Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Trek Slash 9.9 XX AXS 2024 | Zjazďák, ktorý šliape do kopca ako XC-čko

Nový enduro špeciál od Treku exceluje v zjazde a zároveň sa na ňom dobre šliape aj do kopca. Je tiež fajn, že oproti iným podobným pretekárskym enduro modelom ho nemusíte tlačiť do extrémov na to, aby fungoval tak, ako má.
Hodnotenie: 4.5/5
12 499
Martin Sarvaš

Naše hodnotenie

Nový Slash je veľmi vyvážený enduro bike, a to vo všetkých ohľadoch - geometrii, odpružení aj komponentoch. Aj keď možno oku milovníka subtílnych bicyklov neulahodí, vo funkčnosti skutočne exceluje a oproti iným podobným pretekárskym enduro modelom ho nemusíte tlačiť do extrémov na to, aby fungoval tak, ako má.

+PLUSY

  • Skvelá geometria
  • Výborne fungujúce high-pivot odpruženie
  • V zjazde je stabilný, ale veľmi obratný
  • Do kopca sa na ňom šliape skutočne skvele
  • Veľa praktických doplnkov

-MÍNUSY

  • Kolesá v štýle “mullet” nemusia sedieť každému
  • Celkovo menej subtilný vzhľad

Pri prvom pohľade na Slash šiestej generácie sme mali pocit, že pôjde o čistokrvný pretekársky enduro bicykel, ktorého primárnou úlohou je, aby išiel čo najrýchlejšie dole kopcom. Jeho výkon pri šliapaní do kopca bol však obrovským prekvapením.

Trek si dal záležať na tom, aby vyladili pruženie tak, aby sa na novom Slashi šliapalo nielen pohodlne, ale aj efektívne. Jazdec, ktorý tento bicykel testoval, ho dokonca opísal ako “zjazďák, ktorý šliape do kopca ako XC-čko”.

Pri šliapaní do kopca je vďaka strmšiemu uhlu sedlovej trubky jazdec v ideálnej polohe pre efektívny prenos výkonu do pedálov a výkon sa nestráca v tlmiči, ani keď je v plne otvorenom nastavení. To isté platí aj pri technickejších a pomalších sekciách stúpania, keď sa potrebujete postaviť zo sedla a kolesá nestrácajú trakciu aj napriek menšiemu zadnému kolesu.

V zjazde sa potvrdilo, že aplikácia odpruženia high-pivot s vysoko umiestneným čapom má svoje opodstatnenie a výrobcovia bicyklov vedia, prečo ho u enduro bicyklov začali používať vo veľkom. Oproti predošlej verzii je nový Slash doslova prilepený k zemi a je skutočne veľmi stabilný. Zároveň sa však dobre ovláda, je hravý a obratný.

Pri jazde máte pocit, že môžete spraviť aj nejaké tie chybičky a Slash si s nimi bez problémov poradí a podrží vás v momentoch, keď vás na trati niečo prekvapí. Aj keď dĺžka zadnej stavby sa môže zdať veľmi krátka, pri zanorení tlmiča sa predĺži, čo je cítiť najmä, keď prechádzate zatvorenými zákrutami a keď idete na brzdách v strmom teréne.

Vďaka veľkým zdvihom zvláda absolútne bez problémov akékoľvek prekážky, jazdu cez rockgardeny či veľké skoky, ale zároveň dokonale tlmí malé nerovnosti na trailoch. Je fajn, že oproti iným podobným pretekárskym enduro modelom ho nemusíte tlačiť do extrémov na to, aby fungoval tak, ako má.

Nový Slash je bicykel, na ktorom sa človek nenudí ani na hladkých flowtrailoch, na prírodných enduro tratiach a vôbec by sa nestratil ani na zjazdovej trati. Ide o veľmi vyvážený enduro bike, a to vo všetkých ohľadoch – geometrii, odpružení aj komponentoch. Aj keď možno oku milovníka subtílnych bicyklov neulahodí, vo funkčnosti skutočne exceluje.

Špecifikácia – Trek Slash 9.9 XX AXS T-Type Gen 6

  • Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate Flight Attendant, zdvih 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Ultimate
  • Pohon: SRAM XX Eagle AXS, T-type
  • Kľuky: SRAM XX Eagle
  • Brzdy: SRAM Code Ultimate
  • Kolesá: Karbónové Bontrager Line Pro 30
  • Plášte: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: Integrovaný kokpit Bontrager RSL, 820 mm
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada/RockShox Reverb AXS
  • Hmotnosť: 15,7 kg (M)
  • Cena: 12 499 eur

Aktuality

15:28 Tim Merlier vyhral aj druhú šprintérsku etapu na pretekoch UAE Tour.

V hromadnom šprinte v Dubaji skončil na druhom mieste rovnako ako v prvej etape Arvid de Kleijn a tretí finišoval Olav Kooij.

12:52 Tobias Foss použil gigantický 68-zubový prevodník na časovke UAE Tour.

26-ročný Nór a majster sveta v časovke z roku 2022 si zvolil na časovku v Spojených arabských emirátoch skutočne obrovský prevodník, no nakoniec zaostal o 14 sekúnd za víťazom Brandonom McNultym. Fossov 68-zubový prevodník je najväčší, aký bol dodnes na pretekoch použitý.

12:24 Peter Sagan sa chystá na viacero cestných pretekov v Slovinsku.

Aj keď Sagan ukončil kariéru v profesionálnom pelotóne, vrámci prípravy na MTB preteky absolvuje v marci sériu cestných pretekov.

12:08 Video: Mathieu van der Poel využíva na tréningu trik Petra Sagana.

V roku 2017 spravil Peter Sagan asi najlepšiu reklamu na Haribo cukríky po víťazstve klasiky Kuurne-Brusel-Kuurne a odvtedy sa stali veľmi populárnymi vo svete cyklistiky.

11:05 Na bicykloch Van Rysel vyhrali pretekári už štyrikrát, Decathlon sa teší z úspešného štartu sezóny 2024.

Pri vývoji Van Rysel kúpil a otestoval 18 bicyklov World Tour. Medzi ciele patrilo dosiahnuť hmotnosť na limite UCI a zároveň byť medzi piatimi najrýchlejšími bicyklami v pelotóne.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu