Test: Najnovšia vidlica Fox 36 Float Factory FIT GRIP2
Pre rok 2019, Fox predstavil nový tlmič GRIP2 a novšiu evolúciu Vzduchovej pružiny EVOL do nôh ich 36mm vidlice. Nové vnútornosti sľubujú lepší výkon pomocou nižšieho trenia, lepšie tlmenie kompresie a širšie spektrum nastavení a drobného vyladenia.
Fox 36 Float 2019
- Veľkosti: 26”, 27.5”, 29“ kolesá.
- Osi: 15×100, 15×110, 15/20mm pevné osi.
- Zdvih: 26”: 160, 180mm, a 100mm na 831 dirtovej vidlici / 27.5”: 160, 170, 180mm / 29”: 150, 160mm.
- Hlavová trubka: 1.5” taper, 1 1/8in iba pre 26” kolesá.
Vynovená vzduchová pružina Evol má priniesť lepšiu citlivosť na malé nerovnosti lepšiu oporu v strednom zdvihu a viac možností nastavenia progresie pred dorazom.
Prvky tlmenia FIT GRIP2
Nové tlmenie FIT GRIP2 nahradzuje predošlý RC2 a výrobca hlása hneď niekoľko vylepšení. Tlmič prvej generácie GRIP zostáva vo vidliciach série 32 a 34.
GRIP2 má plné štvorcestné nastavenie tlmenia, menej trenia a hladší chod.
Na predošlom tlmení RC2 bolo možné nastaviť odskok a rýchlu a pomalú kompresiu. GRIP2 pridáva aj oddelené tlmenie rýchleho a pomalého odskoku.
Podľa Foxu, ich “variable valve control” umožňuje meniť tuhosť ventilu takmer akoby ste vymenili planžety ventilu za tuhšie, (podložky zakrývajúce otvory ventilu, ktorý tak kontroluje tok oleja) nielen pridávali väčšie predpätie na planžety.
Celý systém tiež používa menej gumových tesnení čo znižuje trenie. To sa vždy prejaví na väčšej citlivosti.
Na záver sa rozšíril aj rozsah nastavenia kompresie, ktorý si pýtali jazdci Foxu často sa ocitajúci sa na hraniciach nastavenia.
Nová vzduchová pružina EVOL sľubuje hladšiu jazdu a menej vibrácií prenášajúcich sa do riadidiel.
Nová vzduchová pružina EVOL
EVOL je tu už nejaký ten piatok, po prvý krát sa táto technológia objavila na produktoch Fox objavila už v roku 1999, no v ponuke produktov pre MTB sa opäť objavila až niekoľko rokov dozadu. EVOL je skratka pre Extra Volume, čiže extra objem vo vzduchových komorách pružiny pre lineárnejší chod v prvej polovici zdvihu napomáhajúci citlivosti. Zvyšok zdvihu sa dá ovplyvniť vložkami pre nastavenie progresie.
Fox tvrdí, že s touto novou generáciou opäť vylepšila všetky spomínané atribúty. Výsledkom je menej nepríjemnej odozvy v riadidlách bicykla.
Jazda
Namontoval som novú vidlicu 36 FIT GRIP2 na môj testovací bike Whyte G-170 C Works s varinatou 170 mm zdvihu a 44 mm offsetu. Hoci nová vidlica ponúka viac možností nastavenia, manuál a odporúčania Foxu vám zaručia výborný mostík z ktorého sa odraziť pri nastavovaní.
Pri 68 Kg (oblečený), som prekročil tabuľkový tlak vo vidlici o 7 Psi a skončil som tak na hodnote 74 Psi. Moje konečné nastavenia odskoku a kompresie však boli oveľa bližšie továrenským hodnotám. To znamená (od plne zatlmenej) 7 klikov pomalého odskoku a 6 klikov rýchleho odskoku. Hoci som bol spokojnejší z 10 klikmi rýchlej kompresie pridal som trochu viac pomalej kompresie, teda 8 klikov od úplného zamknutia.
https://www.instagram.com/p/Binc5DbFtKi/?taken-by=foxmtb
V roku 2019 sa vo vidlici Fox 36 skrýva tlmič GRPI2 a je pripravený zjesť všetko čo sa mu postaví do cesty.
Týmto sa mi podarilo dosiahnuť svoj obľúbený pocit z pruženia, dostatočne živý no bez zbytočného pohupovania. Na kopci je vysoká citlivosť a priľnavosť vidlíc Fox hneď poznať. Na začiatku zdvihu nie je až taký rozdiel medzi staršou generáciou FIT RC2 a novou FIT GRIP2, obe zľahka skĺzavajú do pohybu a majú krásne jemný chod. Ide o strednú časť zdvihu, kde sa ich výkon začína rozdeľovať a GRIP2 prináša novú úroveň kontroly a ovládania.
Nasmerujte predné koleso na strašidelné korene a vidlica ich prehltne ako nič a okamžite je pripravená na ďalšie sústo. Práve táto regenerácia vidlice medzi po sebe nasledujúcimi nerovnosťami je to najlepšie čo ponúka nová Fox 36. Samozrejme aj staršie tlmenie RC2 bolo schopné poradiť si z tými najhoršími podmienkami, no nová evolúcia to zvláda z takou gráciou, že najhoršie podmienky a najvyzývavejšie stopy budete chcieť vyhľadávať.
Že jazdím na novej vidlici som si všimol aj večer po celom dni jazdenia. Všetky drobnosti v ktorých je vidlica lepšia sa sčítali v balík, ktorý je pohodlnejší a šetrí vaše sily počas dlhých dní v sedle.
Na staršom tlmení som mal rýchlu kompresiu vždy úplne otvorenú a pridanie tlmenia vždy chod vidlice iba zhoršilo. Na novej sa vďaka širšiemu spektru nastavení pohybujem zhruba v polovici rozsahu, čo mi dáva viac možností prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam. Tuhosť vidlice je stále rovnako dobrá. Tí čo riešia váhu si možno všimnú že pribudlo niekoľko gramov, to je však dôsledkom väčšieho objemu oleja, pre ľudí čo si kupujú pruženie z tohto segmentu je však viac oleja určite výhodou.
Vaše komentáre