Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Vidlice

Test: Vidlica DVO Diamond D1

Hodnotenie: 3.5/5
899
Biker

Diamond má externe nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie, ako aj tlmenie pomalého odskoku. Okrem nich tu nájdete tiež nastaviteľnú negatívnu vinutú pružinu umiestnenú pod vzduchovým piestom, ktorú DVO volá OTT (Off The Top).

Hmotnostne vidlica rozhodne patrí k tým ťažším, no nemôžeme povedať, že by sme si to pri jazde nejako všimli. Nohy hrubé 35 mm sú dostatočne torzne tuhé, aby držali stopu a zvládli aj vyosené dopady.

Čo sa chodu týka, citlivosť na začiatku zdvihu je na naozaj výbornej úrovni, zvlášť keď si dáte tu námahu a správne nastavíte negatívnu pružinu OTT. Na druhej strane, je to ďalší nastavovací krúžok naviac, ktorý zvyšuje šance na to, že nastavenie netrafíte správne.

Ak sa vám to podarí, predné koleso nádherne kopíruje terén a vidlica chodí s absolútnym minimom trenia. Progresivita sa dá nastaviť celkom unikátne – objemom oleja vo vzduchovej komore namiesto plastových vložiek.

My sme však továrenské nastavenie nemali potrebu meniť – vidlica nám chodila bez tvrdých dorazov, a pritom využívala celý zdvih. Dostatočná je aj opora v strede zdvihu a vidlica sa zbytočne nezanára ani pri preťaženiach v zákrutách či prudkom brzdení.

Počiatočná citlivosť, žiaľ, neznamená nutne komfort a keď sa stretne s väčšími nerovnosťami a hranatými prekážkami, nedokáže ich absorbovať tak kontrolovane ako tie najlepšie vidlice, a to ani s plne otvoreným tlmením kompresie.

Výsledkom tak sú unavenejšie ruky než pri tých najlepších. Náš 76-kilový testovací jazdec mal vidlicu nafúkanú presne podľa tabuľky od výrobcu a vtedy chodila dobre. Tlmenie odskoku však musel mať úplne otvorené. Ešte ľahší jazdci tak zrejme budú musieť dať vidlicu profesionálne vyladiť, aby sa vracala dostatočne rýchlo.

  • Nastavenia LSC, HSC, LSR, OTT (Off The Top – negatívna vinutá pružina), tlak vzduchu, objem vzduchovej komory
  • Zdvih 150 – 170 mm (27,5“), 140 – 160 mm (29“)
  • Ofset 37/44 mm (27,5“), 44/51 mm (29“)
  • Hmotnosť 2 255 g (29“, 150 mm)
  •  www.levelsportkoncept.cz

Aktuality

24.06.2022 Van Avermaet po ôsmich rokoch nejde na Tour: Cítil som sa pripravený pretekať na Tour de France.

Tím AG2R-Citroën nevybral skúseného belgického pretekára pre tohtoročnú Tour. „Bolo ťažké počuť také rozhodnutie. Vincent a Julian [Jurdie, športový riaditeľ] mi včera zavolali so správou, že nie som v tíme na Tour de France a bolo to veľké sklamanie, pretože som to naozaj to nečakal,“ povedal Greg Van Avermaet. (cyclingnews)

24.06.2022 O titul majstra Slovenska budú bojovať obaja bratia Saganovci (+propozície & zoznam štartujúcich).

Peter a Juraj Saganovci držia titul majstra Slovenska už 11 rokov za sebou. Peter má na konte sedem víťazstiev (2011-2015, 2018, 2021) a Juraj štyri (2016, 2017, 2019, 2020). Majstrovstvá Česka a Slovenska sa uskutočnia v českom meste Mladá Vožice – muži pretekajú v nedeľu 26. júna a ženy, juniori a juniorky v sobotu 25. júna.

24.06.2022 Poradňa: Ako začať jazdiť na trailoch a v bikeparkoch?

Ak sa s rodinou alebo kamarátmi chystáte prvýkrát do bikeparku alebo trailcentra, máme pre vás zopár tipov, ako to zvládnuť a s čím by ste mali rátať.

24.06.2022 Nový Hightower je najvšestrannejším bicyklom Santa Cruzu.

Má agresívnejšiu geometriu či úložný priestor v ráme so zdvihom 145mm vzadu a 150mm vpredu.

24.06.2022 Tím Bora-Hansgrohe predstavil špeciálnu edíciu oblečenia na Tour de France 2022.

V spolupráci so značkou Le Col oblečie tím jazdcov do svetlejších odtieňov pre horúčavy v júli, pričom nahradí tmavšie zelené časti ich obvyklého dresu bielymi a biele logo Bora vymenili za čierne.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu