Bicyklový obchod Ground Trnava sa zväčší a v nových priestoroch pribudne k Treku aj Specialized

Trnavský bicyklový obchod Ground otvorili síce ešte len pred dvomi rokmi, ale veľmi rýchlo sa uchytil a už o pár mesiacov majú v pláne veľké zmeny.
V Grounde bola doteraz dominantná značka Trek, avšak v novej predajni pribudne ďalšia veľká značka, a to Specialized.
S majiteľom Richardom Trebatickým sme sa rozprávali o tom, čo ho viedlo k rozhodnutiu presťahovať sa do väčších priestorov a pribrať značku, ktorá je v pravdepodobné najväčším konkurentom Treku vo svete.
Rišo nám tiež povedal, o koľko bicyklov viac budú ponúkať, prečo nechcel odísť z Trnavy do Bratislavy a kedy plánujú otvorenie novej predajne.
V novej predajni bude Ground potrebovať aj viacero posíl a hľadajú ľudí na pozície mechanika, fyzioterapeuta a predajcu. Ak by ste mali záujem o jednu z týchto pozícií, pošlite svoj životopis na emailovú adresu stanka@ground.sk.
Pred rokom aj pár mesiacmi sme robili spolu rozhovor o tom, ako si v Trnave otvoril nový obchod Ground. Teraz sa ideme baviť o tom, že idete biznis rozširovať. Čo ťa viedlo k tejto myšlienke?
Ground sme otvárali s plánom, že tam budeme fungovať 3 až 5 rokov a už po roku a pol sme videli, že potrebujeme väčší priestor. Moja vízia vždy bola vytvoriť predajňu s veľkorysou predajnou a skladovou plochou, showroomom, veľkým servisným strediskom, zázemím pre zamestnancov a administratívu, ale aj pre bikefitting, fyzioterapiu a trénerov. A teraz sa nám to podarilo, zo 160 m² sa presúvame na vyše 600 m², stále v lokalite Trnava.
Po obrovskom bicyklovom boome cez pandémiu Covidu, ktorý ste ešte stihli zachytiť aj vy, sa predaj bicyklov spomalil a vracajú sa výpredaje, pretože obchody aj výrobcovia majú plné sklady. Nebojíš sa tohto?
V období, kedy sme otvárali predajňu, bol boom už preč. Predikcie na túto sezónu boli, že bude náročná. Veľa bicyklov na sklade, vysoké ceny, veľká konkurencia. Vďaka nášmu silnému partnerovi, ktorým je Trek, sme sa na túto situáciu dobre pripravili.
Trek nezaváhal, pochopil, že so zľavami netreba čakať a bude dobré ceny zatraktívniť už na začiatku sezóny. Spolu so šikovnosťou nášho tímu to viedlo k tomu, že tento rok bol zatiaľ náš najsilnejší.
Poďme hneď k tomu najdôležitejšiemu a najzaujímavejšiemu. Idete otvárať obchod s konceptom, ktorý nie je úplne bežný – doteraz ste mali hlavne Trek a teraz budete mať Trek a Specialized – dve značky, ktoré patria medzi najväčšie na svete a zároveň medzi dvoch najväčších konkurentov. Prečo práve Specialized?
Práve preto, že sa nebojím povedať, že Specialized spolu s Trekom sú najlepší hráči na svete. Myslím si to preto, že pri kúpe ich produktu sa starostlivosť o zákazníka ešte len začína. Majú nielenže špičkový tovar, ale aj výborný prozákaznícky prístup, čo je pre mňa možno ešte dôležitejšie. Páči sa mi obklopovať sa tými najlepšími, ktorí nás potiahnu, od ktorých sa niečo naučíme, aby sme nezostali stáť na mieste.
Platí to pre kolegov, obchodných partnerov, riadim sa tým aj v osobnom živote. Čo sa týka konkurovania si, často sa nám v praxi stáva, že zákazník/zákazníčka, ktorí sa rozhodujú pre kúpu prvotriedneho produktu, zvyknú váhať medzi Trekom a Specializedom. Týmto konceptom predajne umožníme zákazníkom vyskúšať, porovnať a vybrať si takýto produkt pod jednou strechou.
Zvažoval si aj iné značky?
Áno, zvažoval. Do tohto modelu predajne, z ktorej chceme mať špeciálku, sa ale kombinácia už spomínaných značiek hodila najviac. A popravde je to zároveň môj splnený sen.

Momentálne máte v predajni aj Superior, CTM, Rock Machine, Rondo a detské Woomy. Plánujete pokračovať aj s nimi?
Áno aj nie. Určité značky si ešte necháme, s niektorými sa rozlúčime. Mám v hlave ešte jeden projekt, vrámci ktorého by sme vedeli ponúknuť aj európske produkty.
Ako som už spomínal, spojenie Treku a Specializedu nie je úplne tradičné v jednom obchode. Bolo komplikované dohodnúť obchodné záležitosti s oboma značkami?
Bolo to náročné. Je to skôr tak, že oni si vyberú vás (smiech). Za tri roky sme sa posunuli a som rád, že po mojom oslovení boli obe značky naklonené spolupráci.
Ked si sa rozhodoval ze sa budete rozširovať, nerozmýšľal si nad tým, že by ste sa presťahovali do Bratislavy?
Vôbec som týmto smerom nepremýšľal. Verím tomu, že s novou predajňou máme najlepšiu polohu na Slovensku-na obchvate Trnavy, najlepší prístup aj pre zákazníkov z Bratislavy a Nitry, keďže obchvat je napojený na našu diaľnicu zo všetkých smerov. Máme veľkorysé parkovanie a navyše nám sa v Trnave nesmierne páči. Pre cyklistiku je to mesto ako stvorené. Výborná a obrovská komunita ľudí, mesto, ktoré buduje cyklo-infraštruktúru pravdepodobne najrýchlejším tempom na Slovensku. Jednoducho lokalitu máme výbornú.
Ja cestujem do Trnavy z Bratislavy každý deň a som na predajni skôr ako keby sme mali podobný koncept na akejkoľvek okrajovej časti Bratislavy. Trnava je výborná s obrovským potenciálom a super polohou. Navyše toto mesto ide bomby, najväčší pumptrack na SVK, plánované Národné cyklistické centrum, plánovaná hokejová akadémia, vyrastie tu kopec nových obytných štvrtí. Som hrdý na to ako toto mesto napreduje.
Budete hľadať aj posily?
Budeme hľadať ľudí na pozície mechanik/mechanička, predajca/predajkyňa, fyzioterapeut/fyzioterapeutka. Sme prevažne chlapčenský kolektív a radi by sme do tímu prijali aj dievčatá, ženy.

Naposledy som sa ťa pýtal, či sa nebojíš rastúceho trendu priameho online predaja výrobcami. Ale už vám dlhšie beží váš vlastný e-shop. Ako je to u vás, predáva sa viac v predajni alebo online?
Momentálne náš predaj stojí niekde na 70:30 v prospech kamennej predajne. Pomerne vysoká návštevnosť na webe nám hovorí o tom, že e-shop predstavuje niečo ako výstavnú skriňu obchodu. Aj vďaka novému, výnimočnému filtru na e-shope Groundu si vie človek celkom presne vybrať to, čo potrebuje. Osobne potom zákazníci prídu doladiť veľkosť či farbu, spraviť finálne rozhodnutie. Je to trochu aj náš zámer. Chceme, aby bol u nás osobný predaj zážitkovým. Aj preto sú pravdepodobne zákazníci ochotní prísť k nám opakovane z Martina, zo Žiliny, no najmä z Bratislavy a Nitry.
U veľkých predajní, akú plánujete, veľmi záleží aj na vizuále. Aký prístup ste zvolili v tomto ohľade?
Na vizuáli pracujeme už asi rok. Navštívili sme veľa z tých najkrajších predajní v zahraničí, už vrámci môjho bývalého zamestnania som množstvo takých videl. Náš architekt stál pred úlohou vytvoriť priestor presne z tejto kategórie. Detaily predajne stále riešime aj s Trekom a Specializedom. Veľmi nám záleží na tom, ako sa zákazník bude v predajni cítiť. Má to byť prémiový obchod, ale zároveň priestor pre každého.
V akom ste momentálne štádiu, čo sa týka nových priestorov a kedy sa plánujete sťahovať?
Aktuálne sa dokončila hrubá stavba a robí sa na interiéri. Sťahovanie je naplánované na január 2024.
Aké máte v súčasnosti kapacity počtu dostupných bicyklov v predajni a sklade, a s koľkými bicyklami približne počítaš v novom obchode?
Teraz držíme asi 150 bicyklov, v novom by sme mohli byť na úrovni 350 a viac kusov.