Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Trek ušetril takmer 200 ton plastov ekologickejším balením bicyklov

Stačilo optimalizovať balenie bicykla v krabiciach.
Martin Sarvaš
Trek znížil počet nerecyklovateľných dielov z 22 na 12.

Americký výrobca bicyklov Trek oznámil po roku výsledky ekologickejšieho balenia bicyklov, pri ktorom sa sústredili najmä na zníženie používania plastov a nahradenia plastov obnoviteľnými a recyklovateľnými materiálmi.

Trek informoval, že za jeden rok tejto iniciatívy sa im podarilo ušetriť až 196 400 kilogramov plastov, a to práve v krabiciach bicyklov Trek a na baleniach doplnkov Bontrager.

Cieľom výrobcu z Waterloo je, aby Trek i sesterské značky Electra a Diamant používali do roku 2024 stopercentne recyklovateľné balenia.

„Wow! Je to skutočne obdivuhodné. Klobúk dole pred Trekom, že dokázali spraviť takýto dôležitý krok,“ povedal Bryant Bainbridge, bývalý riaditeľ v oblasti pre zodpovedné podnikanie v konkurenčnej spoločnosti Specialized.

Začiatkom mája 2020 začal Trek posielať bicykle do predajní v prepracovaných krabiciach resp. obaloch, v ktorých znížili počet nerecyklovateľných dielov z 22 na 12. Väčšinu plastových častí nahradili papierovými s výnimkou dvoch malých umelohmotných dielov.

Produktový manažér Treku Chris van der Linden tvrdí, že papier a kartónové krabice používali už dávno, ale teraz sa stali celkovo primárnym materiálom, ktorý sa používa pri balení. „Navyše, balenia, ktoré idú prima k zákazníkom už úplne eliminovali plasty, takže sú omnoho jednoduchšie recyklovateľné,“ dodal Van der Linden.

Trek sa pridal k iniciatíve pre zodpovedné balenie produktov Responsible Packaging Movement už minulý rok. Módna značka Prana spustila hnutie začiatkom augusta 2020 a postupne sa pridali aj ďalšie značky GSI Outdoors, Merrell a LifeStraw.

Udržateľnejšie balenie bicyklov ohlásili vlani aj Specialized a VAAST. Pridal sa aj Cannondale, ktorý oznámil, že v Európe bude používať 100% recyklovateľné obaly.

Trek zverejnil aj presné čísla v hmotnosti, ktoré ušetrili na konkrétnych bicykloch:

  • 111 600 kg plastov u modelov Marlin, Verve a iných entry-level bicyklov pre dospelých
  • 26 300 kg plastov u modelov detských bicyklov (vrátane modelov Kickster a Precaliber)
  • 18 100 kg plastov u modelov Madone, Supercaliber a iných modelov vyššej kategórie
  • 5 700 kg plastov u modelov Electra Townie 7 a 9
  • 29 700 kg plastov u modelov e-bikov Rail, Powerfly, Allant a Electra Townie Go!

„Je veľmi dôležité, aby sa znížila naša závislosť na plastoch a dúfajme, že aj toto bude inšpirovať aj iné značky, aby začali s podobnými iniciatívami,“ hovorí Bryant Bainbridge.

Trek prepracoval kartónové krabice na bicykle takým spôsobom, aby sa optimalizovala veľkosť, znížila hmotnosť a aby sa dostal bicykel bezpečne do obchodu. Dobrou správou je, že ľahké krabice redukujú ekologickú stopu a šetria náklady. „Presne toto je spôsob, ktorý prináša ovocie – profit, ľudia a planéta. Gratulácia Treku!,“ dodal Bainbridge.

Trek sa zameral na odstránenie plastov nielen pri balení bicyklov, ale aj komponentov, u ktorých ušetrili odstránením plastových súčastí necelých 5300 kg plastov.

Trek ušetril na baleniach doplnkov:

  • 770 kg plastov na nylónových popruhoch
  • 2 270 kg plastov na plastovom laminovaní
  • 590 kg plastov na pastových vešiakoch
  • 1 130 kg plastov na balení MTB gripov
  • 370 kg plastov na balení rukavíc
  • 70 kg plastov na baleniach sediel
  • 60 kg plastov na striekačkách na bezdušový tmel

V ďalšom období sa chce Trek sústrediť na odstránenie plastových sťahovacích pások, plastovej peny a rôznych foriem nerecyklovateľných plastov z distribúcie i spotrebiteľských obalov.

Optimalizovanie balenia bicyklov však nie je jediné, čo robí Trek ekologickejšie. Už na jar 2019 predstavil Trek svoj nový košík na fľašu Bontrager Bat (najstarší produkt značky Bontrager), ktorý je vyrobený zo starých rybárskych sietí, ktoré by inak skončili ako odpad v oceánoch.

Stalo sa tak vďaka partnerstve značky Trek so spoločnosťou Bure a členstvo v konzorciu Nextwave, ktoré združuje firmy usilujúce o to, aby v oceánoch nekončilo tak obrovské množstvo plastov.

Rybárske siete tvoria približne 10% objemu plastov v moriach a majú 4-krát škodlivejší účinok na morské prostredie ako ostatné druhy plastových odpadov.

Bure zbiera staré rybárske siete, ktoré drvia na malé guľôčky, z ktorých následne vyrábajú tvarované plasty ako napríklad košíky na fľaše Bat.

Vo svetových oceánoch sa teraz vyskytuje cez 86 miliónov ton plastov a toto číslo každoročne rastie o 8 miliónov ton.

Je jasné, že bicyklový priemysel celkovo nepatrí medzi tie ekologickejšie, ale každý jeden krok k ekologickejšej výrobe ktoréhokoľvek výrobcu bicyklov je viac než vítaný.

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu