Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU S MULTIKĽÚČOM IBA ZA 39,80€!
Novinky

Specialized predstavil úplne nový Tarmac SL8 – je ľahší, rýchlejší a tuhší (detaily, ceny, špecifikácie)

Nový najvyšší pretekársky model cestného bicykla oficiálne predstavili počas Majstrovstiev sveta v Glasgowe. Najvyššie modely s radením Shimano Dura-Ace alebo SRAM Red AXS stoja 14-tisíc eur.
Martin Sarvaš
Specialized predstavil úplne nový Tarmac SL8 – je ľahší, rýchlejší a tuhší (detaily, ceny, špecifikácie)

Specialized S-Works Tarmac SL8 Red AXS

Specialized po dlhom očakávaní predstavil nový model svojej vlajkovej lode cestných pretekárskych bicyklov Tarmac SL. Urobil tak počas cestných pretekov mužov na majstrovstvách sveta 2023 v škótskom Glasgowe.

Nový bicykel je vybavený predĺženou hlavovou trubkou, nazývanou „Speed ​​Sniffer“, spolu množstvom ďalších vylepšení, ktorých cieľom je urobiť z Tarmacu SL8 najrýchlejší cestný bicykel, aký kedy Specialized vyrobil.

Geometria však zostáva v porovnaní s predošlým modelom Tarmac SL7 nezmenená.

Karbónový rám S-Works Tarmac SL8 Fact 12r váži 685 g vo veľkosti 56 cm, zatiaľ čo karbónový rám Fact 10r druhej úrovne váži 780 g.

Nový bicykel bude stáť až 14-tisíc za model S-Works, zatiaľ čo Tarmac SL8 Pro druhej úrovne má cenu 8 500 eur a Tarmac SL8 Expert 6 500 eur.

Vylepšená aerodynamika

Predchádzajúca generácia Tarmac SL7 pravdepodobne stanovila trend pre moderný dizajn pretekárskych bicyklov, pričom mnoho značiek prijalo jeho prístup typu všetkého v jednom.

Nový model SL8 predstavuje evolúciu tohto dizajnu s aerodynamickým prepracovaním hrán rámu, o ktorom Specialized hovorí, že pri rýchlosti 45 km/h „je o 16,6 sekundy rýchlejší ako najrýchlejší aero bicykel, aký kedy vyrobili [Venge]“.

Dosiahli to vďaka prepracovanej hlavovej trubke, ktorá podľa značky predstavuje ostrejší a efektívnejší profil voči odporu vetru.

V snahe zachovať rovnakú geometriu a jazdné vlastnosti modelu SL7, Specialized zlepšil aerodynamický výkon a zároveň udržal kokpit relatívne na rovnakom mieste.

Hlavová trubka je zakončená novým integrovaným kokpitom Roval Rapide, ktorý údajne ušetrí 4 watty v porovnaní so starým dvojdielnym kokpitom používaným na SL7. K dispozícii je 15 možností s riadidlami so šírkou 38-44 cm a dĺžkou predstavca 75-135 mm.

Zatiaľ čo integrovaný kokpit je najefektívnejšie riešenie, Specialized uvádza, že podložky hlavovej trubky tiež fungujú úhľadne so starým dvojdielnym kokpitom SL7, ktorý použili na nižších modeloch, pričom je stále možné použiť akýkoľvek iný klasický predstavec s riadidlami.

Sedlová trubka zúžená na rovnakú šírku ako sedlovka u modelu SL7, čo samozrejme znamená aj zúženie sedlovky, aby sa zmestila dovnútra.

Podobnosť s Aethosom

Specialized S-Works Tarmac SL8 Red AXS

Specialized sa tiež zaoberal hmotnosťou, tuhosťou a poddajnosťou rámu Tarmac SL8 v snahe zlepšiť celkovú rýchlosť bicykla v rôznom teréne, pričom ako východiskový bod použil Aethos (ľahký cestný bicykel značky).

Namiesto hlbších profilov rámových trubiek, produktový manažér pre cestné bicykle Specializedu, Miles Hubbard, hovorí, že oblasti bez prednej hrany bicykla – spodná trubka, sedlová trubka, sedlovka a sedlové vzpery – sú všetky zámerne navrhnuté tak, aby zlepšili rýchlosť bicykla „v reálnom svete“.

Profily rúr sú dokonca o niečo okrúhlejšie ako u modelu Tarmac SL7, čo ich robí ľahšími a umožňuje im efektívnejšie znášať záťaž jazdca a prenášať výkon.

Na jednej strane je rám S-Works označený ako najľahší univerrzálne používaný rám v profesionálnom pelotóne s hmotnosťou deklarovaných 685 gramov vo veľkosti 56 cm.

Spolu s úbytkom hmotnosti (rám S-Works Tarmac SL7 vážil 800 g) Hubbard hovorí, že tvary trubiek inšpirované Aethosom majú vplyv na zlepšenie poddajnosti cez sedlo o 6 percent v porovnaní s SL7.

Stredová konzola rámu, hlavová trubka a vidlica boli vystužené, čo prináša čistý 33-percentný nárast v pomere tuhosti k hmotnosti.

Specialized hovorí, že ich simulácie naznačujú, že profesionálny jazdec by dokončil preteky Miláno-San Remo o 2 minúty a 8 sekúnd rýchlejšie, ako keby bol na bicykli Tarmac SL7, a ušetril by 20 sekúnd vo výstupe a zjazde cez horský priesmyk Tourmalet.

Špeciálny vývoj

Specialized hovorí, že Tarmac SL8 bol vyrobený pomocou špeciálneho procesu, ktorý nazýva „Front-Loading Development“.

V podstate ide o cyklický iteračný vývojový proces, pričom inžinieri spoločnosti Specialized používali virtuálne modelovanie karbónu, CFD (skúmanie aerodynamiky) a FEA (analýza konečných prvkov). Tieto tri procesy opakovali, kým nedosiahli ideálne hodnoty.

Žiadna z týchto technológií nie je nová, ale spoločnosť Specialized tvrdí, že používanie týchto nástrojov pomáha jej inžinierom odstrániť neistoty z procesu vývoja.

Značka hovorí, že vďaka tomu ich prototypy môžu byť fyzicky testované a dosahovať čísla oveľa bližšie k číslam, ktoré by mal mať bicykel podľa simulácií, čo im pomôže urobiť definitívnejšie kroky vpred.

Pri aplikovaní na Tarmac SL8 Specialized hovorí, že začali s karbónovým materiálom Fact 12r, metódou vyvinutou spoločnosťou Aethos pre ľahké uloženie karbónu a novým tvarom rámu SL8 optimalizovaným pre aerodynamiku.

Finálny model S-Works Tarmac SL8 predstavuje 55. verziu, ktorú skúšali, pričom celkovo vyrobili okolo 5000 fyzických prototypov na testovanie.

Ak je niečo dobré, netreba to meniť

Na základe požiadaviek od pretekárov a pretekáriek ako Remco Evenepoel, Demi Vollering či Kasper Asgreen, sa Specialized pri vývoji držal takmer rovnakej geometrie ako Tarmac SL7.

Zmenila sa iba vertikálna výška rámu od stredového zloženia po vrch hlavovej trubky, ktorá sa zvýšila o 10 mm.

Rovnako ako SL7, priestor pre plášte zostáva na 32 mm, zatiaľ čo bicykel naďalej používa stredové zloženie so závitom BSA .

Ceny a špecifikácie Specialized Tarmac SL8

Specialized S-Works Tarmac SL8 Red AXS

Nový Specialized Tarmac SL8 je dostupný v piatich špecifikáciách – všetky majú karbónové rámy. Dva sa dodávajú s rámovou sadou S-Works Fact 12r, zatiaľ čo tri majú rámy Fact 10r.

S-Works Tarmac SL8, buď s radením Shimano Dura-Ace Di2 R9200 alebo SRAM Red AXS, stojí 14 000 eur.

Tarmac SL8 Pro (Shimano Ultegra Di2 R8100 alebo SRAM Force AXS) stojí 8 500 eur, zatiaľ čo Tarmac SL8 Expert (SRAM Rival AXS) stojí 6 500 eur.

Samotná rámová sada S-Works Tarmac SL8 stojí 5500 eur a verzia s karbónom Fact 10r stojí 4000 eur.

Specialized S-Works Tarmac SL8 Dura-Ace Di2

  • Cena: 14 000 eur
  • Rám: S-Works Tarmac SL8, Fact 12r carbon
  • Vidlica: S-Works Tarmac SL8, Fact 12r carbon
  • Radenie: Shimano Dura-Ace Di2 R9200
  • Merač výkonu: 4iiii
  • Kolesá: Roval Rapide CLX II
  • Sedlovka: Specialized Tarmac SL8, karbón

Specialized S-Works Tarmac SL8 Red AXS

  • Cena: 14 000 eur
  • Rám: S-Works Tarmac SL8, Fact 12r carbon
  • Vidlica: S-Works Tarmac SL8, Fact 12r carbon
  • Radenie: SRAM Red AXS
  • Merač výkonu: SRAM Red AXS
  • Kolesá: Roval Rapide CLX II
  • Sedlovka: Specialized Tarmac SL8, karbón

Specialized Tarmac SL8 Pro Ultegra Di2

  • Cena: 8 500 eur
  • Rám: Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon
  • Radenie: Shimano Ultegra Di2 R8100
  • Merač výkonu: 4iiii
  • Kolesá: Roval Rapide CL II
  • Sedlovka: Specialized Tarmac SL8, karbón

Specialized Tarmac SL8 Pro Force AXS

Specialized Tarmac SL8 Pro Force AXS
  • Cena: 8 500 eur
  • Rám: Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon
  • Radenie: SRAM Force AXS
  • Merač výkonu: SRAM Force AXS
  • Kolesá: Roval Rapide CL II
  • Sedlovka: Specialized Tarmac SL8, karbón

Specialized Tarmac SL8 Expert Rival AXS

  • Cena: 6 500 eur
  • Rám: Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon
  • Vidlica: Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon
  • Radenie: SRAM Rival AXS
  • Merač výkonu: SRAM Rival AXS
  • Kolesá: Roval C38
  • Sedlovka: Specialized Tarmac SL8, karbón

Rámové sady Specialized Tarmac SL8

  • Cena Specialized Tarmac SL8, Fact 10r carbon: 4000 eur
  • Cena S-Works Tarmac SL8, Fact 12r carbon: 5500 eur

Aktuality

Včera 17:18 SRAM vyvinuli pohon Eagle Powertrain, ktorý udáva nový trend automatického radenia.

Motor od spoločnosti Brose je skombinovaný s technológiou Eagle Transmission a umožňuje automatické radenie.

Včera 11:21 Tím Jumbo-Visma potvrdil, že súhlasí s odchodom Primoža Rogliča.

Aj keď ešte počas Vuelty hovoril šéf tímu Richard Plugge, že „prestup Primoža Rogliča neprichádza do úvahy“, situácia sa zmenila, vzhľadom na čoraz reálnejšie zlúčenie tímov Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step. (Het Nieuwsblad)

Včera 11:21 Veľká fotogaléria: Kaktus Bike Bratislavský MTB maratón objektívom Maxa Čistého.

Máme tu pre vás ďalšiu fotogalériu z víkendového Kaktus Bike Bratislavského MTB maratónu, tentokrát od mladého fotografa Maxa Čistého.

Včera 11:00 Specialized má byť sponzorom pre bicykle v zlúčenom tíme Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step.

Začiatkom tohto týždňa sa v Brede konalo stretnutie medzi výkonným predstaviteľom Jumbo-Visma a delegáciou zo Specializedu. (HLN)

Včera 10:44 Odíde Primož Roglič z Jumbo-Visma? Záujem majú Ineos, Lidl-Trek, Bahrain aj Movistar.

Zlúčenie tímov Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step je čoraz reálnejšie, čo znamená aj pravdepodobnejší odchod Primoža Rogliča z tímu. (GCN)

Zavrieť reklamu