Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: Specialized Diverge Comp

Schopnejší a s širšími možnosťami pri výbere trasy.
Hodnotenie: 4/5
2 990
bikeradar

Verdikt: Uznávaný gravel bicykel, ktorý využíva triky z cestnej aj horskej cyklistiky.

Plusy: Pohodlie pri jazde, vylepšená technológia Future Shock, schopnosť jazdy na takmer akomkoľvek povrchu.

Mínusy: Karbónový rám tvorí veľký podiel cenovky na úkor komponentov.

Kúpte ak: Chcete prekvapivo pohodlný bicykel, ktorý je schopný vo všetkých disciplínach.

Práve, keď sme si už mysleli, že sa kategória gravel ustálila a bicykle si vyjasnili typické črty, Specialized nazýva nový Diverge „objaviteľským strojom“ kombinujúcim prvky gravel aj cestného bicykla.

Oproti súčasnému roku 2018 sa vzhľadom na popularitu kategórie modelová rada Diverge pre rok 2019 ešte viac rozrástla a ponúka mnoho verzií postavených na hliníkovom aj karbónovom ráme.

Testovaný Specialized Diverge Comp 2018 Je najvyššou radou, ktorú potom prekonáva už len model S-Works. Väčšinu ceny Diverge Comp tvorí práve karbónový rám FACT 9r karbónová vidlica a systém pruženia v hlavovom zložení Future Shock.

Hoci je vidno, že nie sú osadené prestížne komponenty na vybalansovanie konečnej ceny, jedná sa o solídnu zostavu bez kompromisov. Jedinou anomáliou v hydraulickej sade Shimano 105 sú kľuky  a prevodníky Praxis Works Alba 2D s 48/32 zubovými prevodníkmi a 11/32 kazetou.

Páčky RS505 síce vyzerajú tučne, sú však pohodlné a extra gumová plocha na pákach zlepší úchop, najmä pre väčšie ruky.

Konštrukcia Future Shock pridáva hlavovej trubke na výške 33mm, ale predstavec je stále možné posunúť navrch ak by nebol výška riadidiel dostatočná.

Ak si upravujete výšku kokpitu na seba, musíte brať do úvahy, že riadidlá Hover od Specialized pridávajú ďalších 20mm na do výšky pre vytvorenie vzpriamenejšej polohy viac vyhovujúcej typickému použitiu bicykla.

Hydraulické kotúčové brzdy Shimano RS505 zabezpečia brzdnú silu vo všetkých podmienkach a na všetkých povrchoch.

Prvým dojmom je najmä neuveriteľná hladkosť na asfalte s miernym pocitom vznášania aký si obyčajne spájate s veľkými terénnymi plášťami.

Následne som vyrazil na iný povrch so zmesou asfaltu, hliny a štrku. Plášte Trigger Pro nafúkané na 50 psi. Ich jemne drážkovaný stred sa odvaľuje krásne bez bzučania a diamantový vzorka sa postupne zvyšuje smerom ku kraju dezénu a s ním samozrejme aj priľnavosť na nestálych povrchoch.

Na bicykli nájdete návarky na pripevnenie blatníkov a stojanov, no bez blatníkov ste schopný priestor zaplniť 42mm plášťami. Pevné osi na oboch konci zabezpečia tuhosť a precíznosť pri brzdení a zatáčaní, je však nutné nosiť so sebou multiklúč, inak nie je možné vybrať koleso z rámu. Osky nemajú žiadne vstavené páčky, no multiklúč by ste mali mať vždy so sebou tak či tak, a myslím si, že uhladený dizajn a užší hladký profil vidlice aj zadnej stavby za to stojí.

Pohyb vpred je svižnejší ako sa zdá kvôli tomu, že chvenie a vibrácie rýchlej jazdy sú utlmené. Na rozdiel od pôvodnej generácie Future Shock človek šliapajúc mimo sedla nerozhúpe kokpit hore dole na pružine, keďže nová progresívna pružina stuhne pri miernom stlačení. Po niekoľkých prvých kopcoch som musel zastaviť a overiť si či systém naozaj funguje, keďže som si jeho činnosť nevšímal a už vôbec ma nerušila.

Vyzerá ako bicykel, jazdí ako bicykel, má však Future Shock, Hover a Specialized ho volá “objaviteľský stroj”.

Future Shock pridáva komfort kokpitu do inak tuhého bicykla, takže neovplyvňuje jeho jazdné vlastnosti. Jeho funkcia prináša iba výhody, maximalizuje priľnavosť predného kolesa a dovoľuje vám zatáčať rýchlejšie a tvrdšie.

Vzadu sa snažia sekundovať znížené sedlové vzpery a karbónová sedlovka CG-R absorbujúca vibrácie ešte viac. Spolu s oporou sedla Phenom Comp dokážu priniesť výnimočný komfort aj vašej zadnej časti.

Diverge Comp sa rovnako schopne ako na asfaltových cestách správa aj v lese. Rozbitý povrch necháva bez povšimnutia za sebou a s ľahkosťou sa vrhá do strmín, voľnej hliny aj kamenistých častí.

S rázvorom vytrvalostného bicyklu, nízkym stredom, pohodovým 72,5 stupňovým hlavovým uhlom a tlstými pneumatikami jazda v teréne je stabilná, no obratná a bicykel sa ľahko prehadzuje so strany na stranu a nasmeruje vždy tam kam chcete. V  prestávkach medzi civilizovanými cestami sa na ňom dá vždy užiť veľa zábavy.

Kolesá Axis Elite Disc sú vyrobené najme pre odolnosť, no vďaka štedrému rozchodu prevodov sa aj na 38mm plášťoch dokáže bicykel rozbehnúť na decentné rýchlosti.

Ak vám nevadí vymeniť maximálnu rýchlosť na cestách za možnosť užiť si aj na necestách, či už s, alebo bez batožiny, Diverge je pútavý a vďačný stroj pre objavovanie nových horizontov.

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
Diverge Comp
Značka
Specialized
Rok
2018
Materiál rámu
Specialized FACT 9r carbon, Future Shock Progressive suspension
Veľkosti
48cm 52cm 54cm 56cm 58cm 61cm 64cm
Riadidlá
Specialized Comp Hover, 6061 alloy
Predstavec
Specialized 3D forged alloy
Brzdy
Shimano RS505 hydraulic, 160mm rotors
Kazeta
Shimano 105, 11-32t
Kľuky
Praxis Alba 2D
Vidla
Specialized FACT carbon
Kolesá
Axis Elite Disc
Predný plášť
38mm Specialized Trigger Pro 2Bliss Ready
Zadný plášť
38mm Specialized Trigger Pro 2Bliss Ready
Prešmykač
Shimano 105 Ez
Prehadzovač
Shimano 105
Sedlo
Specialized Body Geometry Phenom Comp
Sedlovka
Specialized CG-R FACT carbon
Radenie
RS505 hydraulic levers
Testovaná veľkosť
56cm
Hlavový uhol
72.5
Uhol sedlovej rúrky
73.5
Dĺžka zadnej stavby cm
42.1
Dĺžka sedlovej rúrky cm
50
Dĺžka hornej rúrky rámu cm
56.1
Rázvor kolies cm
101.1
Hlavova rúrka cm
17.8
Meraná veľkosť
56cm

Aktuality

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

27.03.2024 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu