Test: Vidlica DVO Diamond D1
BikerDiamond má externe nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie, ako aj tlmenie pomalého odskoku. Okrem nich tu nájdete tiež nastaviteľnú negatívnu vinutú pružinu umiestnenú pod vzduchovým piestom, ktorú DVO volá OTT (Off The Top).
Hmotnostne vidlica rozhodne patrí k tým ťažším, no nemôžeme povedať, že by sme si to pri jazde nejako všimli. Nohy hrubé 35 mm sú dostatočne torzne tuhé, aby držali stopu a zvládli aj vyosené dopady.
Čo sa chodu týka, citlivosť na začiatku zdvihu je na naozaj výbornej úrovni, zvlášť keď si dáte tu námahu a správne nastavíte negatívnu pružinu OTT. Na druhej strane, je to ďalší nastavovací krúžok naviac, ktorý zvyšuje šance na to, že nastavenie netrafíte správne.
Ak sa vám to podarí, predné koleso nádherne kopíruje terén a vidlica chodí s absolútnym minimom trenia. Progresivita sa dá nastaviť celkom unikátne – objemom oleja vo vzduchovej komore namiesto plastových vložiek.
My sme však továrenské nastavenie nemali potrebu meniť – vidlica nám chodila bez tvrdých dorazov, a pritom využívala celý zdvih. Dostatočná je aj opora v strede zdvihu a vidlica sa zbytočne nezanára ani pri preťaženiach v zákrutách či prudkom brzdení.
Počiatočná citlivosť, žiaľ, neznamená nutne komfort a keď sa stretne s väčšími nerovnosťami a hranatými prekážkami, nedokáže ich absorbovať tak kontrolovane ako tie najlepšie vidlice, a to ani s plne otvoreným tlmením kompresie.
Výsledkom tak sú unavenejšie ruky než pri tých najlepších. Náš 76-kilový testovací jazdec mal vidlicu nafúkanú presne podľa tabuľky od výrobcu a vtedy chodila dobre. Tlmenie odskoku však musel mať úplne otvorené. Ešte ľahší jazdci tak zrejme budú musieť dať vidlicu profesionálne vyladiť, aby sa vracala dostatočne rýchlo.
- Nastavenia LSC, HSC, LSR, OTT (Off The Top – negatívna vinutá pružina), tlak vzduchu, objem vzduchovej komory
- Zdvih 150 – 170 mm (27,5“), 140 – 160 mm (29“)
- Ofset 37/44 mm (27,5“), 44/51 mm (29“)
- Hmotnosť 2 255 g (29“, 150 mm)
- www.levelsportkoncept.cz