Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil Roubaix SL8: Najrýchlejší, najľahší a najpohodlnejší vytrvalostný cestný bicykel, aký bol kedy vyrobený

Nový model Roubaix obsahuje prepracovaný systém odpruženia Future Shock, technológiu AfterShock a priestor pre 40 mm široké plášte.
Martin Sarvaš
Specialized Roubaix SL8 2023. Foto: Specialized

Specialized predstavil nový model cestného bicykla Roubaix SL8 a vyjadrili sa o ňom, že je to „najrýchlejší, najľahší a najpohodlnejší vytrvalostný cestný bicykel, aký bol kedy vyrobený“.

Specialized tvrdí, že prepracovaný systém odpruženia Future Shock, nový dizajn odpruženej sedlovky AfterShock a priestor pre 40 mm široké plášte spolu robia Roubaix SL8 o 53 percent pohodlnejším ako jeho najbližší konkurent.

Riešila sa aj aerodynamika, s upravenými tvarmi trubiek rámu, ktoré prinášajú úsporu štyroch wattov (pri nešpecifikovanej rýchlosti) v porovnaní s predchodcom, zatiaľ čo rám vo veľkosti 56 cm má vážiť 828 g váži o 50 g menej.

Specialized Roubaix SL8 je k dispozícii v siedmich verziách – hlavná verzia S-Works so špičkovým karbónom 12r a šiestimi karbónovými modelmi s rámom z karbónu 10r.

Najdrahší model S-Works stojí 14-tisíc eur a najlacnejšia verzia stojí 2800 eur, pričom samostatný rám S-Works stojí 5500 eur.

Najpohodlnejší cestný bicykel, aký bol kedy vyrobený?

Specialized Roubaix SL8 sa vyznačuje vylepšeným tlmičom Future Shock v hlavovej trubke, novým dizajnom sedlovky „AfterShock“ priestorom v ráme pre 40 mm široké plášte.

Specialized tvrdí, že tento vývoj a jemná úprava v karbóne pomáha novému modelu Roubaix znížiť tvrdosť nárazov pociťovaných na riadidlách o 53 percent v porovnaní s najbližším testovaným konkurentom Cannondale Synapse.

Testovanie spoločnosti Specialized zahŕňalo telemetrické údaje zhromaždené zo statického zariadenia aplikovaného so závažiami a pomocou akcelerometrov a strunový potenciometrov na meranie dopadu série 22 mm vysokých hrbolov cez riadidlá a sedlo.

Trek Domane a predchádzajúca generácia Canyon Endurace boli tiež testované pomocou vlastného protokolu Specializedu, pričom oba bicykle fungovali o niečo horšie ako Cannondale.

To však nie je prekvapujúce, pretože žiadny z konkurenčných vytrvalostných bicyklov nemá na prednej časti žiadne odpruženie.

Aj keď viac priestoru pre plášte posúva nový Roubaix bližšie k oblasti gravel bicyklov, Specialized trvá na tom, že Roubaix SL8 je predovšetkým cestný bicykel určený pre výkon a preteky.

Očakáva sa však, že sponzorovaní gravel pretekári a ultravytrvalostní športovci zvážia použitie Roubaix namiesto Tarmac SL8 alebo Aethosu, zatiaľ čo profesionálne tímy si ho môžu vybrať pre dláždené klasiky.

Specialized v zásade zdvojnásobil svoj princíp „plynulejšie je rýchlejšie“, pričom tvrdí, že ušetrená energia pri jazde po nerovnostiach sa premietne do vyššej rýchlosti a menšej únavy.

Future Shock 3.0 a technológia AfterShock

Specialized Roubaix SL8 2023. Foto: Specialized

Technológia Roubaix SL8 spočíva v prerobenej odpruženej jednotke Future Shock 3.0 a sedlovke AfterShock.

„Future Shock 3.0“ je univerzálny termín, ktorý Specialized používa pre nový systém predného tlmenia, existujú však tri špecifické verzie: 3.1, 3.2 a 3.3.

Future Shock 3.3 je najpokročilejší systém, ktorý nájdete na modeloch S-Works a Pro a má šesťstupňový nastaviteľný kvapalinový tlmič pripojený k pružine.

Future Shock 3.2, ktorý sa nachádza na zostavách Expert a Comp, má rovnaký základný dizajn, ale bez nastaviteľného odskoku (kvapalinový tlmič je pevne nastavený v „najmäkšom“ nastavení).

Future Shock 3.1 (u modelov Sport 105, Sport Apex a základného Roubaix) sa spolieha len na pružinový mechanizmus – nie je tu žiadny kvapalinový tlmič ani nastaviteľnosť za chodu.

Zatiaľ čo sa však prítomnosť a nastaviteľnosť kvapalinového tlmiča sa mení v závislosti od modelu bicykla, každý Roubaix SL8 má tri pružiny s rôznym napnutím a má päť krúžkov, ktoré možno použiť na úpravu SAG-u a odskoku.

Peter Sagan na novom Specialized Roubaix SL8:

Specialized si myslí, že predvolená „stredná“ pružina bude postačovať pre veľkú väčšinu jazdcov, ale mäkšie a pevnejšie pružiny a krúžky umožnia jazdcom jemne doladiť tlmenie podľa ich preferencií.

Nový dizajn tiež uľahčuje výmenu a servis vďaka pružine a kvapalinovému tlmiču, ktoré sú teraz usporiadané s pružinou navrchu (v porovnaní s predchádzajúcim dizajnom Future Shock, kde bola pružina skrytá pod tlmičom).

V zadnej časti bicykla Specialized predstavil nový dizajn odpruženia „AfterShock“, pri ktorom je svorka sedlovky spustená nižšie do rámu, aby sa nová patentovaná karbónová sedlovka Pavé mohla viac ohýbať.

Specialized hovorí, že systém flexibilnej sedlovky (na rozdiel od systému odpruženia s tlmičom) je vhodnejší, pretože ponúka výrazné vychýlenie bez výraznej zmeny výšky sedla.

Systém AfterShock poskytuje až 18 mm oblúkového pohybu sedlovky, pričom znižuje výšku sedla maximálne iba o 1 alebo 2 mm.

Svorka sedlovky, ktorá je umiestnená o 65 mm nižšie ako tradičná svorka na sedlovku, je nastaviteľná pomocou predĺženej imbusovej skrutky, ktorá je prístupná pod krytom.

Viac priestoru pre plášte a jemne upravená geometria

Okrem technológie tlmenia v ráme Specialized rozšíril priestor pre pneumatiky pre plášte šírkou 40 mm.

Napriek tomu, že značka tvrdí, že bicykel je určený predovšetkým na cestnú cyklistiku, čo ho posúva hlboko do šedého priestoru medzi žánrami vytrvalostnej cyklistiky a gravelu.

V geometrii nastalo viacero menších zmien, pričom má položenejší hlavový uhol a mierne sa zvýšila aj výška rámu.

Vylepšená aerodynamika a nízka hmotnosť

Specialized Roubaix SL8 2023. Foto: Specialized

V porovnaní s predchádzajúcim Roubaix má nový bicykel znížiť odpor o štyri watty, aj keď pri nešpecifikovanej rýchlosti. Väčšinou však pri podobných vyjadreniach ide o rýchlosť okolo 45 km/h.

Specialized informoval, že jazdec, ktorý vydá 3 watty/kg na 100 km jazdy, skončí o 11 sekúnd rýchlejšie v porovnaní s predošlým modelom.

Upravili tiež profil hlavovej trubky a prehĺbili lopatky vidlice pre zlepšenie aerodynamiky rámu. Spodná trubka je tiež hlbšia, zatiaľ čo sedlové vzpery boli výrazne znížené.

Specialized hovorí, že rám S-Works Roubaix SL8 je najľahší vo svojej triede s hmotnosťou 828 g pri veľkosti 56 cm, čo je o 50 g menej ako predchádzajúca generácia, a to vďaka optimalizácii karbónu inšpirovanej modelom Aethos.

Modely, ceny a špecifikácie Specialized Roubaix SL8

Specialized Roubaix SL8 je k dispozícii v siedmich kompletných zostavách a samotnej rámovej sade S-Works Roubaix SL8.

Špičkový model S-Works SL8 je vybavený karbónovým rámom Fact 12r (predchádzajúca generácia bola doplnená karbónom Fact 11r), ktorý stojí 14-tisíc – rovnako ako S-Works Tarmac SL8.

Ostatné modely majú rámové sady vyrobené z karbónu Fact 10r.

Specialized S-Works Roubaix SL8

Specialized S-Works Roubaix SL8
  • Cena: 14 000 eur
  • Rám: S-Works Roubaix SL8, Fact 12r carbon
  • Vidlica: S-Works Roubaix SL8, Fact 12r carbon
  • Future Shock: 3.3
  • Radenie: SRAM Red eTap AXS
  • Merač výkonu: Áno
  • Kolesá: Roval Terra CLX II
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: S-Works Mondo 2BR, 700x32c

Specialized Roubaix SL8 Pro

Specialized Roubaix SL8 Pro
  • Cena: 9000 eur
  • Rám: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Future Shock: 3.3
  • Radenie: SRAM Force AXS
  • Merač výkonu: Áno
  • Kolesá: Roval Terra CL
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: S-Works Mondo 2BR, 700x32c

Specialized Roubaix SL8 Expert

Specialized Roubaix SL8 Expert
  • Cena: 6500 eur
  • Rám: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Future Shock: 3.2
  • Radenie: SRAM Rival eTap AXS
  • Merač výkonu: Áno
  • Kolesá: Roval Terra C
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: S-Works Mondo 2BR, 700x32c

Specialized Roubaix SL8 Comp

Specialized Roubaix SL8 Comp
  • Cena: 4800 eur
  • Rám: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Future Shock: 3.2
  • Radenie: Shimano 105 R7100 Di2
  • Merač výkonu: Nie
  • Kolesá: DT Swiss G540
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: S-Works Mondo 2BR, 700x32c

Specialized Roubaix SL8 Sport Apex

Specialized Roubaix SL8 Sport Apex
  • Cena: 4000 eur
  • Rám: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Future Shock: 3.1
  • Radenie: SRAM Apex AXS XPLR
  • Merač výkonu: Nie
  • Kolesá: DT Swiss G540
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: S-Works Mondo 2BR, 700x32c

Specialized Roubaix SL8 Sport 105

Specialized Roubaix SL8 Sport 105
  • Cena: 3800 eur
  • Rám: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Future Shock: 3.1
  • Radenie: Shimano Tiagra R4700 (105 R7100 predná prehadzovačka)
  • Merač výkonu: Nie
  • Kolesá: Axis Elite Disc
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: Specialized Road Sport, 700x32c

Specialized Roubaix SL8

Specialized Roubaix SL8
  • Cena: 2800 eur
  • Rám: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Roubaix SL8, Fact 10r carbon
  • Future Shock: 3.1
  • Radenie: Shimano Tiagra R4700 (105 R7100 predná prehadzovačka)
  • Merač výkonu: Nie
  • Kolesá: Axis Elite Disc
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón
  • Plášte: Specialized Road Sport, 700x32c

Rámová sada Specialized S-Works Roubaix SL8

Rámová sada Specialized S-Works Roubaix SL8
  • Cena: 5500 eur
  • Rám: S-Works Roubaix SL8, Fact 12r carbon
  • Vidlica: S-Works Roubaix SL8, Fact 12r carbon
  • Future Shock: 3.3
  • Sedlovka: S-Works Pavé, karbón

 

Aktuality

21:10 Video: Mark Cavendish prišiel zničený do cieľa náročnej horskej etapy Tour de France, ale časový limit stihol.

Pätnásta etapa mala necelých 200 km a prevýšenie cez 5000 metrov, takže pre šprintérov bolo veľmi náročné, aby zvládli prísť do cieľa v časovom limite. Nakoniec sa to podarilo všetkým okrem Brama Weltena z tímu dsm-firmenich PostNL.

17:28 Tadej Pogačar predviedol ďalší neuveriteľný výkon a vyhral už tretiu etapu na Tour de France.

Jonas Vingegaard zaútočil 10,3 km pred cieľom v rozhodujúcom stúpaní Plateau de Beille, ale Pogačar bez problémov zareagoval a o 5 km neskôr sám zaútočil. Tadej Pogačar prišiel do cieľa osamote s viac ako minútovým náskokom pred Vingegaardom a tretí Remco Evenepoel prešiel cieľom s takmer trojminútovou stratou.

16:36 Pelotónom na Tour de France sa šíri COVID-19, organizátori opäť zaviedli povinné respirátory.

Kvôli Covidu už z Tour odstúpili Tom Pidcock, Juan Ayuso a Michael Mørkøv.

15:49 Video: Divák hodil Pogačarovi aj Vingegaardovi do tváre zemiakové lupienky. Polícia ho už zatkla.

Dva kilometre pred cieľom 14. etapy Tour de France stál nevychovaný divák, ktorý hodil chipsy do tváre najprv Tadejovi Pogačarovi a o pár sekúnd neskôr aj Jonasovi Vingegaardovi, ktorý prenasledoval Slovinca v žltom drese.

14:53 „Jazdím šialené watty, a aj tak nás stále dobiehajú,“ hovorí Mathieu van der Poel o výkonoch na Tour de France.

Van der Poel sa dostal do úniku počas 13. etapy, ale po nespočetných snahách o víťazstvo z úniku sa napokon rozhodovalo v záverečnom šprinte, v ktorom si pripísal Jasper Philipsen druhé etapové víťazstvo na Tour 2024.

Zavrieť reklamu