Test: Scott E-Genius 710
Verdikt: Skvelý motor a agresívna geometria na jednej strane, krútiaca sa vidlica a časté narážanie pedálov do zeme na druhej.
Plusy: Tichý motor s ľahkou obsluhou, veľmi dobre vyladené zadné odpruženie s diľakovým ovládaním, progresívna a mimoriadne položená geometria s dlhým predným rámovým trojuholníkom
Mínusy: Chýba mu tuhšia vidlica, s ktorou by sa 22-kilová lokomotíva ovládala presnejšie, a stred je umiestnený príliš nízko vzhľadom na sériovo osadené plášte
Kúpte ak: Chcete čo najtichší motor so stabilným výkonom a kontrolovaným nástupom sily
E-Geniusy na sezónu 2018 sú z tej najmodernejšej sorty elektrobikov a nájdete na nich viacero unikátnych a veľmi chytro vymyslených riešení. Jeho obrovský potenciál však podkopáva nízka svetlá výška a nízka tuhosť vidlice. Obe sa dajú vyriešiť, no aj tak je to škoda.
Štandardne veľká 500 Wh batéria je ukrytá v spodnej trubke hliníkového rámu. Vďaka prechodu na kompaktný motor od Shimana sa v porovnaní s minulým rokom Scottu podarilo skrátiť zadnú stavbu o 30 mm. S dĺžkou 460 mm však stále patrí k tým dlhším na trhu.
Prehnutá horná rámová trubka, krátke vahadlo a unikátny tlmič Fox Nude vybavený diaľkovým ovládaním prepínajúcim medzi úplným uzamknutím „Lockout“, 100 mm módom „Traction Control“, a 150 mm módom s plným zdivhom „Descend“. To všetko si elektrický model prepožičiava od štandardného Geniusa, rovnako ako naozaj položený 65-stupňový hlavový uhol, strmý 75-stupňový sedlový a 465 mm dlhý reach vo veľkosti L.
Výšku stredu sme smerali osobne, a nameraná hodnota 330 mm (vo vyššom nastavení s 27,5+ kolesami) je o 10 mm nižšia, než tá uvádzaná na stránke. A celkovo je na e-bike stred umiestnený mimoriadne nízko.
„Vďaka položenej hlave, dlhému predku, mimoriadne nízkemu stredu a 22-kilovej hmotnosti je E-Genius veľmi stabilný“
Pohon a brzdy Shimano XT dobre pasujú k motoru Steps rovnako od Shimana. E-biková verzia vidlice Fox 34 má plnú korunku namiesto dutej a hrubšie steny trubiek. Sériové bicykle budú osadené vystuženými plášťami Maxxis Double Down, no 30 mm ráfiky nám prišli trochu priúzke na 2,8-palcovú šírku plášťov. Tiež sú celkom náchylné na preliačenie.
E-bike je v porovnaní s manuálnym modelom osadený o 10 mm dlhším predstavcom so 760 mm rajdami a vnútorným vedením pre kabeláž motora.
Jazdné dojmy
Motor Shimano patrí medzi naše obľúbené, najmä po stránke kadencie a krútiaceho momentu. Je tichý, a ani po prekročení 26 km/h rýchlostného limitu nemá pri pedálovaní žiaden odpor. Vďaka položenej hlave, dlhému predku, mimoriadne nízkemu stredu a 22-kilovej hmotnosti je E-Genius veľmi stabilný. Zákruty vyrezáva ako na koľajniciach, v rock gardenoch nevypadáva zo stopy, a vďaka poddajnému a kontorlovanému zadnému odpruženie cez nerovnosti prehučí ako parný valec. Páčku prepínajúcu do nižšieho zdvihu a tvrdšieho chodu sme používali len zriedka – s motorom ju vlastne ani netreba.
Je preto škoda, že vidlica sa pri agresívnej jazde náročným terénom citeľne krúti, a berie z rúk trochu sebavedomia. Bicyklu by naozaj prospel mohutnejší model Fox 36. Zaslúži si tiež širšie rajdy a kratší predstavec, ktorý by opäť pomohol ovládaniu prinavrátiť trochu razantnosti. Kvôli nízko položenému stredu a dlhým 175 mm kľukám sme opakovane narážali pedálmi do zeme. Na bicykli s takýmto vysokým potenciálom to naozaj kazí celkový dojem.
Viac informácií o bicykloch Scott nájdete na webe www.sportservis.sk.
Vaše komentáre