Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Vidlice

Test: RockShox Pike Ultimate RC2

Pike Ultimate je jednoducho najkomfortnejšia vidlica a pritom stále dostatočne aktívna aj na energickú jazdu. Sadne prakticky komukoľvek.
Hodnotenie: 4.5/5
799
Biker
Test: RockShox Pike Ultimate RC2

Najvyšší model trailovej vidlice Pike v ponuke má nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie a aj pomalého odskoku.

Model Pike je na trhu od nepamäti a americká značka ho časom vyladila takmer do dokonalosti. Konštrukcia s 35 mm vnútornými nohami je tuhá, no zároveň úctyhodne ľahká. A hoci citlivosť na najmenšie nerovnosti nepatrí k najlepším na trhu, v praxi drží predné koleso na zemi a problém nie je ani s trakciou predného plášťa.

Superlatívy si nezaslúži ani opora v strede zdvihu – na trhu existujú vidlice, ktoré jej poskytujú viac. V strmákoch a pri prudkom brzdení síce drží relatívne dobre vo zdvihu, no používa viac zdvihu ako mnohé iné.

To, čo možno nie je optimálne pre udržanie geometrie bicykla, však dodáva v rozbitom teréne more komfortu. Veľké a opakujúce sa nárazy zvláda s pokojom, ktorému sa nemôže rovnať žiadna iná vidlica v tejto kategórii. Výsledkom tak sú oveľa oddýchnutejšie ruky a celkový pocit, že odpruženie robí to, čo má.

Obrovským rozdielom oproti ostatným značkám je aj fakt, že náš 76-kilový (teda relatívne priemerne ťažký) testovací jazdec nebol na samom konci spektra nastavenia tlmenia.

Odskok bol dostatočne rýchly a vidlica nepôsobila zbytočne pritlmene. Na výber je až 17 stupňov tlmenia pomalej kompresie, ktoré sa možno začiatočníkom budú zdať zbytočné, no ak viete, čo s nimi, dokážete vidlicu mimoriadne presne vyladiť.

Chod je dostatočne progresívny už s jednou vložkou v komore. Napriek tomu, že vidlica využíva pri chode množstvo zdvihu, sme nemali problémy s dorazmi.

Celkovo tak ide o vidlicu, ktorá ponúka ideálny mix vlastností a jednoducho sa s ňou jazdí dobre. Je lacnejšia ako niektorí konkurenti a sadne širokému spektru jazdcov.

Nastavenia: LSC, HSC, LSR, tlak vzduchu, objem vzduchovej komory 

Zdvih: 120 – 160 mm (27,5“ aj 29“) 

Ofset: 37/46 mm (27,5“), 44/51 mm (29“) 

Hmotnosť: 1 895 g (29“, 150 mm)

www.cyklozitny.cz

Aktuality

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu