Test: Gravel kolesá XLC WS-D01
Karbónové kolesá sú silno marketingovo tlačené mnohými značkami, ale faktom je, že je viacero dôvodov, prečo by ste mali zvážiť hliníkovú klasiku: je to omnoho ekonomickejšie, rozdiel vo váhe a výkone pri moderných technológiách už nie je až taký zásadný ako kedysi a myšlienka ohntutého hliníku je určite príjemnejšia ako pomysleni na prasknutý karbón.
A práve posledný dôvod treba zvážiť, a to najmä ak ide o kolesá na gravel bicykel, ktoré musia vydžať omnoho viac, ako iba pohodovú jazdu po cestách. Kolesá WS-D01 od XLC sú celkom ľahké – predné váži 890 g, zadné 1050 g.
Vnútorná šírka je 19 mm, čo obmedzuje maximálnu šírku plášťu na 35 mm (minimálne odporúča výrobca 28 mm). Ráfiky majú výšku 25,3 mm a sú vypletené nerezovými špicmi Sapim.
Na kolesá sme nahodili 32 mm plášte a 160 mm kotúče. V teréne sa kolesá správali ako doma a veľmi dobre pomáhali prechádzať aj po rozbitých cestách i v strmších pomalých úsekoch.
Kolesá si odrobili dobre svoju prácu aj v rýchlych zjazdoch po zvážniciach. Dobrú odozvu mali aj pri šliapaní zo sedla. Sú kompatibilné s radením Shimano a Sram (8,9,10,11x), avšak nesedia so štandardom XD a XDR od Sramu.
Nevýhodou je tiež malá vnútorná šírka ráfiku, čo obmedzuje šírku plášťa. Za svoju cenu však ponúkajú gravel kolesá od XLC veľmi dobrý výkon bez toho, aby váš bicykel zásadne pribral na hmotnosti.
Viac informácií na webe www.xlc-parts.com
Vaše komentáre