Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nukeproof predstavil nový elektrobicykel Megawatt Carbon s pohonom SRAM Eagle Powertrain

Ide o pretekársky enduro bicykel s karbónovým rámom a novinkou v oblasti motorov SRAM Eagle Powertrain.
Matúš Bušík
Nukeproof predstavil nový elektrobicykel Megawatt Carbon s pohonom SRAM Eagle Powertrain

Nukeproof v týchto dňoch predstavil pretekársky e-enduro bike s karbónovým rámom a motorom SRAM Eagle Powertrain, ktorý je absolútnou novinkou a prečítať o ňom si môžete v tomto článku.

Novinka s označením Megawatt Carbon dopĺňa svojich súrodencov na hliníkovej platforme s motormi Shimano a kombinuje tie najnovšie a najlepšie technológie zo sveta eMTB, ktorú sú navyše zabalené v karbónovom ráme Nukeproof.

Megawatt Carbon je pripravený zdolávať tie najťažšie pretekárske trate a posúvať zážitok z jazdy na elektrobicykli na vyššiu úroveň.

Inžiniersky tím Nukeproof bol medzi prvou štvoricou výrobcov elektrobicyklov, ktorým sa dostalo príležitosti byť v prvej rade pri vývoji systému SRAM Eagle Powertrain, čo dalo značke príležitosť vytvoriť ten najlepší rám, do ktorého bol tento revolučný systém vložený.

Megawatt Carbon povýšil už tak oceňovanú geometriu, platformu, kinematiku, design a výkon radu Megawatt na vyššiu úroveň.

Vďaka kombinácii precízneho vlastného vývoja a pretekárskych skúseností dnes na trhu len ťažko nájdete vyváženejší e-bike.

Vzťah spoločnosti Nukeproof a SRAM trvá už mnoho rokov a spoločnosti sú kľúčovými partnermi továrenského enduro a zjazdového tímu.

Preto bol pretekársky tím Nukeproof logicky oslovený pred viac než dvoma rokmi vývojármi spoločnosti SRAM, aby sa podieľal na vývoji nového projektu, z ktorého sa po dôkladnom testovaní zrodil Megawatt Carbon.

Rám

Nový rám je vyrobený z uhlíkových vlákien T700/T800 a podobne ako zliatinový Megawatt vyzerá veľmi podobne ako model Mega, na ktorom je založený.

Rovnako ako zliatinová verzia, aj nový Megawatt Carbon používa iba mullet prevedenie kolies (29 palcov vpredu, 27,5 palcov vzadu).

K dispozícii je vnútorná objímka kábla, ktorá pomáha pri výmene brzdových hadíc, aj keď predpokladáme, že kryt kábla radenia je zbytočný, za predpokladu, že jazdci chcú zostať pri bezdrôtovom hnacom ústrojenstve a čo najlepšie využiť funkcie SRAM Eagle Powertrain.

Nukeproof však poskytuje jasné vodiace lišty pre káble v Spojenom kráľovstve a USA, aby sa zabezpečilo, že brzdové hadice a káble sedlovky/prevodovky (ak ich máte) budú vedené cez rám čo najefektívnejšie.

Vzhľadom k tomu, že ebike bol testovaný a ladený v Severnom Írsku, ktoré je známe svojimi rozmarmi v počasí, jazdci trvali na priechodnosti kolies rámom s 2,5´´ pneumatikami. Všetky rámy od veľkosti S až po XL dokážu poňať 550 ml bidon a sú vybavené držiakom na príslušenstvo, ktoré sa nachádza na hornej rámovej trubke vedľa spomínaného integrovaného úložiska krytu batérie.

U všetkých rámov Nukeproof sa počíta s použitím teleskopickej sedlovky s maximálnou možnou úrovňou zdvihu.

Rám je už od výroby štandadne polepený komplexnou sadou priehľadnej a odolnej fólie.

Jednoducho vyberateľná batéria

Rám umožňuje jednoduché vyberanie 720 Wh batérie pomocou jednoduchého systému s jednou skrutkou, ktorý vyžduje iba 5 mm imbusový kľúč.

To poskytuje viacero benefitov, napríklad jednoduchšie nabíjanie, výmenu batérie na pretekoch alebo vďaka tomu ľahšie naložíte bicykel napríklad do auta alebo na strechu.

Konštrukcia rámu umožnila umiestniť batériu nižšie v spodnej rámovej trubke, čo znížilo samotné ťažisko bicykla a zlepšilo manipuláciu s ním.

Vo vnútri krytu batérie je krytka vybavená dvoma držiakmi, na ktoré ide nasadiť originálny držiak príslušenstva Nukeproof pre uloženie dôležitých vecí, akými sú náradie alebo opravná sada na plášte.

SRAM Eagle Powertrain

Nie je žiadne tajomstvo, že SRAM Eagle Powertrain používa osvedčenú technológiu nemeckého výrobcu motorov Brose, ktorý bol však úplne prepracovaný a integrovaný do ekosystému AXS, tak aby spĺňal štandardy SRAM.

Motor je takisto iba jednou súčasťou SRAM Eagle Powertrain, kde všetky AXS komponenty komunikujúce prostredníctvom AXS Bridge Display s použitím tejto najnovšej technológie umožňujú radenie aj pri záťaži motora, čo je hlavnou výhodou celého systému, ktorý radí hladko, efektívne a automaticky.

To sa deje prostredníctvom niekoľkých vstupov zo snímača kľúk, vstupného výkonu, kadencie. Toto všetko skúma aspoň 6 magnetických snímačov.

Automatické radenie zaisťuje, že jazdec má správny prevod pre maximálnu efektivitu a minimalizuje zaťaženie hnacieho ústrojenstva.

Táto funkcia, je zo skupiny tých, o ktorých ste ani len netušili, že potrebujete, ale to len dovtedy ak si to sami nevyskúšate. Jazdec si taktiež môže upraviť vstupnú kadenciu pomocou ovládača AXS Pod tak, aby vyhovovala jeho osobným preferenciám, jazdeckému štýlu a terénu.

Funkcia Coast-Shift umožňuje radiť bez otáčania kľukami a predvoliť si rýchlostné stupne pre trail pred vami, v prípade, že nie je bezpečné roztočiť kľuky.

Celé kúzlo spočíva v tom, že motor roztočí prevodník nezávisle na kľukách, aby prevod navolil.

Výsledkom je ten najčistejší kokpit zo všetkých ebikov. Dva moduly AXS, kde môžete ovládať radenie, režim chôdze, automatické zapínanie a vypínanie a režimy kadencie.

Displej sa nachádza na hornej rámovej trubke a poskytuje jazdcovi všetky informácie, ktoré potrebuje, aby sa mohol sústrediť na trail pred ním.

Range a Rally

SRAM Powertrain ponúka dva ražimy výkonu, ktoré je možné meniť aj za jazdy. Range je určený ľuďom, ktorí chcú maximalizovať životnosť batérie, štandarnde získate 30 % vstupného výkonu so špičkovým výkonom 500 W. Druhý režim

Rally poskytuje plný maximálny výkon 680 W a s 85 % asistencie, pre tých, ktorí chcú z elektrobiku vyťažiť maximum.

V aplikácii SRAM AXS je potom možné tieto režimy prispôsobovať podľa seba.

Geometria

Pri porovnaní zliatinového Megawattu a Megawatt Carbon sú údaje o geometrii veľmi podobné.

Nukeproof ponúkne karbónový rám v piatich veľkostiach (S-XXL).

Hodnoty dosahu v piatich veľkostiach sú rovnaké ako na zliatinovom bicykli (435 – 515 mm), rovnako ako uhly sedlovej trubky, ktoré sa zväčšujú so zväčšovaním veľkosti rámu (77,5 až 78 stupňov).

Výšky sedlovej trubky sú tiež podobné, aj keď veľkosť XL je teraz 460 mm oproti zliatinovému XL rámu, ktorý má 470 mm.

Stohu sa najvýraznejšie znížili na malých a stredných rámoch (624,3 mm a 633,3 mm), ale sú len o niekoľko milimetrov nižšie v porovnaní s ostatnými veľkosťami.

Karbónový rám má o 0,5 stupňa menší uhol hlavy pri 63,5 stupňoch a dlhšie 447 mm reťazové vzpery (oproti 442 mm na zliatinovom ráme).

Detaily a špecifikácia

Nový Megawatt Carbon bude dodávaný v dvoch kvalitatívnych prevedeniach a to vo verziách Carbon Pro, kde začína cena na 10 500 € a Carbon RS s cenou 12 000 €.

Nielen nového Megawatta, ale aj všetky modely bicyklov Nukeproof môžete objednať na BIKEPORN.cz.

Nukeproof Megawatt Carbon RS

  • Rám: karbónový, zdvih 172 mm
  • Motor: SRAM Eagle Powertrain
  • Batéria: SRAM 720 Wh
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate, 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Ultimate
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Pohon: SRAM X0
  • Kolesá: Nukeproof Horizon Pro
  • Plášte: Continental Kryptotal DH
  • Teleskopická sedlovka: RockShox Reverb AXS
  • Cena: 12 000 €

Nukeproof Megawatt Carbon Pro

  • Rám: karbónový, zdvih 172 mm
  • Motor: SRAM Eagle Powertrain
  • Batéria: SRAM 720 Wh
  • Vidlica: RockShox ZEB Select+, 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Select+
  • Brzdy: SRAM G2 RE
  • Pohon: Prevodovka SRAM GX
  • Kolesá: Nukeproof Horizon V2
  • Plášte: Continental Kryptotal DH:
  • Teleskopická sedlovka: RockShox Reverb AXS
  • Cena: 10 500 €

www.bikeporn.cz

Aktuality

Včera 12:35 Fotogaléria: 50 krásnych fotografií a skvelých momentov z najťažšieho Strade Bianche v histórii.

Ani dlhá trať a náročné podmienky, dážď či blato, nezastavili Tadeja Pogačara pri jeho neuveriteľnom 81-kilometrovom víťaznom sóle.

Včera 12:03 Tom Pidcock o šialenom sóle Pogačara na Strade Bianche: What the f*ck, what the f*ck….

„Cítil som sa, ako keby som išiel v grupette,“ opísal Pidcock svoje pocity po tom, ako zaútočil Tadej Pogačar 81 km pred cieľom.

02.03.2024 Tadej Pogačar prekonal dva historické rekordy pri neuveriteľnom výkone a výhre Strade Bianche.

Pogačar zaútočil 81 km pred cieľom a svoje dvojhodinové sólo priviedol úspešne až do cieľa.

02.03.2024 Tadej Pogačar vyhral historicky najťažšie Strade Bianche po šialenom 81-kilometrovom sóle.

Pogačar už pred pretekmi hovoril, kde chce zaútočiť a svoj sľub aj splnil. Na druhom mieste skončil Toms Skujiņš a tretí finišoval Maxim Van Gils.

02.03.2024 Lotte Kopecky po nezastaviteľnom záverečnom útoku vyhrala už po druhýkrát Strade Bianche.

Majsterka sveta zaútočila v záverečnom kilometri v stúpaní Via Santa Caterina a talianska majsterka Elisa Longo Borghini na jej zrýchlenie nedokázala zareagovať, a tak finišovala na druhom mieste, zatiaľ čo šprint o tretie miesto vyhrala Demi Vollering pred Kasiou Niewiadomou.

Zavrieť reklamu