CTM ukázalo vynovený cross-country model Rascal s hliníkovým rámom z vlastného vývoja.
Z fotiek, ktoré CTM zverejnilo, je jasné že ide úplne nový rám so zmenenou geometriou, ktorú na ráme označili ako „downcountry geometry“.
Slovenský výrobca bicyklov CTM zverejnil fotografie svojho nového cross-counry modelu Rascal vo verzii 2.0.
Názov modelu Rascal sa síce nezmenil, avšak ide o bicykel s úplne iným rámom, ktorý vyvíjali priamo v CTM. O vlastnom vývoji v CTM sme sa s majiteľmi firmy Kamilom Vráblom a Miroslavom Lukáčom rozprávali už minulý rok a vyjadrili sa, že „v kolekcii 2024 bude päť modelov, ktoré sú výsledkom nášho vlastného vývoja.“
Práve model Rascal je prvým z bicyklov z vlastného vývoja CTM, ktoré slovenská značka predstavila vo svojej novej kolekcii.
Úpravy nastali nielen v tvare trubiek rámu, ale aj geometrii a vyzerá to tak, že je výrazne agresívnejšia oproti modelom z predošlých rokov.
Podarilo sa nám zistiť, že samotný hliníkový rám váži len 1,7 kg, čím sa CTM približuje najväčším značkám. Pre porovnanie, rám Trek X-Caliber váži 1,6 kg, Cannondale Trail SL váži 1,8 kg, Giant Fathom váži 2 kg, Specialized Chisel váži 1,4 kg a Scott Scale 970 váži 1,5 kg.
Biely model CTM Rascal 2.0 s malým červeno-modrým dizajnovým doplnkom na vrchnej trubke má vzduchovú vidlicu RockShox Recon s uzamykaním, 12-rýchlostné radenie s jednoprevodníkom Shimano Deore a 29-palcové kolesá WTB.
Najnovšie aktuality
Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.
Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.
„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.
Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.
„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.