Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Martin Svrček prebral po Petrovi Saganovi spoluprácu s Citroënom | Rozhovor o sezóne 2023 aj o plánoch v budúcom roku

Slovenský cyklista Martin Svrček z tímu Soudal Quick-Step si v Bratislave prevzal vozidlo od svojho nového partnera Citroën. Konkrétne ide o model C5 X a my sme sa s ním pri tejto príležitosti pozhovárali o uplynulej sezóne aj o ďalších jeho plánoch.
Matúš Bušík

Na základe úspešnej spolupráce značky Citroën s ambasádorom Petrom Saganom a s jeho cyklistickou akadémiou pre mladé športové talenty „Sagan Academy“ sa značka rozhodla pokračovať v úspešnej spolupráci.

Tentokrát nadviazali spoluprácu s mladým talentovaným cyklistom Martinom Svrčekom, odchovancom cyklistickej akadémie Petra Sagana. Značka Citroën tak nadväzuje na úspešnú spoluprácu.

Nový ambasádor značky Martin Svrček si vo štvrtok 2. novembra v Bratislave prevzal svoje nové vozidlo – Citroën C5 X, ktoré je vlajkovou loďou značky, má moderný a odvážny dizajn doplnený najnovšími technológiami.

Pri tejto príležitosti sme sa s Martinom porozprávali o uplynulej sezóne, ale aj o jeho plánoch na ďalší rok.

Tento rok si dosiahol obrovský úspech – bronz na Majstrovstvách sveta v Glasgowe. Ako by si zhodnotil túto sezónu svoju?

Tak, okrem bronzu na majstrovstvách sveta nie je moc čo hodnotiť. Mal som nejaké problémy na začiatku sezóny aj na konci, takže pár pretekov som mal dobrých, pár zlých. No nebolo to dokonalé ani moc dobré. Tie majstrovstvá to zachránili.

Po majstrovstvách si sa vyjadril, že si mal pred štartom dobré čísla. Vedel si sa výkonnostne zlepšovať, prípadne si spravil nejaké zmeny v tréningu?

Tak pred majstrovstvami sveta som bol na vysokohorskom sústredení dva týždne a potom týždeň som šiel do SP rezortu, čo má Peťo Sagan, tam sa nachádzajú hypoxické izby. Takže to mi určite veľmi pomohlo a cítil som sa super.

Týždeň predtým som mal etapák s development tímom a tam sme mali asi 20-25 minútový kopec čo je na mňa dlhé, ale dokázal som jazdiť v skupinke, kde boli moji dvaja tímoví lídri, ja a ďalších šesť ľudí, takže tam som videl, že to bude dobré. Potom som absolvoval ešte jeden veľmi náročný tréning, z ktorého som bol aj sám prekvapený, ako som ho zvládol. Takže cieľ na majstrovstvá sveta som si vytýčil skončiť do 3. miesta, čo sa nakoniec podarilo.

Aké sú tvoje najbližšie plány na zimnú prípravu a na nadchádzajúcu sezónu?

Teraz sa snažím hlavne dať si dokopy koleno. Trénujem tak, že dva týždne som trénoval, týždeň som netrénoval. Teraz týždeň trénujem, takže sa snažím dať to dokopy s tímom, prísť na to, že prečo sa to vlastne stalo. 11. novembra by som mal mať tím míting v Belgicku, kde sa dohodneme s tímom na pretekoch a celkovo ohľadom budúceho roku. Potom od 11. decembra máme sústredenie v Španielsku. Mal by som ísť do španielska už 26. novembra trochu skôr, lebo na Slovensku už nebudú ideálne podmienky na trénovanie a pre moju psychiku bude lepšie keď budem v Španielsku už skôr.

Máš už aj nejakú približnú predstavu o pretekoch na budúci rok? Alebo to vôbec neovplyvníš a hlavné slovo majú v tíme?

Môžem si povedať, že by som chcel ísť na preteky Okolo Slovenska, čo určite chcem ísť a s najväčšou pravdepodobnosťou aj pôjdem, ak všetko bude v pohode. Chcel by som skúsiť Grand Tour ak sa bude dať, ak bude niekde miesto, určite by som to chcel vyskúšať.

Mal by si sa zúčastniť teda predbežne aj na olympijských hrách v Paríži. Je to pre teba jeden z tých veľkých cieľov?

Určite chcem ísť na olympiádu. Mojím cieľom je tam ísť nielen ako pretekár do počtu, ale chcel by som niečo skúsiť dokázať. Prípadne sa dostať do úniku.

Už si načrtol, že si mal v uplynulej sezóne zdravotné problémy. Skús to možno nejako priblížiť a ako si na tom teraz?

Ono to všetko začalo, myslím že po pretekoch Okolo Nemecka. Dva týždne som pretekal na nových bicykloch a na tréningy sme stále používali tie staré. Veľa som trénoval a pretekal a stále som menil bicykle. Na šľachách na kolene sa každým záberom robia také trhlinky. Mne sa tie trhlinky urobili bohužiaľ celkom veľké. Jeden tréning mal trvať päť hodín, ale po štyroch som ledva točil nohami. Na ďalší deň som mal voľno a bolo to v pohode.

Potom som mal ďalší ťažký tréning a tam ma to už bolelo, tak som písal tímu, s tým že mám problém. Nariadili mi týždeň voľno, to bolo pred pretekmi Okolo Slovenska a nebolo to o nič lepšie. Tak sme riešili čo ďalej a poslali ma do nemocnice v Belgicku. Tam zistili tieto trhlinky a dali mi plazmovú injekciu do kolena s odporúčaním na dvoj týždenný kľudový režim.

Išiel som teda na dovolenku a po návrate domov som začal trénovať. Všetko vyzeralo super, ale stále som cítil, že to nie je úplne v pohode. A po dvoch týždňoch trénovania ma to znova začalo bolieť – naspäť do Belgicka na ďalšiu injekciu. Tento týždeň to vyzerá opäť fajn, tak dúfam, že už sa z toho dostanem.

Pociťoval si bolesť iba pri záťaži?

Nie, pri záťaži to začalo niekedy aj po piatich minútach bicyklovania niekedy po hodine, niekedy po dvoch. Bolesť som cítil aj ak som veľa chodil alebo pri vystupovaní z auta a kráčaní po schodoch.

Táto sezóna bola v podstate tvojou prvou, ktorú si strávil v profi pelotóne. Ako si sa prispôsobil takému životu?

Je to určite také niečo iné ako som si zažíval doteraz, že lietam na preteky, lietam domov. Paradoxom je, že viac času, trávim doma ako po minulé roky, takže určite je to super. Je to však aj psychicky náročnejšie, keďže trénujem väčšinou sám. Robím však to, čo ma baví takže to hodnotím pozitívne.

Trénuješ sám, tak máš daný nejaký tréningový plán z tímu, alebo teda každý pretekár má svoj individuálny tréningový plán, alebo musíte plniť nejaké ciele?

Áno, máme, teda tento rok sme mali troch trénerov a uvidíme, či sa niečo zmení. A každý pretekár má priradeného svojho trénera, s ktorým sme v dennom kontakte. On nám v jednej aplikácii nahráva tréningy na týždeň až dva dopredu a po tréningoch sa nás pýta na naše dojmy. Nehovorím, že nemôžem chodiť s niekým trénovať, je to skôr o tom že nemám s kým.

Čo hovoríš na spoluprácu s Citroënom? Tešíš sa z nej a čo pre teba znamená? Dá sa povedať, že si prebral štafetu po Petrovi Saganovi.

Teším z tejto spolupráce. Už v minulosti sme si to mohli skúsiť tak na nečisto by som povedal. Teraz dúfam, že toto bude dlhodobá spolupráca. Auto sa mi veľmi páči a je naozaj moderné. A to že to preberám po Saganovi je skvelé!

Kto je Martin Svrček?
  • Martin Svrček je mladý slovenský cyklista, ktorý momentálne preteká v seriáli cyklistických podujatí UCI World Tour v tíme Soudal Quick-Step. Jeho najväčšími idolmi sú Peter Sagan a Remco Evenepoel.
  • Martin Svrček sa narodil 17. februára 2003 v obci Nesluša (okres Kysucké Nové Mesto). Jeho športové nadanie sa prejavovalo nie len  v cyklistike, ale aj v hokeji. Keďže sa mu ako chlapcovi darilo viacej v cyklistike, vybral si práve tento šport. Keď mal Martin 10 rokov, vstúpil do akadémie Petra Sagana, ktorá bola výbornou školou pre mladého a talentovaného cyklistu.
  • Po 7 rokoch v akadémii sa presťahoval do Talianska, podobne ako slovenský Tourminátor, ktorý sa tiež na začiatku kariéry presťahoval na Apeninský poloostrov.

Aktuality

12:54 Virálne video stewarda na kolobežke s Woutom van Aertom a komické porovnanie s rokom 2017.

Rik Bossuyt má na starosti sprevádzanie víťaza pretekov, a aby s ním nemusel utekať, zobral si na pomoc elektrickú kolobežku.

11:54 Mohol by byť našim novým Saganom. Julian Alaphilippe má otvorené dvere v tíme TotalEnergies.

Šéf QuickStep-u Patrick Lefevere kritizuje Alaphilippa za slabé výkony, životný štýl a vzťah so svojou partnerkou Marion Rousse, na čo zareagoval manažér TotalEnergies Jean-René Bernaudeau a uviedol, že bude mať vždy miesto vo francúzskom ProTeame. (Cyclingnews)

11:32 Video: Nahnevaný Arnaud De Lie viní sprievodné auto zo svojho pádu na pretekoch Le Samyn.

„Auto organizátorov zrazu zastavilo v zákrute a potom museli zastaviť všetky autá za ním. Je jasné, že na vine sú tie autá. V zákrute sa nezastavuje, je to celkom jednoduché,“ povedal 21-ročný Belgičan, ktorý patril medzi najväčších favoritov belgickej klasiky. (WielerFlits)

11:09 Koľko vážia všetky pretekárske bicykle tímov WorldTour v roku 2024?

Po hranicu 7 kg sa dostal nečakane iba jeden bicykel.

Včera 17:37 Video: Laurenz Rex oslavoval priskoro a takmer prišiel o víťazstvo na klasike Le Samyn.

Tesne pred cieľovou čiarou už 24-ročný Belgičan zdvihol ruky z riadidiel a išiel oslavovať, keď ho zrazu dobehol António Morgado. Nakoniec sa však ukázalo, že Rex prešiel cieľovou čiarou ako prvý.

Zavrieť reklamu