Test: Cannondale F-Si Carbon 3
Plusy
výborne fungujúca a tuhá vidlica
na XC pretekára progresívna geometria
760 mm rajdy
Mínusy
plášte Schwalbe sú vhodné len do tvrdých a suchých podmienok-unikátna zadná stavba zabraňuje použitiu štandardného kolesa a kľúk
špecifický vzhľad nesadne každému
Rám
Už model odchádzajúci do výsluhy patril k tým najprogresívnejším pretekárskym XC-čkam na trhu a novinka tejto povesti nezostáva nič dlžná. Nižší 69-stupňový hlavový uhol je na chrtie pomery položený, rovnako ako dlhý predný stred a rázvor.
Radenie je na zadnej stavbe vysunuté doprava o 6 mm – výsledkom je možnosť skrátiť zadnú stavbu (427 mm) aj použiť až 2,35-palcovú gumu. Opäť – na XC-čko dobré, nie?
V ráme síce nájdete vedenie na teleskopickú sedlovku, no jej tenký 27,2 mm priemer okresáva možnosti na trhu. Tenká sedlovka uchytená úhľadnou integrovanou objímkou však má spolu s tenučkými vzperami zadnej stavby zvyšovať komfort miernym prepružovaním cez nerovnosti.
Komponenty
Poďme hneď k tomu, čo do očí bije najviac – k jednonohej vidlici Cannondale Lefty Ocho. Preč je niekdajší dvojkorunkový dizajn spolu s hrubým krkom a možnosťou použiť len špeciálne predstavce od výrobcu.
Kontraintuitívne pôsobí fakt, že Leftyny v skutočnosti patria k tým najtuhším na trhu. Odmontovanie kolesa je mimoriadne jednoduché a na to, aby ste v ňom vymenili dušu, ho vlastne nebudete musieť dávať dolu z bicykla. Plášte Schwalbe aj ráfiky NoTubes sú pritom tubeless-ready.
Čerešničkou na torte, pri ktorej sa ortodoxní XC-čkari možno prežehnajú, sú 760 mm široké rajdy.
Jazda
Napísať, že bike pri jazde pripomína cesťák, by v drvivej väčšine prípadov bol veľmi zlý začiatok testu. F-Si je však tak tuhý a ľahký, že na každom hladšom výšľape sa vnucuje práve toto prirovnanie. Geometriou je však našťastie na opačnom konci spektra. Používa kombináciu položenejšieho hlavového uhla s dlhším offsetom vidlice, ktorá sa už pár sezón osvedčuje u progresívnych trail a enduro bikov.
Vidieť túto kombináciu na pretekárskom hardtaile je výnimočné. Najmä pri jazde dole kopcom je nad predným trojuholníkom viac miesta na prenos ťažiska a jazdecká pozícia nie je tak navážená dopredu ako na väčšine porovnateľných bikov.
Nová jednonohá vidlica funguje tak dobre, že je vlastne prekvapivé, že podobný koncept nepoužíva viacero výrobcov. Pozitívnou správou je, že vďaka výmene krku za klasický kónický sa bude čoskoro pravdepodobne dať kúpiť aj samostatne a osadiť na prakticky akýkoľvek bike.
Tuhosť rámu, tuhosťou vidlice (nech to znie akokoľvek absurdne) a široké rajdy sú zárukou toho, že bike dokážete vnútiť do náročných stôp a jazdiť na ňom oveľa asertívnejšie než na väčšine konkurentov z rovnakej kategórie, aj keby vidlica nechodila dvakrát dobre.
Ona však chodí naozaj citlivo. Apetít na malé nerovnosti, ktorý by bol úctyhodný aj pre trailové vidlice s vyšším zdvihom, pritom dopĺňa dobrá progresivita, ktorá zabráni dorazom pri agresívnejšej jazde.
Nemýľte si však nové F-Si s trailbikom – od toho má stále dosť ďaleko, a plášte vhodné skôr (a len) do sucha tiež nepomôžu, ak si začnete dovoľovať príliš. Ak však hľadáte nového parťáka na preteky a páči sa vám look jednonohej vidlice doladenej zo zvyšku biku, rozhodne nejde o zlú voľbu.HodnotenieProgresívny pretekár, ktorý prekvapí vzhľadom vidlice minimálne rovnako ako jej výkonom
Špecifikácia
- Rám: Hi-MOD BallisTec SAVE karbónový
- Vidlica: Lefty Ocho 100 mm
- Pohon: SRAM GX Eagle 1 x 12,
- kľuky Truvativ Stylo 6K Eagle 34 z
- Kolesá: ráfiky Stan’s NoTubes Crest MK3, náboje Neo,
- Plášte Schwalbe Racing Ray Performance 2,25“ vpredu, Racing Ralph Performance 2,25“ vzadu
- Brzdy: SRAM Level T (160/160)
- Rajdy/Predstavec: Cannondale C2 Flat 760 mm/Cannondale C3
- Sedlovka/Sedlo: Cannondale C2 karbónová/Fabric Scoop Flat Elite
Vaše komentáre