Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Ultra ľahký S-Works Aethos Rebeccy Richardson váži iba 5 kg (detaily, foto, špecifikácia)

Čo všetko človek nespraví pre pár gramov...
Martin Sarvaš
Ultra ľahký S-Works Aethos Rebeccy Richardson váži iba 5 kg (detaily, foto, špecifikácia)

Na tomto unikátnom bicykli Specialized S-Works Aethos skončila cyklistka Rebecca Richardson na siedmom mieste na britskom vrchárskom šampionáte.

Pretekalo sa na stúpaní Old Horseshoe Pass, ktoré má iba 1,54 km, ale priemerný sklon 13,8 % s rampami, ktoré majú cez 20 %. Na dĺžke 1540 metroch museli pretekári zdolať 213 výškových metrov.

Keďže vrchárske majstrovstvá Británie nie sú organizované Medzinárodnou cyklistickou organizáciou UCI, ale Cycling Time Trials, nepodliehajú oficiálnemu limitu, v ktorom nesmú byť bicykle ľahšie ako 6,8kg.

Znamená to, že na pretekoch sa objavilo mnoho zaujímavých kúskov a pretekári a pretekárky si svoje bicykle doslova „oholili“ o všetko nepotrebné, aby sa dostali na čo najnižšiu hmotnosť.

Jedným z najzaujímavejších bicyklov bol Aethos Rebeccy Richardson, na ktorom si dal niekto poriadne záležať bola na ňom kopa skvelých komponentov a technických vychytávok.

Jej Aethos mal hmotnosť iba 5 kg.

Detaily, špecifikácia

Model Aethos je ultra ľahký už sám o sebe, keďže len samotný rám vo veľkosti 56 má iba 585 gramov. Aby sa však dostala s celkovou hmotnosťou bicykla na nižšie hodnoty, musela zvoliť viacero úprav v komponentoch.

Rám si namaľovala Richardson sama ručne v štýle „prúdu vedomia“ s motívmi vychádzajúcimi z jej domova a rodiny vo Walese.

Ako pohon zvolila elektronické radenie SRAM Red eTap AXS, no kľuky si zvolila z horskej sady XX1. Mala malý 28-zubový prevodník či brzdové kotúče Ashima.

Otestujte sa

Kolesá mala poskladané z ráfikov AX Lightness, ktoré skombinovala s nábojmi Zed Wheels a polymérovými špicmi Berd. Vpredu mala obutý plášť Vittoria Corsa Speed, vzadu Vittoria Service Course.

Zvyšné doplnky a komponenty vrátane sedlovky T1 Loop mala od značky Darimo, ktorý je malý španielsky výrobca komponentov, ktorý sa sústredí hlavne na ultra-ľahké komponenty.

Na brzdových / riadiacich pákach SRAM-u chýbali gumené kryty, ktoré nahradila kúskom pásky. Na riadidlách tiež chýbala omotávka.

To všetko dalo dokopy bicykel, ktorý váži iba 5,0 kg – čo je pôsobivé pre každý bicykel, nehovoriac o cestnom bicykli s kotúčovými brzdami.

Aktuality

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Zavrieť reklamu