Test: Merida Reacto Disc 6000
Verdikt: Reacto je dokonalé meno pre tento agresívny aero univerzál s výnimočnou odozvou.
Plusy: Úderný, rýchlo reagujúci univerzál s možnosťou poriadne pretekárskeho aero posedu.
Mínusy: Tuhá jazda a prudké riadenie môžu byť v istých situáciách vratké.
Kúpte ak: Ak chcete aero bicykel, ktorý je oveľa viac ako supersedan podobný bláznivo rýchlemu hatchbacku.
Reacto je navrhnutý, aby jazdil presne tak, ako vyzerá – úderne, agresívne, v aero polohe jazdca a s nohou neustále „na plyne“. Merida má rovnako ostrú jazdu ako krivky svojho rámu.
Rám a výbava
Vidlica s pevnou osou sa rozširuje a prehlbuje po celej dĺžke až po tlstú korunku, ktorá naväzuje na vybranie v zaoblenom konci objemnej, štvoruholníkovej rámovej trubke.
Vysoká hlavová trubka má aerodynamický slzovitý profil, ktorý je na konci odrezaný do hranata, podobne, ako väčšina profilov na rámoch Merida. Je však naozaj tak vysoká, ako sa zdá.
Ak by ste chceli svoj aero posed rovnako nízky, ako na vrcholnej verzii rámu CF4, museli by ste spod riadidiel vybrať distančné podložky, ktoré majú rovnaký slzovitý tvar.
Prierez vrchnej trubky pripomína viac štít rytiera ako kvapku vody. Zužuje sa smerom k aero sedlovke, ktorá je upevnená klinovitou objímkou, ktorá netrčí do priestoru, aby nevírila vzduch.
Hranaté sedlové vzpery bez mostíka sa ešte chvíľu držia linky vrchnej rámovej trubky kým, tesne okolo plášťov zatočia smerom k zadnej osi. Sedlová trubka objíma koleso a je len sotva širšia ako plášť, ktorý je osadený, no domček stredu šliapania a reťazové vzpery majú väčšie rozmery pre vyššiu tuhosť.
Mäkký segment vsadený do sedlovky je navrhnutý tak, aby vstrebával nárazy, ktoré by sa dostali k sedlu. Obe polovičky čeľusti zvierajúcich sedlo môžu byť odmontované a otočené pre väčší posun sedla dopredu a zvýšenie efektívneho sedlového uhlu, tak ako na časovkárskych a triatlonových bicykloch
Predné aj zadné brzdy sa pripevňujú na „návarky“ pre ploché čeľuste, ktoré majú navyše rebrovanie rozprestierajúce teplo bŕzd do okolitej atmosféry tak, aby sa brzdy počas dlhých zjazdov neoslabovali.
Vnútorné vedenie káblov vstupuje do rámu zvrchu spodnej trubky a káble nasmeruje široko, okolo hlavovej trubky ako prevenciu voči odieraniu laku. Nedodáva to práve najupratanejší vzhľad kokpitu, pokým sa nepohráte s presnou dĺžkou bowdenov.
Nedostanete plnú súpravu Ultegra, no jedinými zmenami je kazeta Shimano 105 a reťaz od KMC a čo sa týka radenia a prenosu sily, toto minimálne šetrenie nie je vôbec poznať. Brzdy však napríklad nedostali prémiové doštičky s chladiacim rebrovaním.
Ráfy Fulcrum sú dostatočne hlboké, aby prispeli k aerodynamickým zlepšeniam bez zvyšovania váha a Continental Grand Sport Race sú spoľahlivé a univerzálne. Kokpit značky Merida má správne proporcie a hrubé sedlo podporuje sedlovku v úlohe pohlcovania nárazov.
Je jasné, že Merdia je navrhnutá, aby jazdila presne tak ako vyzerá, úderne a agresívne. Hlavový uhol je 72.5 stupňa, rázvor kolies 990mm a riadenie je ostré a okamžité. Rovnakým štýlom reaguje aj v pedáloch, pri zošliapnutí okamžite vyskočí. V silnom vetre dokáže byť vratká, no vďaka useknutým profilom si v bežných podmienkach nedrží iba jeden smer.
Tento pocit urgencie a chuti hnať sa vpred je veľmi príjemný pokiaľ sa cítite rovnako a na krátkych mestských pretekoch je Reacto skvelou zábavou. Napriek tomu, že je geometria rámu CF2 robená pre smrteľníkov, stále je relatívne dlhá a natiahne vás do takmer pretekárskej polohy.
Pridajte ešte možnosť posunúť sedlo vpred a môžete rovno pripínať triatlonové riadidlá. Čo sa týka jazdnej polohy, ide o multišportový univerzál.
Tuhosť rámu si však vyberá cenu, keď sa cesta zmení na rozbitý asfalt, kedy je naozaj nutné povoliť stisk rúk a zadok posunúť hlbšie do sedla.
Vaše komentáre