Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Úplne nový zjazdový Trek Session 2022 upravené pruženie a iba hliníkový rám (detaily, modely, ceny)

Úplne nový Session je kompletne prepracovanou verziou legendárneho zjazdového bicykla, ktorý dáva zjazdárom ešte vyššiu rýchlosť, lepšie ovládanie a skvelú nastaviteľnosť.
Martin Sarvaš

Trek predstavil ďalšiu generáciu jedného z najikonickejších zjazdových bicyklov na svete. Úplne nový Session je rýchlejší, všestrannejší a pripravený brázdiť terén ostrejšie ako kedykoľvek predtým, s úplne novým rozložením odpruženia, širším výberom veľkosti kolies a rozšírenými možnosťami nastavenia.

Session za posledné desaťročie priviezol k mnohým víťazstvám špičkových svetových jazdcov, od Red Bull Rampage až po okruh Svetového pohára, čím sa dostal na výslnie sveta zjazdovej cyklistiky.

Teraz sa vracia s výraznými úpravami pre lepší výkon, s úplne novým vzhľadom (pritom stále vyzerá ako Session) a vlastnosťami, vďaka ktorým je ideálnym zjazdovým bicyklom pre širšie spektrum jazdcov.

Detaily Trek Session 2022

 

  • Full 29″ s možnosťou mulletu (vzadu 27,5″)
  • Iba hliníkový rám
  • Zdvih rámu 200mm
  • Systém pruženia s vrchným čapom
  • Nastaviteľná geometria i pruženie
  • Veľkosti: R1 – R3
  • Hmotnosť: 17.08 kg – 17.68 kg
  • Cena: 4,999 eur – 6,999 eur (Rám: 2,999 eur)
  • www.trekbikes.com/session
Dizajn odpruženia s vysokým otočným čapom

Najpozoruhodnejšie je, že nový Session má odpruženie s vysokým otočným čapom, čo znamená, že dráha nápravy je smerom vzad, vďaka čomu sa zadné koleso môže hýbať v smere sily, ktorú vyvinú nerovnosti, a nejde proti nej. Pri jazde to znamená hladší priebeh odpruženia, lepšiu priľnavosť a v konečnom dôsledku rýchlejšiu jazdu.

Dráha nápravy vzad pri stlačení odpruženia zvyšuje vzdialenosť medzi zadným ozubením a prevodníkom. Toto ťahanie reťaze spôsobuje napätie, ktoré môže vyústiť do spätného rázu pedálov.

Na zmiernenie pnutia reťaze a výsledného spätného rázu pedálov je bicykel Session vybavený napínacou kladkou, ktorá vedie hornú časť reťaze, aby bola bližšie k vysokému čapu, čo prakticky eliminuje ťahanie reťaze a jeho negatívne vplyvy.

Lepšie nastavenie pruženia

Podobne ako predchádzajúce modely Session, aj nový model má systém Active Braking Pivot a nastaviteľnú geometriu Mino Link – navyše spolu s úplne novým systémom Mino Link na nastavenie progresivity odpruženia.

Jazdci si teraz môžu zvoliť medzi tuhšou 25 % progresivitou na preteky alebo mäkšou 20 % progresivitou na rekreačnú jazdu.

Širšia škála veľkostí kolies

Nový Session sa dodáva s 29-palcovými kolesami vo všetkých veľkostiach, ale rám je kompatibilný aj s 27,5-palcovými kolesami. Prípadne si jazdci môžu vybrať kombinovanú zostavu kolies, s 29-palcovým kolesom len vpredu.

Nové veľkosti podľa dosahu a zadná stavba podľa veľkosti

Veľkostná stratégia nového modelu Session je založená skôr na dosahu ako na dĺžke sedlovej trubky. Vďaka tomu si jazdci ľahšie vyberú veľkosť, ktorá najlepšie zodpovedá ich jazdnému štýlu. Ak dbajú viac na rýchlosť, odporúčame väčšiu veľkosť, a pokiaľ je pre nich podstatná manévrovateľnosť, treba ísť o veľkosť nižšie.

Nové modely Session majú prispôsobenú aj dĺžku zadnej stavby v závislosti od veľkosti. Dĺžka zadnej stavby, alebo zadného ťažiska sa zväčšuje spolu s dosahom rámu.

Jazdec tak získa vyvážené rozmiestnenie hmotnosti bez ohľadu na veľkosť. Toto zdokonalenie umožňuje lepšie ovládanie vo vysokej rýchlosti.

Zliatinové rámy a vymeniteľné ochranné prvky

Nové modely Session sú postavené na rámoch Alpha Platinum Aluminum s vymeniteľnými krytmi proti poškodeniu nečistotami v teréne a manipuláciou so zadným odkladacím priestorom. Rámy umožňujú vedenie káblov interne alebo externe, podľa výberu zákazníka.

Je dostupný v dvoch kompletných modeloch (Session 8 a Session 9) a ako súprava rámu, ktorá zahŕňa tlmič a vymedzovaciu podložku hlavovej zostavy, na ktorú môžete použiť 29˝, 27,5˝ kolesá, alebo ich skombinovať.

Modely, špecifikácie, ceny

Session 9

  • Rám: Alpha Platinum Aluminium
  • Vidlica: RockShox Boxxer Ultimate, DebonAir spring, Charger 2.1 RC2 damper, 46 mm offset, Boost, 110×20 mm Maxle Stealth, 200 mm travel
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate DH, RC damper, 225 mm x 70 mm
  • Radenie: SRAM X01 DH, 7-speed
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Hmotnosť: 17.08 kg
  • Cena: 6,999 eur
  • Celá špecifikácia

Session 8

  • Rám: Alpha Platinum Aluminium
  • Vidlica: RockShox Boxxer Select 200mm
  • Tlmič: Fox VAN Performance / pružinový
  • Radenie: SRAM GX DH, 7-speed
  • Brzdy: SRAM Code R
  • Hmotnosť: 17.68 kg
  • Cena: 4,999 eur
  • Celá špecifikácia

Rám Session

Fotogaléria Trek Session 2022

Aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu