Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Britská značka bicyklov Raleigh hlási stratu 30 miliónov libier

Podľa výrobcu sú problémy spôsobené nadbytočnými zásobami na trhu po pandémii COVID-19.
Martin Radošovský
Britská značka bicyklov Raleigh hlási stratu 30 miliónov libier

Raleigh Chopper Foto: Scott Windsor / Bikeradar

Ikonická britská značka bicyklov Raleigh je ďaľšou, ktorá priznáva finančné problémy. V roku 2023 zaznamenala stratu viac ako 30 miliónov libier.

Napriek tomu, že Raleigh bol v roku 2021 ziskový, najnovšie finančné výsledky spoločnosti odhaľujú stratu vo výške 30 146 000 libier za rok 2023, pričom v roku 2022 bola strata 6 826 000 libier.

Riaditeľ spoločnosti Chris Slater, ktorý bol do funkcie vymenovaný v apríli 2024, vysvetľuje, že značka so sídlom v Nottinghame čelí problémom spôsobeným „nadbytočnými zásobami na trhu“ a zvýšeným tlakom na ceny.

Slater dodáva: „Rast trhu poháňaný pandémiou COVID-19 sa zmenšil a objemy sa vrátili na úroveň spred pandémie.“

Vo svojom sprievodnom vyjadrení k správe Slater uvádza, že Raleigh má „silnú pozíciu“, keď sa trh vráti do „normálnejšieho a stabilného stavu“.

Napriek stratám zaznamenal Raleigh v roku 2023 mierny nárast tržieb o 3,5 %, keď obrat stúpol z 55,7 milióna libier v roku 2022 na 57,7 milióna libier. Čisté prevádzkové náklady spoločnosti však dosiahli 84,4 milióna libier.

Jednou z významných udalostí roku 2023 bolo opätovné uvedenie ikonického modelu Chopper.

Bývalý riaditeľ Lee Kidger v rozhovore pre BikeRadar uviedol, že dúfa, že nový Chopper pomôže ľuďom znovuobjaviť radosť z jazdy na bicykli, pričom zdôraznil, že oživenie historického modelu má za cieľ zvýrazniť modernú stránku značky Raleigh, najmä jej zameranie na elektrické bicykle.

Na konci roka 2023 prešiel Raleigh podrobnou obchodnou revíziou, ktorú uskutočnila jeho materská spoločnosť Accell Group.

Tento proces zahŕňal znižovanie počtu zamestnancov na centrále Raleigh, zrušenie značky komponentov a príslušenstva a ukončenie skladových operácií.

Raleigh bol v roku 2012 predaný spoločnosti Accell Group za 100 miliónov dolárov (približne 62 miliónov libier). Táto skupina vo svojom portfóliu spravuje aj značky ako Lapierre, Haibike, Ghost či Babboe.

Accell Group však sama čelila náročným rokom. Jej obrat klesol o 10 % z 1,43 miliardy eur v roku 2022 na 1,3 miliardy eur v roku 2023.

Správy naznačujú, že plánovaná rekapitalizácia skupiny na začiatku roka 2025 by mala znížiť jej dlh o približne 40 %, z 1,4 miliardy eur na 800 miliónov eur.

Podľa decembrovej tlačovej správy Accell Group „pokles v cyklistickom odvetví pokračoval aj v roku 2024. Trh sa stále potýkal s vysokými zásobami u výrobcov aj predajcov, zatiaľ čo globálne ekonomické faktory ovplyvňovali dopyt.“

„To viedlo k výrazným zľavám a nakoniec k ďalšiemu roku poklesu.“

Problémy Raleighu sú súčasťou širšej krízy v cyklistickom priemysle. Online predajcovia Wiggle a Chain Reaction boli v októbri 2023 umiestnení do nútenej správy.

Orange Bikes požiadal o pomoc správcov v januári 2024. Značka GT v decembri oznámila znižovanie počtu zamestnancov a dočasné zastavenie nových produktov.

Problémy sa dotkli aj Bromptonu, ktorého zisk klesol z 10 miliónov libier na menej ako 5 000 libier za obdobie do 31. marca 2024.

Tento výrobca skladacích bicyklov uviedol, že jeho problémy sú spôsobené „globálnou ekonomickou neistotou a výzvami v cyklistickom odvetví.“

Aktuality

14:26 Ineos Grenadiers hľadá druhého sponzora a chce sa vrátiť medzi najlepšie tímy na svete.

Tím Ineos Grenadiers potvrdil, že bude pokračovať aj po sezóne 2025. Vedúci predstavitelia tímu však avizujú, že hľadajú druhého hlavného sponzora, ktorý by zvýšil rozpočet a pomohol tímu opäť súperiť s najlepšími vo svete profesionálnej cyklistiky. (Cyclingnews)

10:14 Video: UCI vysvetľuje, ako bude fungovať systém žltých kariet a aké tresty hrozia pretekárom v roku 2025.

Cieľom nového systému žltých kariet je minimalizácia rizík a vytvorenie bezpečnejšieho prostredia pre všetkých účastníkov cestných pretekov.

09:56 UCI zverejnila štatistiky nehôd za rok 2024: Chyby jazdcov tvoria 35 % pretekových incidentov.

Bohužiaľ, veľké bezpečnostné zmeny v pravidlách UCI sa zatiaľ neudiali.

09:42 Tím Trek Factory Racing Downhill vstupuje do sezóny 2025 s úplne zmenenou zostavou.

Hlavnými posilami továrenského tímu sú Lachlan Stevens-McNab, Matt Walker a Ollie Davis.

09:03 Kate Courtney zakladá vlastný projekt She Sends Racing.

Americká pretekárka má v rebríčku UCI dostatok bodov, aby mohla vo Svetovom pohári štartovať za akýkoľvek tím, vrátane vlastného.

Zavrieť reklamu