Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike CTM Switch Pro

Switch Pro ťaží predovšetkým z výborného motoru, ktorý doplnili v CTM slušným mixom komponentov a dobrých jazdných vlastností.
Hodnotenie: 3.5/5
3 799
Biker
Test: E-bike CTM Switch Pro

Plusy: Výborný elektromotor Shimano; Pomer cena/výkon; Výborná ovládateľnosť.

Mínusy: Ergonómia kokpitu.

Slovenská značka CTM oproti minulému roku výrazne posilnila svoju ponuku v oblasti elektrobicyklov. Pomyselný vrchol tvorí práve nami testovaný trailový model Switch, ktorý je k dispozícii hneď v dvoch stupňoch výbavy.

E-bike CTM Switch si môžete vyskúšať aj na BikeFeste (24. – 26. máj). Rezervujte si ho na testovanie online

Rám

Základom bicykla Switch Pro je odolný hliníkový rám so zdvihom 140 mm, ktorý svojím dizajnom zapadá do modelovej ponuky značky. Dostupný je v troch veľkostiach od M až po XL. Pohon zabezpečuje osvedčený motor Shimano Steps E8000 s výkonom 250 W a krútiacim momentom 70 Nm.

Ten je napájaný z 504 Wh batérie, ktorá by mala podľa výrobcu zabezpečiť dojazd zhruba 100 kilometrov. Jej nabíjanie je možné aj mimo bicykla, pred odcudzením je chránená zámkom. Použité riešenie však znamená, že cyklofľašu si budete musieť pribaliť jedine do ruksaku, pretože na rám ju nepripevníte.

Komponenty

Jednotlivé komponenty, ktoré výrobca zvolil pre výbavu Pro, zodpovedajú jeho určeniu a tiež cenovej relácii bicykla. Vpredu tak nájdeme vidlicu Rock Shox Yari RC so zdvihom 150 mm, ktorá okrem nastavenia odskoku ponúka aj možnosť pritvrdenia.

O spoľahlivé radenie sa stará rad SLX od značky Shimano v kombinácii s 11-46-zubovou 11-rýchlostnou kazetou. 27,5-palcové kolesá WTB zapletené na nábojoch Novatec kontrolujú brzdy Shimano MT501. Samotný kokpit dostala na starosti kultová značka Race Face so svojím modelovým radom Chester.

Na 780 mm širokých rajdoch sa okrem iného nachádza aj ovládanie spoľahlivo fungujúcej teleskopickej sedlovky Kind Shock Lev Si so 125 mm zdvihom.

Jazda

Práve ovládanie sedlovky bolo prvé, čo nás počas jazdy začalo rušiť. Tvar a umiestnenie páčky neraz spôsobil, že sme si namiesto preradenia nechcene zdvihli, respektíve znížili sedlovku. K celkovej ergonómii máme ešte jednu malú pripomienku, konkrétne ku gripom CTM, ktoré nám nesadli ani svojím tvarom a ani ponúkaným gripom.

Switch Pro pri jazde ťaží predovšetkým z výborného motora Shimano, ku ktorého fungovaniu nemáme najmenšiu výhradu. Vedľa predstavca sa nachádza displej, ktorý je výborne čitateľný a jazdcovi poskytuje všetky potrebné informácie. Samotná zmena stupňa podpory prebieha pomocou ovládača podobného radeniu umiestneného na ľavej strane rajdov.

Na výber sú klasicky tri módy – eco, trail a boost. Vďaka elektrickej podpore bicykel bez väčších problémov prekonáva každé stúpanie a i v tých strmších ostáva pokojný s kolesom prilepeným k podkladu. V prípade potreby možno navyše uzamknúť zadný tlmič a tým eliminovať zbytočné pohupovanie.

Pri jazde po traile sa bike cíti doslova ako ryba vo vode, a to hlavne v zatvorených zákrutách, v ktorých vyniká jeho obratnosť. Z použitej geometrie sme mali vo veľkosti L skôr kompaktný dojem, no aj napriek tomu bol bike vo vysokých rýchlostiach stabilný a aj v rozbitom teréne si zachovával chladnú hlavu.

Zvolené komponenty pritom vhodne dopĺňajú celok a žiadny z nich neobmedzuje potenciál tohto elektrobiku. CTM Switch Pro je zaujímavý nielen svojou cenovkou a výborným motorom Shimano, ale úsmev na tvári vyčarí aj jazdcom, ktorí preferujú jazdu dole kopcom.

Špecifikácia

Rám: ALU 6061, hliníkový Vidlica: RockShox Yari RC, 150 mm Tlmič: RockShox Monarch RT, 140 mm Motor: Shimano E8000 Pohon: Shimano SLX (1 x 11) Kolesá: WTB/Novatec, plášte WTB Convict/Vigilante Brzdy: Shimano MT 501 Rajdy/Predstavec: Race Face Chester 780 mm/Race Face Chester 35 mm Sedlovka/Sedlo: KindShock LEV Si/WTB Volt Hmotnosť: 22,5 kg (veľkosť L, bez pedálov)

Vaše komentáre

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu