Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Video: Gee Atherton zverejnil celý záznam z jeho hrozivého pádu zo skalnatého útesu

"Keď posúvate svoje schopnosti na úplný limit hrozí aj veľké nebezpečenstvo, že to nemusí vyjsť. Tento pád bol hrozný a zranenia ťažké, ale poznal som riziká a neľutujem to," povedal Gee Atherton.
Martin Sarvaš

Projekt Gee Atherton s názvom The Knife Edge [Na okraji noža] mal byť ďalším levelom extrémne náročnej jazdy v ťažkom teréne.

Atherton začal projektom Ridgeline na obrovských skokoch na exponovanom hrebeni a pokračoval ďalším projektom Slate Line v starom lome, kde jazdu zakončil šialeným 25-metrovým skokom.

The Knife Edge mal byť ešte o level vyššie, avšak skončil sa hrozivým pádom, pri ktorom si Gee zlomil stehennú kosť, zápästie, nadočnicový oblúk a nos. Zlomil si aj osem rebrier, čo ďalej spôsobilo kolaps pľúcneho laloku.

„Útesy na jednej strane, kamenné dropy na druhej. Ale nebolo to nemožné. Podarilo sa nám vytvoriť trasu po tomto šialenom hrebeni, ktorá sa dala  jazdiť. Celú trasu som dokonca viackrát zišiel – aj miesto, kde som spadol som prešiel na prvýkrát čisto.“

„Táto trať nebola nemožná. Bola ťažká. Risk a nebezpečenstvo, že sa stane niečo zlé, je veľké. Spravil som chybu, bola to moja vina a musím niesť dôsledky.“

„Mohli sme ukázať iba samotnú jazdu zhora dole. Ale to by nebola celá pravda. Chcel som s vami zdieľať aj pád, čo sa stalo a kde sa stala chyba.“

„Keď posúvate svoje schopnosti na úplný limit hrozí aj veľké nebezpečenstvo, že to nemusí vyjsť. Tento pád bol hrozný a zranenia ťažké, ale poznal som riziká a neľutujem to.“

Celé video Knife Edge. Upozorňujeme, že video nie je vhodné pre slabšie povahy.

 

– Gee Atherton –

Tieto „Big  Mountain“ projekty sú pre mňa skutočne dôležité; vyžadujú veľa fyzického a duševného úsilia a nesú so sebou veľké riziko. Ľudia ľahko a rýchlo zabúdajú, keďže športovci týždeň čo týždeň vydávajú dokonalé videá, a to nielen na horskom bicykli. Je to rovnaké vo všetkých extrémnych športoch.

Pri spätnom pohľade na predchádzajúce videá v tejto sérii hovorím o tom, ako sa bojím. Je pre mňa dôležité ukázať realitu tohto druhu projektu. O tom, ako sa v budím v noci s obavami a prenasleduje ma vedomie o tom, aké zranenie sa môže stať.

Mám pocit, že vedomie o možných rizikách nebezpečných zranení sa stráca pri oslavách úspechov. Chcel by  som sa teda na chvíľu zastaviť a obzrieť  sa späť na moment, kedy sa stala chyba.

Kreativita je niečo, čo ma priťahuje a tiež potenciál napĺňať výzvy až na samé hranice mojich schopností. Priťahuje ma odvaha, ktorú je potrebné do tohto bodu dotlačiť. Pre mňa je to všetko o prekonaní prekážky.

Snažím sa nemyslieť na natáčanie, ale neustále hľadám príležitosti, ako robiť veci, ktoré nikto predtým nerobil a prekročiť svoju komfortnú zónu. Bez takéhoto prístupu by sa nič nezmenilo.

Je to niečo, čo poznám aj u Dana a Rachel, tej vášne vkladať do toho obrovské množstvo seba, bez ohľadu na ťažkosti alebo neúspechy. Vedomie, že na to, aby ste uspeli, musíte zo seba dať úplne všetko, je obrovskou motiváciou. Chcem ukázať, že som do toho išiel s otvorenými očami.

Nastavenie mysle sa veľmi nelíši od pretekania. V oboch prípadoch sa športovec musí dostať do pozície, v ktorej, ak bude všetko urobené na maximum svojich schopností, dosiahne dobrý výsledok. Takto sme pristúpili k celej kariére.

Myslím si, že trať svetového pohára je o niečo zhovievavejšia a keby po mojej ľavici nebol obrovský drop, pravdepodobne by som prešiel cez riadidlá, oprášil by som sa a išiel znova. Úsek, na ktorom som spadol, bol šialený, o tom sa nedá pochybovať, ale nebolo to technicky náročnejšie ako šesť alebo sedem ďalších častí trate, na ktorých som jazdil bez problémov.

Ale dokazuje to, že nech už plánujete čokoľvek, akákoľvek skvelá je váš tím, váš bicykel, vaše prípravy – keď idete na limite, nič nie je stopercentné. Urobil som chybu, trochu som zišiel zo stopy v o niečo vyššej rýchlosti a ostatné už viete. Dopadlo to zle, ale neľutujem, že som to skúsil.

Bude to dlhé zotavovanie, ale som veľmi vďačný za tím, ktorý ma podporoval na kopci, pobrežnú stráž, leteckú záchrannú službu, chirurgov v Stoke. Všetci odviedli geniálnu prácu a dali mi dobrý štart na ceste k uzdraveniu.

Red Bull ma spojil s najlepšou starostlivosťou, za čo som veľmi vďačný. Úprimne môžem povedať, že toto zranenie ma neodradilo od tohto druhu jazdy. V skutočnosti je to úplný opak.

Myšlienka na ďalšie takéto výzvy je pre mňa svetlom na konci tunela  a dôvodom, prečo som s fyzioterapiou začal tak skoro. Práve to mi pomáha vyrovnať sa s každodenným bojom bolestivej rehabilitácie. Je to môj cieľ. Som nadšený ďalšími projektmi a plánujem toho urobiť viac, hneď ako to bude možné.

Aktuality

Včera 17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

Včera 14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

Včera 08:52 Detaily 2. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

150 km dlhá trasa má prevýšenie 2250 m, pričom väčšina stúpaní je v závere. V cieľovom stúpaní Santuario di Oropa očakávame zaujímavý súboj favoritov celkovej klasifikácie.

04.05.2024 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

04.05.2024 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Zavrieť reklamu