Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: SUNN Kern EL S1 (+video)

SUNN Kern EL S1 je horský trailový elektrobicykel, s vyššími zdvihmi a prevedením mullet. Má modernú geometriu a sedí sa na ňom pohodlne. Batéria má kapacitu 630 WH a motor má výkon 250 W a krútiaci moment 85 Nm.
Hodnotenie: 4.5/5
5 799
Matúš Bušík

Naše hodnotenie

Sunn Kern EL S1 je podarený elektrobicykel určený jazdcom, ktorí si to chcú na trailoch užiť bez zbytočných kompromisov. Má všetko čo potrebujete a je postavený naozaj moderne. Jediné čo mu môžem vytknúť je použitie kratšej teleskopickej sedlovky pri veľkosti L a niektorým vyšším jazdcom to nemusí vyhovovať.

+PLUSY

  • Moderná geomtetria
  • Agilita vďaka prevedeniu mullet
  • Pružinový tlmič Formula

-MÍNUSY

  • Kratšia teleskopická sedlovka pri veľkosti rámu L

Francúzska značka SUNN vyrába bicykle už od roku 1982. Model SUNN Kern EL S1 je horský enduro elektrobicykel v prevedení mullet a s vyššími zdvihmi. Je teda pripravený zdolávať aj tie najťažšie terény.

Rám

Foto: Max Čistý

Bicykel má hliníkový rám s integrovanou 630 Wh batériou. Z nej je napájaný motor Shimano EP8 s výkonom 250 W a krútiacim momentom 85 Nm.

Zdvih rámu je slušných 155 mm, čo vám v kombinácii so 160 mm vidlicou poskytne dostatok zdvihu v akomkoľvek teréne.

Rám je navrhnutý pre použitie s kombináciou kolies mullet. To znamená, že vpredu sa nachádza väčšie 29´ koleso a vzadu menšie 27,5´ koleso.

Geometria rámu je moderná a vo veľkosti M má bicykel rázvor kolies 1 229 mm. Hodnota Reach je 444 mm a Stack je 620 mm. Hlavový uhol je 65 stupňov a uhol sedlovej trubky je 75 stupňov.

Všetky tieto hodnoty a vlastnosti ho predurčujú k tomu, aby ste sa na ňom cítili pohodlne počas výšľapu a zvládli počas jazdy z kopca vyťažiť z elektrobicykla maximum.

Komponenty

Foto: Max Čistý

Testovaná verzia je druhou najvyššou v ponuke výrobcu. Za odporúčanú cenu 5 799 € na ňom dostanete slušnú výbavu.

O tlmenie sa vpredu stará vidlica RockShox ZEB Select so zdvihom 160 mm, ktorej vzadu sekunduje pružinový tlmič Formula MOD E Coil.

Pohon zabezpečuje spoločnosť Shimano, konkrétne rada XT, doplnená o kľuky z nižšej triedy Deore.

Zadná prehadzovačka Shimano XT má 11 rýchlostí s rozsahom pastorkov kazety 11-50 zubov.

Foto: Max Čistý

O brzdný výkon sa starajú štvorpiestové brzdy Formula Cura vpredu respektíve Formula Cura 2 vzadu s kotúčmi vo veľkosti 220 mm vpredu, respektíve 203 mm vzadu.

Teleskopická sedlovka je od spoločnosti SDG TELLIS a jej zdvih je 125 mm na veľkosti rámu S a 150 mm pri väčších veľkostiach.

Ráfiky sú MACH1 a náboje Shimano. Na kolesách sú obuté plášte Maxxis Assegai vpredu a Minion DHR II vzadu.

Jazda

Foto: Max Čistý

Bicykel vás hneď na prvý pohľad upúta svojím netypickým dizajnom a pružinovým tlmičom, ktorý je síce schovaný v klietke, ale dodáva bicyklu agresívny vzhľad.

Vďaka svojmu kratšiemu Reachu a hodnote uhla sedlovej trubky 75 stupňov sedíte na bicykli v relatívne vzpriamenej pozícii a nad stredom bicykla. To vám výlet urobí pohodlnejším a taktiež to dodáva dostatok trakcie aj pri tých najstrmších stúpaniach.

Čo sa týka motora dodáva dostatok výkonu na prekonanie náročných stúpaní a jeho reakcia nie je trhaná.

Softvér dobre reaguje na podnety prichádzajúce od jazdca a vie sa prispôsobiť štýlu vašej jazdy, čo hodnotím pozitívne.

Plný potenciál bicykla odhalíte na trailoch zjazdového charakteru. Napriek tomu, že máte pod sebou elektrobicykel s hmotnosťou prekračujúcou 23 kg sa na ňom výborne šprintuje, samozrejme len do rýchlosti 25 km/h kedy vás mierne zbrzdí obmedzovač.

Foto: Max Čistý

Bicykel má výborne doladené pruženie, tu by som vyzdvihol predovšetkým tlmič Formula, ktorý fungoval perfektne a myslím si, že voľba pružinového tlmiča bola správnou.

Aj vďaka nemu sa odkrýva skrytý potenciál bicykla v zjazdoch a v kombinácii s mixom kolies mullet je bicykel výborne ovládateľný a hravý.

Výborne tlmí nerovnosti, ale nemáte s ním problém dostať sa do vzduchu.

V neposlednom rade by som vyzdvihol brzdný výkon. Brzdy Formula Cura fungujú skvelo a nie je žiadny problém zastaviť s nimi rozbehnutý „vlak“.

www.origos.eu

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu