Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Obuv

Test: Tretry Endura Hummvee Clipless Shoe

Minulý rok sa značka Endura začala venovať aj výrobe obuvi a predstavila tri modely topánok na platformové a nášľapné pedále. Túto sezónu doplnila modelový rad Hummvee aj o tretry, takže bikeri, ktorí majú radi ležérny dizajn, ale jazdia s nášľapmi, sa istotne potešia.
Hodnotenie: 5/5
119,99
Biker
Test: Tretry Endura Hummvee Clipless Shoe

Naše hodnotenie

Hummvee Clipless sú neobyčajne pohodlné tretry, ktoré využijete na jazdy na trailoch, na pumptracku, no užijete si v nich aj víkendový výlet s kamošmi či presuny mestom. Na prvý pohľad vyzerajú ako tenisky, ale na rozdiel od Hummvee Flat, ktoré sú z mäkšieho materiálu s matnou povrchovou úpravou, sú tretry Hummvee pevnejšie a materiál zvršku s hladkou povrchovou úpravou sa veľmi ľahko umýva. Tretry majú okrem šnurovania aj popruh so suchým zipsom, aby bolo chodilo v topánke pevne usadené. Vďaka jemnému dezénu podrážky sa zarážky zacvakávajú do zámku pedálov vskutku hladko aj vtedy, keď používate nášľapy s platformou a pinmi. Tieto tretry sú teda ideálne aj pre jazdcov, čo s nášľapmi len začínajú.

+PLUSY

  • Hladké zacvakávanie do pedálov
  • Pevný, ale veľmi pohodlný zvršok
  • Spevnená špica v okolí prstov
  • Fŕkajúca voda a blato nepreniknú dovnútra
  • Ľahko sa čistia

-MÍNUSY

  • Trochu menej priedušné v horúcom počasí
  • Absencia gumičky na poistenie šnúrok.

Keď sme minulý rok dostali topánky Endura na test, tak sme ich všetky zhodnotili veľmi dobre, ale povedali sme si: Aká škoda, že nespravili aj tretry Hummvee.

Nebolo to ani tak  kvôli tomu, že jazdíme viac na nášľapoch, ale skôr preto, že Hummvee flat sa ukázali ako veľmi pohodlná obuv. Nosíme ich celý rok aj ako bežné tenisky a nevieme si ich vynachváliť.

Pre jazdcov, ktorí sa bikovaniu venujú rekreačne, nesúťažia na DH ani enduro pretekoch a nejazdia v bikeparkoch na extrémne náročných trailoch, by stačili trochu ľahšie, mäkšie a menej masívne tretry, ako sú MT500.

Práve preto sme sa tento rok tretrám Hummvee veľmi potešili. Jazdili sme v nich asi dva mesiace a snažili sa absolvovať dlhšie výjazdy, poriadne ich prevetrať na trailoch, na pumptracku, a dokonca sme si ich vzali aj na jarnú brigádu v lese.

Po vybalení zo škatule sme očakávali rovnaké „tenisky“, ako sú Hummvee flat, ale na naše prekvapenie boli tretry na dotyk oveľa pevnejšie ako model na platformové pedále.

Na pohľad vyzerajú síce podobne, zachovali si ležérny dizajn aj tvar, ale sú vyrobené z tvrdšieho a odolnejšieho materiálu, majú spevnenú špičku, povrchovú úpravu špice a päty odolnú proti oderu, aj tvrdšiu podrážku.

Podržali nás dokonca aj počas práce na jarnej údržbe trailov. Síce boli na konci dňa totálne špinavé, ale práve tam sa ukázala výhoda nenasiakavého materiálu a hladkého povrchu zvršku, pretože sa naozaj veľmi dobre čistia.

Šliapalo aj kráčalo sa v nich veľmi dobre, na nosenie sú teda vskutku pohodlné, k čomu prispieva aj kvalitná vnútorná vložka.

Po úvodnom krste ohňom, resp. hlinou, sme vyrazili jazdiť. Šliapalo aj kráčalo sa v nich veľmi dobre, na nosenie sú teda vskutku pohodlné, k čomu prispieva aj kvalitná vnútorná vložka.

Špica tretier je okrúhla, takže máte dosť miesta na malíček a bočné strany, ktoré spája šnurovanie, sa dajú dobre dotiahnuť, aj dostatočne povoliť.

Samotné šnúrky sú skvelé! Mäkké a ploché, takže po zaviazaní držia lepšie ako šnúrky na mnohých turistických topánkach.

Napriek tomu by dosť pomohlo, keby sa dali schovať pod poistnú gumičku ako na modeli Hummvee, pretože skrývanie pod pracku so suchým zipsom je nepraktické a šnúrky sa oň zachytávajú.

Pracka zas pri šnurovaní zavadzia, preto sme si ju vždy odlepili a pristúpili pätou.

V prednej časti majú malé dierky, ktorými sa odparuje z chodila vlhkosť, čo v apríli pri zhruba 18 ºC stačilo, no myslíme si, že v horúcom lete v nich bude na dlhších výjazdoch trochu teplo.

Na druhej strane musíme priznať, že ak chcete jazdiť dlhšie trate alebo maratóny, tak si asi kúpite tretry určené primárne na to, teda vzdušné a s veľmi tvrdou podrážkou.

Vďaka jemnému dezénu podrážky sa zarážky zacvakávajú do zámku pedálov vskutku hladko aj vtedy, keď používate nášľapy s platformou a pinmi.

Po prvom zjazde na traile sme museli upraviť polohu kufrov, pretože nás trochu boleli chodidlá, ale len čo sa podrážka poriadne oprela o platformu pedálov, tretry poskytovali vynikajúcu oporu.

Prvý dojem, že podrážka je na členitý povrch a skákanie veľmi mäkká sa našťastie nepotvrdil. V mieste, kam sa vkladajú kufre, nájdete milimetrovú stupnicu, takže s presným doladením nebol problém.

Keďže jazdíme na nášľapných pedáloch s platformou s pinmi, tak sme v minulosti mali problém s vypínaním niektorých modelov tretier s výrazne členitým dezénom podrážky.

Vďaka jemnému dezénu podrážky sa zarážky zacvakávajú do zámku pedálov vskutku hladko aj vtedy, keď používate nášľapy s platformou a pinmi.

Dezén podrážky tretier Hummvee, zložený z emblémov Endura, je relatívne hladký a súčasne je vykrojenie na zarážky plytšie, čiže kufre pol milimetra vyčnievajú.

To je síce pri chôdzi po asfaltovom povrchu počuť, ale zároveň to prináša obrovskú výhodu, ktorou je hladké nacvaknutie do pedálov a, samozrejme, aj vycvaknutie z nich.

Vďaka tejto „fičúre“ sú ideálne aj pre tých, čo s nášľapnými pedálmi len začínajú. Sme teda nesmierne radi, že tieto tretry vstupujú na trh. Stručne povedané, sú synonymom bezpečia a pohodlia.

Praktické info 

Celý pár tretier Hummvee vo veľkosti 42 aj s namontovanými zarážkami Shimano váži 982 g.

Topánky sú dostupné v celých číslach od veľkosti 38 po 47, v polčíslach sú len veľkosti 41,5, 42,5 a 45,5.

Na výber máte z dvoch farebných kombinácií – black (čierna) a pewter grey (sivá) s podrážkou vo farbe surovej gumy.

Topánky nájdete na www.endurasport.com.

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Zavrieť reklamu