Test: Specialized Diverge Comp
Verdikt: Uznávaný gravel bicykel, ktorý využíva triky z cestnej aj horskej cyklistiky.
Plusy: Pohodlie pri jazde, vylepšená technológia Future Shock, schopnosť jazdy na takmer akomkoľvek povrchu.
Mínusy: Karbónový rám tvorí veľký podiel cenovky na úkor komponentov.
Kúpte ak: Chcete prekvapivo pohodlný bicykel, ktorý je schopný vo všetkých disciplínach.
Práve, keď sme si už mysleli, že sa kategória gravel ustálila a bicykle si vyjasnili typické črty, Specialized nazýva nový Diverge „objaviteľským strojom“ kombinujúcim prvky gravel aj cestného bicykla.
Oproti súčasnému roku 2018 sa vzhľadom na popularitu kategórie modelová rada Diverge pre rok 2019 ešte viac rozrástla a ponúka mnoho verzií postavených na hliníkovom aj karbónovom ráme.
Testovaný Specialized Diverge Comp 2018 Je najvyššou radou, ktorú potom prekonáva už len model S-Works. Väčšinu ceny Diverge Comp tvorí práve karbónový rám FACT 9r karbónová vidlica a systém pruženia v hlavovom zložení Future Shock.
Hoci je vidno, že nie sú osadené prestížne komponenty na vybalansovanie konečnej ceny, jedná sa o solídnu zostavu bez kompromisov. Jedinou anomáliou v hydraulickej sade Shimano 105 sú kľuky a prevodníky Praxis Works Alba 2D s 48/32 zubovými prevodníkmi a 11/32 kazetou.
Páčky RS505 síce vyzerajú tučne, sú však pohodlné a extra gumová plocha na pákach zlepší úchop, najmä pre väčšie ruky.
Konštrukcia Future Shock pridáva hlavovej trubke na výške 33mm, ale predstavec je stále možné posunúť navrch ak by nebol výška riadidiel dostatočná.
Ak si upravujete výšku kokpitu na seba, musíte brať do úvahy, že riadidlá Hover od Specialized pridávajú ďalších 20mm na do výšky pre vytvorenie vzpriamenejšej polohy viac vyhovujúcej typickému použitiu bicykla.
Hydraulické kotúčové brzdy Shimano RS505 zabezpečia brzdnú silu vo všetkých podmienkach a na všetkých povrchoch.
Prvým dojmom je najmä neuveriteľná hladkosť na asfalte s miernym pocitom vznášania aký si obyčajne spájate s veľkými terénnymi plášťami.
Následne som vyrazil na iný povrch so zmesou asfaltu, hliny a štrku. Plášte Trigger Pro nafúkané na 50 psi. Ich jemne drážkovaný stred sa odvaľuje krásne bez bzučania a diamantový vzorka sa postupne zvyšuje smerom ku kraju dezénu a s ním samozrejme aj priľnavosť na nestálych povrchoch.
Na bicykli nájdete návarky na pripevnenie blatníkov a stojanov, no bez blatníkov ste schopný priestor zaplniť 42mm plášťami. Pevné osi na oboch konci zabezpečia tuhosť a precíznosť pri brzdení a zatáčaní, je však nutné nosiť so sebou multiklúč, inak nie je možné vybrať koleso z rámu. Osky nemajú žiadne vstavené páčky, no multiklúč by ste mali mať vždy so sebou tak či tak, a myslím si, že uhladený dizajn a užší hladký profil vidlice aj zadnej stavby za to stojí.
Pohyb vpred je svižnejší ako sa zdá kvôli tomu, že chvenie a vibrácie rýchlej jazdy sú utlmené. Na rozdiel od pôvodnej generácie Future Shock človek šliapajúc mimo sedla nerozhúpe kokpit hore dole na pružine, keďže nová progresívna pružina stuhne pri miernom stlačení. Po niekoľkých prvých kopcoch som musel zastaviť a overiť si či systém naozaj funguje, keďže som si jeho činnosť nevšímal a už vôbec ma nerušila.
Future Shock pridáva komfort kokpitu do inak tuhého bicykla, takže neovplyvňuje jeho jazdné vlastnosti. Jeho funkcia prináša iba výhody, maximalizuje priľnavosť predného kolesa a dovoľuje vám zatáčať rýchlejšie a tvrdšie.
Vzadu sa snažia sekundovať znížené sedlové vzpery a karbónová sedlovka CG-R absorbujúca vibrácie ešte viac. Spolu s oporou sedla Phenom Comp dokážu priniesť výnimočný komfort aj vašej zadnej časti.
Diverge Comp sa rovnako schopne ako na asfaltových cestách správa aj v lese. Rozbitý povrch necháva bez povšimnutia za sebou a s ľahkosťou sa vrhá do strmín, voľnej hliny aj kamenistých častí.
S rázvorom vytrvalostného bicyklu, nízkym stredom, pohodovým 72,5 stupňovým hlavovým uhlom a tlstými pneumatikami jazda v teréne je stabilná, no obratná a bicykel sa ľahko prehadzuje so strany na stranu a nasmeruje vždy tam kam chcete. V prestávkach medzi civilizovanými cestami sa na ňom dá vždy užiť veľa zábavy.
Kolesá Axis Elite Disc sú vyrobené najme pre odolnosť, no vďaka štedrému rozchodu prevodov sa aj na 38mm plášťoch dokáže bicykel rozbehnúť na decentné rýchlosti.
Ak vám nevadí vymeniť maximálnu rýchlosť na cestách za možnosť užiť si aj na necestách, či už s, alebo bez batožiny, Diverge je pútavý a vďačný stroj pre objavovanie nových horizontov.
Vaše komentáre