Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: Gravel CTM Koyuk 3.0

CTM Koyuk 3.0 je kvalitne ohodený gravel s pohodlnou geometriou a skvelým pomerom cena - výkon. Pri agresívnejšej jazde je však počuť hrkanie káblov v ráme.
Hodnotenie: 4/5
1 399
Biker

Koyuk 3.0 je najvyšším gravel modelom CTM-ka. V ničom nás nesklamal ani zásadne neohúril. Má však kvalitné komponenty, pekný dizajn a výbornú cenovku.

Plusy

  • kvalitné radenie
  • dobrá cena
  • pohodlná geometria

Mínusy

  • dvojprevodník
  • hlučné káble v ráme
Rám

Hliníkový rám Koyuku s úhľadnými zvarmi je presne v strede spektra medzi gravelmi čo sa blížia cyklokrosovým bicyklom a polotrailovými gravelmi. Má teda dosť konzervatívnu geometriu – uhol hlavovej trubky je 71 stupňov, sedlovej trubky 73 stupňov a má relatívne krátku 425 mm zadnú stavbu, no dlhú 470 mm sedlovú trubku.

Grafický dizajn je pekný, neutrálny, nekričí šialenými farbami a pekne ho dopĺňa červená karbónová vidlica. U gravel bicyklov sme zvyknutí na nekonečno úchytov na ráme pre tašky. Koyuk má klasické úchyty pre dve fľašky a na zadnej stavbe je možnosť úchytu blatníku i klietky pre veľké cestovné tašky. Zo zadnej strany vidlice je možnosť uchytenia predného blatníku a z diery sú aj z vnútornej strany vidilice.

Komponenty

Osadenie rámu je v pomere ceny za 1400 eur veľmi kvalitné. Má kompletnú sadu najvyššieho gravel radenia od Shimana – GRX. Vzadu je 11-prevodov s rozsahom 11-34 zubov a vpredu je dvojprevodník 46/30.

V kategórii gravel, kde platí “čím jednoduchšie, tým lepšie,” by som však skôr očakával modernejšie riešenie s jednoprevodníkom. Samotné radenie i brzdy GRX však fungujú úplne spoľahlivo a presne.

Gravel riadidlá sú v spodnej časti rozšírené, čo umožňuje väčšiu stabilitu pri rýchlej jazde rozbitým terénom, avšak sú to tzv. “lastovičky”, takže sú pridvihnuté, čo je pri 140 mm hlavovej trubke trochu zbytočné.

Má kvalitné kolesá WTB ST i19 TCS 2.0 s Novatec nábojmi a 37 mm plášťami WTB Riddler TCS, ktoré sú pripravené na bezduše.

Celkom ma prekvapil aj rychloupinák na sedlovke, čo už momentálne nebýva zvykom, avšak pre niekoho to môže byť praktické. Hmotnosť kompletného bicykla vo veľkosti 54 aj s pedálmi má 11,2 kg.

Jazda

Pri jazde v náročnejšom teréne, po lesných cestách či rozbitom asfalte, sa správal stabilne a pohodlne. 37-mm široké Riddlery s na oko nízkym dezénom sa bez problémov pasovali s kamenistou a štrkovou cestou či hlinovými lesnými zvážnicami.

Radenie GRX som si musel doladiť, aby išlo potichu, ale potom už radilo presne a potichu. Väčšinu času som jazdil na veľkej píle, no v strmých či technickejších stúpaniach v lese som musel zhodiť na malý prevodník, čo je trochu nepraktické a jednoprevodník s veľkou kazetou by som ocenil určite viac.

Koyuk nepatrí k najľahším, takže mu viac sedia dlhé pohodové jazdy po poľných cestách ako cyklokrosové naháňačky po lesoch. Vyskúšal som však aj trochu agresívnejšiu jazdu po zvážniciach a do kopca bol Koyuk síce trochu lenivý, ale dole kopcom mu to išlo jedna radosť a to bol vlastne jediný moment, kedy som využil spodný úchop na širokých gravel “baranoch”, pretože žiadne iné reálne využitie nemajú.

Šprintovanie na poli so spodným úchopom tiež nie je veľmi pohodlné, ale kto už by len okrem mňa šprintoval po poľných cestách. Dlhšie som však nevedel identifikovať “ťukanie”, ktoré prichádzalo z rámu pri rýchlej jazde v teréne, až som napokon zistil, že nejde o nič vážne – o rám narážajú vnútri káble.

Na klasických asfaltkách je Koyuk trochu pomalší, a necítil som sa na ňom veľmi bezpečne ani v rýchlych zjazdoch nad 60 km/h, ale to pravdepodobne najmä kvôli dezénu plášťov. Celkovo by som povedal, že ide o veľmi neutrálny a univerzálny gravel za dobrú cenu, ktorý si vďaka dvojprevodníku viete ľahko prerobiť aj na cesťák.

Špecifikácia
  • Rám hliníkový, karbónová vidlica
  • Radenie Shimano GRX (prevodníky 46-30z; kazeta 11-34z)
  • Kolesá ráfiky WTB ST i19 TCS 2.0, náboje Novatec D981B-12,
  • Plášte WTB Riddler TCS 700x37c
  • Brzdy Shimano GRX RX600
  • Riadidlá/predstavec CTM CLS Gravel Riser 440mm / CTM TDS-RD701 80mm
  • Sedlovka/sedlo CTM SPDC1 350×27,2 mm/WTB Volt
  • Hmotnosť 11,2 kg (54 s pedálmi)
  • Web www.ctm.sk

Vaše komentáre

Aktuality

18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

11:03 Fox chystá aero kombinézu pre zjazd. Čo sa píše o zjazdovom oblečení v pravidlách UCI?

V pravidlách UCI sa píše, že kombinézy v zjazde nie sú povolené, takže je otázne, či pretekárky a pretekári sponzorovaný Foxom budú môcť používať tieto kombinézy aj na pretekoch.

10:28 Kristen Faulkner vyhrala po záverečnom úniku 4. etapu Vuelta España Femenina.

Američanka zaútočila 5,8 km pred cieľom a svoje sólo dotiahla úspešne až do cieľa. V šprinte o druhé miesto bola najrýchlejšia Georgia Baker pred dvojicou Marianne Vos a Blanka Vas. Do vedenia celkovej klasifikácie sa posunula Marianne Vos.

09:09 Maxim Van Gils vyhral v šprinte klasiku Eschborn-Frankfurt.

Na druhom mieste skončil Alex Aranburu a tretí finišoval Riley Sheehan.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu