 25mm a 23mm pre kolesá 650b / 27,5-palcové
  • Váha 215g (v šírke 25mm)
  • Zmes 330 TPI (počet vlákien na jeden palec), 3-vrstvová konštrukcia
  • O 10g  ľahšie ako model GP 4000 S II
GP5000 TL

  • Šírka 25mm, 28mm a 32mm pre kolesá 700c / 28-palcové
  • Šírka 25mm a 28mm pre kolesá 650b / 27,5-palcové
  • Váha 300g (v šírke 25mm)
  • Zmes 180 TPI (počet vlákien na jeden palec), 3-vrstvová konštrukcia
  • O 5% menší valivý odpor oproti klasickému plášťu GP 5000
Profíci na bezdušákoch?

Continental potvrdil, že s vydaním nových plášťov GP – bezdušových aj klasických – prídu aj s novými bezdušovými gumami pre profesionálne cestné tímy.

A aj keď niekedy na pretekoch môžeme vidieť, že časovkári si zvolia klasické plášte namiesto galusiek, nie je veľmi pravdepodobné, že by sme v najbližšej dobe videli v pro pelotóne vo veľkom bezdušáky.

Ceny a dostupnosť

Nové gumy GP 5000 sú už dostupné v oboch verziach – bezdušovej TL i klasickej.

Klasická verzia plášťu GP 5000 dostala cenovku 60,99 € a bezdušová guma GP 5000 TL stojí 74,99€.

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

22.04.2024 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

22.04.2024 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

22.04.2024 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

Zavrieť reklamu