Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Slováci vymysleli softvér pre cykloservisy

Cykloon je moderná webová aplikácia, ktorá slúži na riadenie cykloservisu. Bola vyvinutá s cieľom automatizovať postupy, organizovať zákazky, no najmä šetriť drahocenný čas mechanikov v prevádzke. Softvér je vyvíjaný na základe spolupráce s partnerským servisom Cyklospital, kde sa jednotlivé funkcie testujú, prípadne vyvíjajú v spolupráci s programátormi.
Matúš Bušík
Slováci vymysleli softvér pre cykloservisy

Vtipných, ale aj menej vtipných príhod z cyklistických servisov existuje nespočetné množstvo. Už sa vám stalo, že na vás mechanik zabudol, alebo neurobil to, na čom ste sa dohodli?

Alebo naopak, už sa vám stalo, že ste na svoj bicykel v servise pozabudli, prípadne si poň prišli po niekoľkých mesiacoch?

Presne kvôli takýmto prípadom, vtipným, ale aj menej vtipným príhodám, sa na Slovensku rozhodli vyvinúť softvér pre cyklistické servisy, ktorý ich úplne odstráni.

Cykloon

Zakladateľ projektu Cykloon Milan Kováčik

Prvotná myšlienka vyvinúť takýto softvér vznikla práve kvôli tomu, aby sa zamedzilo nepríjemným situáciám so zákazníkom a optimalizoval sa čas mechanikov, ktorý venujú práci.

Nie je nič horšie, ako keď mechanik strávi polovicu svojej pracovnej doby rozhovormi so zákazníkmi na všemožné témy ohľadom cyklistiky, ich bicyklov, bicyklov ich manželiek, detí, babky a dedka…

Ako základ pre vytvorenie softvéru pre cyklistické dielne mali prvotne slúžiť servisné softvéry v autodielňach, ktoré majú zabehnuté systémy a tie by nemal byť problém preklopiť pre potreby cyklistických servisov.

Ale… Vždy sa objaví nejaké Ale! V tomto prípade ním bolo zistenie, že mechanik bicyklov funguje v princípe úplne rozdielne než automechanik. Na prvý pohľad sa zdá, že tam nemôže byť rozdiel, ale spôsob práce a jednotlivé kroky sú pri týchto profesiách rozdielne.

Cyklospital

Dnes sú to už tri roky, čo sa začalo pracovať na softvéri Cykloon, ktorý sa od počiatku vyvíja a zlepšuje. Od začiatku sa tvorí a testuje v partnerskom servise Cyklospital, ktorý má ambíciu fungovať ako moderný servis 21. storočia.

Tento servis pracuje práve so softvérom Cykloon a všetky funkcie postupne doňho pridávané vychádzajú z požiadaviek a poznatkov mechanikov, prípadne sú s nimi konzultované a následne testované.

Všetko, čo sa v servise osvedčí, alebo vyvinie pre optimalizáciu pracovných postupov a rokovania so zákazníkmi, sa následne prehodnocuje a zapracováva do softvéru.

Aktuálne Cykloon využívajú servisy na Slovensku a v Českej republike a aj od nich prichádzajú jednotlivé podnety, ako si ho prispôsobiť pre fungovanie v danej konkrétnej prevádzke.

Cykloon je svetový produkt, ktorým sa inšpirujú aj zahraničné spoločnosti a ktorý zatiaľ vo svete nemá obdobu.

Ako to funguje?

Cykloon je online aplikácia, takže sa do neho dá pripojiť odkiaľkoľvek. Do servisného systému sa tak môže prihlásiť mechanik aj z domu, ak si spomenie, že na niečo zabudol. Taktiež sa tam vie prihlásiť majiteľ servisu a skontrolovať prácu mechanikov, prípadne zistiť rôzne štatistiky o výkone svojho servisu a nastaviť podľa nich ďalšie smerovanie podniku.

Program je navyše veľmi intuitívny a zaučenie nového mechanika je vďaka tomu bezproblémové. Podľa skúsenosti z praxe si k programu mechanik sadne a je schopný ho samostatne ovládať a riadiť jednotlivé procesy v ňom.

Samozrejme, každý servis má svoje zabehnuté procesy a štruktúry, ktoré sú rozdielne. Cykloon na to dokáže reagovať a vie sa prispôsobiť jednotlivým požiadavkám daného pracoviska, prípadne je možné požiadavky do neho zapracovať.

Procesov, ktoré fungovanie servisov optimalizujú, ponúka Cykloon hneď niekoľko. Výrazným uľahčením práce mechanika je automatické odosielanie SMS správ zákazníkovi ihneď po dokončení zákazky.

Ten teda okamžite dostane všetky dôležité informácie o cene, otváracích hodinách a možnostiach platby. Odpadáva tak nutnosť zákazníkom telefonovať a mechanik sa môže rovno pustiť do ďalšej zákazky.

Softvér štandardizoval jednotlivé servisné úkony, ktorých je aktuálne v systéme zhruba 200 a priradil k nim aj čas potrebný na ich vykonanie. Všetky ceny servisných úkonov je možné v systéme aktualizovať na základe svojej hodinovej sadzby.

Každý servisný úkon má pridelený svoj špecifický EAN kód, ktorý sa priradí do pokladničného systému prevádzky. Cykloon je tiež možné využívať ako systém skladového hospodárstva.

Môžete do neho nahrať skladové zásoby a náhradné diely zo svojho aktuálneho systému a naďalej môžete používať svoj pokladničný a účtovný systém. Vďaka tomu majú mechanik, ale napríklad aj pokladník, vynikajúci prehľad o jednotlivých zákazkách, a to aj v prípade, že medzi sebou nekomunikujú. Všetko sa totiž zobrazuje v prehľade zákazky.

Taktiež je evidovaná kompletná servisná história zákazníka a jeho bicyklov, a to už od prvej zákazky v danom servise. Zákazník aj mechanik tak majú prehľad o tom, čo a kedy bolo na jeho bicykli robené.

Výborná služba je aj online rezervačný systém, v ktorom sa do servisu jednoducho objednáte na konkrétny čas a dátum a bicykel rovno prinesiete. V systéme vidíte všetky voľné termíny na servis a viete si ho vopred naplánovať.

Majiteľ alebo manažér môžu taktiež svojim mechanikom plánovať internú prácu, napríklad skladanie bicyklov alebo upratovanie v dielni.

Rovnako vedia zo systému čerpať množstvo štatistík o výkonnosti servisu a jednotlivých mechanikov. Vďaka štatistike úkonov sa dostanú k tomu, čo sa v servise robí najčastejšie a môžu tak optimalizovať jeho ceny a výkon.

Servis 21. storočia

Čo očakávať od moderného servisu s prozákazníckou orientáciou? Podľa môjho názoru je veľmi dôležitým faktorom, aby sa v servisoch zamedzilo chybám spôsobeným komunikáciou medzi zákazníkom a mechanikom.

Nemalo by sa stávať, že vás o dokončení zákazky neinformujú, prípadne vám zavolajú raz, vy sa neozvete naspäť a bicykel stojí pripravený v dielni.

Skvelé je, ak si môžete skontrolovať servisnú históriu vašich bicyklov, respektíve bicyklov celej vašej rodiny. Nemusíte si tým pádom pamätať, čo na bicykli bolo robené a kedy. Zákazky sú jednoducho evidované v servise a viete sa k nim kedykoľvek vrátiť.

Výborná služba je aj online rezervačný systém, vďaka ktorému nemusíte do servisu telefonovať, ale jednoducho si termín zarezervujete niekoľkými kliknutiami.

Z pohľadu mechanika je veľmi dôležité, aby maximum svojho pracovného času venoval práci na bicykloch namiesto  neraz zdĺhavej komunikácie so zákazníkom a odpovedaním niekoľkokrát denne na tie isté otázky.

Na záver

Optimalizácia pracovných postupov a úspora času sú kľúčové faktory nielen v prostredí cyklistických servisov, ale aj v každom podnikateľskom odvetví.

Cykloon sa snaží na tento trend nadviazať, ušetriť mechanikom a servisným centrám čas a prispieť k ich väčším ziskom. Ak sa pozriete na Google recenzie partnerského cykloservisu Cyklospital, zistíte, že žiadne procesné chyby nenastali a zákazník mal vždy všetky potrebné informácie o svojej zákazke počas jej priebehu.

Veľmi dôležitým faktom je, že Cykloon funguje a je reálne využívaný servismi na Slovensku a v Českej republike, ktoré mu dávajú spätnú väzbu a podieľajú sa na jeho vývoji.

Rovnako tak odrážajú reálne výsledky optimalizácie procesov, zobrazujú ušetrený čas mechanikov a prinášajú majiteľom servisov vyšší zisk. Vďaka tomu vzniká situácia win-win a spokojný je na jednej strane zákazník a na druhej majiteľ servisu.

Proces zákazky v Cykloone

  1. Zákazník navštívi web svojho servisu, na ktorom aplikácia Cykloon zobrazí rezervačný formulár s termínmi, ktoré servis ponúka. Vyberie si voľný termín a odošle rezerváciu.
  2. Zákazník prinesie v dohodnutom termíne do servisu svoj bicykel. Spoločne s mechanikom prejdú závady na ňom, ktoré sa zapíšu do zákazky. Zákazník odchádza zo servisu so zákazkovým listom.
  3. Prevádzka cykloservisu si v Cykloone naplánuje servis každého bicykla, pridelí ho konkrétnemu mechanikovi, ktorý v Cykloone uvidí naplánované zákazky.
  4. Mechanik počas opravy eviduje v Cykloone všetky servisné úkony a použité náhradné diely až do dokončenia zákazky.
  5. Po dokončení zákazky odošle mechanik zákazníkovi automaticky generovanú SMS, ktorá obsahuje všetky potrebné informácie ako oslovenie menom, názov bicykla a cenu za servis.

Aktuality

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Včera 11:03 Fox chystá aero kombinézu pre zjazd. Čo sa píše o zjazdovom oblečení v pravidlách UCI?

V pravidlách UCI sa píše, že kombinézy v zjazde nie sú povolené, takže je otázne, či pretekárky a pretekári sponzorovaný Foxom budú môcť používať tieto kombinézy aj na pretekoch.

Zavrieť reklamu