Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Neviete, koľko je 1,5 metra? V tom prípade si radšej ani nesadajte za volant

Pretože hľadať výhovorky je jednoduchšie ako hľadať riešenia či nájsť v sebe trochu ohľaduplnosti.
Martin Sarvaš
Neviete, koľko je 1,5 metra? V tom prípade si radšej ani nesadajte za volant

Vieme, že veľká väčšina vodičov sa správa voči cyklistom rozumne a ohľaduplne. Po zverejnení príspevku o tom, že 86% Slovákov by podporilo zákon o 1,5-metrovom odstupe pri predbiehaní, sa však spustila poriadna diskusia plná absurdných komentárov a netolerancie.

Viackrát sa dokonca objavila myšlienka, že si vodiči predsa nemajú ako odmerať presný 1,5-metrový odstup.

Roman napísal: „Budeme voziť meter v aute a každého obiehaného merať, či sme dodržali odstup. Blbosť ako ochrnutý plavčík.“  Martin zase: „Sorry, nemám meter v oku.“

Celé to však nie je o presnom dodržaní 1500 milimetrov odstupu pri predbiehaní, ale o tom, aby si vodiči dávali pri cyklistoch pozor a je jedno, či necháte odstup 1,5 alebo 3 metre. Nebojte sa, ak dáte cyklistom o niečo viac priestoru, nič tým nepokazíte.

Ak skutočne nemáte odhad, koľko je 1,5 metra, tak by ste radšej za volant ani nemali ani sadať. Ale je nám jasné, že každý príčetný človek dokáže odhadnúť, koľko to je a ide iba o hlúpu výhovorku.

Nejde o nič iné, iba o toleranciu a rešpektovanie cyklistov, ktorí majú rovnaké právo byť na cestách ako autá.

Zaznel však aj názor, že je to „nekontrolovateľné, a tým pádom aj zbytočné“. Napríklad v Španielsku je však bežné, že polícia kontroluje šoférov, či jazdia pri cyklistoch opatrne, takže až také nekontrolovateľné to určite nie je.

A či je to zbytočné? Väčšina krajín Európskej únie by nesúhlasilo. Ak je niečo zákonom stanovené, už len podvedome si na to budete dávať pozor a ak by ešte pribudli na cestách aj značky, určite by si dávali vodiči väčší pozor a cyklisti by sa cítili bezpečnejšie.

Jeden z komentujúcich napísal, že „Na 1,5 m odstup potrebujete aj kvalitné komunikácie.“ Nie, nepotrebujete. Stačí vám na to trochu tolerancie a zdravý rozum.

Ak sa aj cyklista náhodou vyhýba rozbitej krajnici, môžete na pár sekúnd spomaliť, počkať a predísť ho, keď to bude bezpečné. Alebo v prípade, že nejde žiadne auto oproti, pri predchádzaní pokojne prejdite do protismeru. Opäť ide iba o zbytočnú výhovorku bez žiadnej logiky.

Špeciálne ocenenia za svoj komentár získavajú dvaja diskutéri Juraj a Peter.

Juraj napísal: „Príčetný človek nejde 30 [km/h] na bicykli po ceste kde auta chodia 90. Príčetný človek potom nie je spomínaný v novinách ako obeť tragickej nehody. Cyklisti sú ako českí turisti v Tatrách, mnohí si za svoje nešťastie môžu sami…“

Zdôvodňovať či obhajovať v roku 2021, kedy sa v civilizovanom svete obmedzuje autodoprava a kladie sa dôraz na alternatívne spôsoby dopravy, prečo patria cyklisti na cesty rovnako ako autá, nám príde už skutočne trochu absurdné.

Ocenenie pre najväčšieho ignoranta dostáva kamionista Peter, ktorý cyklistov skutočne nemá v láske, keďže napísal: „Keď bude zákaz leginkovým *uzíkom íst po ceste 1. triedy a hlavných ťahoch, nech si guľky otláčajú na cyklistických cestičkách a ne*ebu sa mi pred kamión a ešte dvaja vedľa seba debatujú, a keď zatrúbiš, ešte ti ukazujú fakáče! Vtedy ich beriem natesno návesom a s trúbenim pod plynom a pusteným ostrekovačom!“

A toto bol iba rýchly výber z diskusného krúžku pod príspevkom na našom facebooku, v ktorom sa stretli najväčší odborníci na dopravu.

Vaše komentáre

Aktuality

15:58 Dorota Vojtíšková dosiahla skvelý výsledok, keď na majstrovstvách Európy skončila 5. v Short-Tracku (XCC).

Majstrovstvá Európy v horskej cyklistike sa konajú v rumunskom Cheile Gradistei a pre slovenskú reprezentáciu odštartovali úspešne. Dorota Vojtíšková sa v juniorskej kategórii pretekov XCC umiestnila na výbornom 5. mieste.

12:37 Peter Sagan o výhre na Giro d’Italia: Celý deň sa deriem v úniku a teraz ma niekto predbehne tesne pred koncom? No to určite.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

11:58 Pomôžte Soni posadiť sa znovu na bicykel.

„Volám sa Soňa a v 15-tich rokoch som absolvovala takmer rutinnú operáciu chrbtice, následkom čoho som zostala ochrnutá od pol pása dolu s diagnózou spastická paraplégia spôsobená ischemickou léziou hrudnej miechy.“ Soňa Gabriš robí verejnú zbierku s cieľom vyzbierať peniaze na kúpu bicykla pre hendikepovaných.

11:40 Detaily 6. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Zvlnená etapa v štýle Strade Bianche obsahuje tri štrkové sektory, má dĺžku 177 km a prevýšenie 1858 m.

Včera 18:17 Peter Sagan sa tesne vyhol hrozivému pádu v šprinte úvodnej etapy Okolo Maďarska.

Sagan dostal v záverečných kilometroch defekt, kvôli ktorému stratil dobrú pozíciu na čele pelotónu a nakoniec skončil na 23. mieste. Skvelý výkon v úniku predviedol český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý dostal ocenenie pre najbojovnejšieho jazdca a vďaka bonusom z prémií je druhý v celkovej klasifikácii.

Zavrieť reklamu