Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nová Émonda ALR je najľahším hliníkovým cestným bicyklom od Treku (detaily, modely, ceny)

Tretia generácia Émondy ALR má aerodynamicky tvarované trubky, skryté káble, závitové stredové zloženie a pretekársku geometriu. Trek tiež oznámil, že končí s výrobou rámov Émondy pre ráfikové brzdy.
Martin Sarvaš

Trek predstavil tretiu generáciu svojho cestného bicykla Émonda ALR a ide o najľahší cestný bicykel Treku z ľahkých zliatin.

Nová rámová sada Émonda ALR obsahuje prvky, ktoré nájdete u karbónových cestných bicyklov Treku, vrátane profilov trubiek Kammtail a integrovaných káblov, a využíva rovnakú pretekársku geometriu.

V súlade so svojimi ostatnými novými bicyklami sa Trek presúva od lisovaného stredového zloženia na predchádzajúcej Émonde ALR na závitový stred T47.

Bicykel bude dostupný v dvoch zostavách, ALR 5 a ALR 6, a tiež ako samotný rám.

ALR 5 je vybavený mechanickou súpravou Shimano 105 a bude stáť 2 499 eur. ALR 6 má najnovšiu 12-rýchlostnú elektronickú súpravu Shimano 105 R7150 Di2 od Shimano a stojí 3 399 eur. Samotný rám stojí 1399 eur.

Spolu s novými modelmi Trek oznámil, že končí s výrobou rámov Trek Émonda ALR 4 a rámov Émonda ALR pre ráfikové brzdy, čo znamená, že v ponuke budú odteraz už len modely Émondy s kotúčovými brzdami.

Ľahšia a rýchlejšia

Trek Émonda ALR 5

Trek uviedol, že nová Émonda ALR je jej najľahším hliníkovým cestným bicyklom. Lakovaný rám (v nešpecifikovanej veľkosti) váži 1 257 g a vidlica z uhlíkových vlákien váži 406 g, čo je spolu 1 663 g.

Ako kompletná konštrukcia váži Trek Émonda ALR 5 celkovo 9 kg a ALR 6 váži 8,8 kg.

Émonda ALR je vyrobená z „ultraľahkého“ Alfa hliníka série 300. Rám je vyrábaný technológiou Treku Invisible Weld, ktorá dodáva rámu povrch podobný karbónu a línie rámových trubiek sú skutočne veľmi čisté.

Bicykel má tvarovanie aero trubiek technológiou Kammtail a integrované káble, ktoré údajne zlepšujú aerodynamiku nového ALR oproti jeho predchodcovi. Trek však neposkytol žiadnu úsporu wattov v porovnaní s odchádzajúcim bicyklom.

Káble a hadice vedú z riadidiel a do rámu cez port v hornej časti hlavového zloženia, podobne ako u dizajnu na Specialized Allez Sprint Comp.

Samotný kokpit je naďalej dvojdielny so samostatnými riadidlami a predstavcom a hliníková Émonda ani nie je kompatibilná s jednodielnym kokpitom Trek Madone.

Émonda ALR má rovnakú geometriu H1.5 ako karbónové modely Émonda a Domane. Trek hovorí, že táto geometria je „špecifická pre preteky“ a umiestni vás do „správnej pozície pre prenos výkonu a zároveň minimalizuje straty aerodynamiky“.

Žiadne držiaky na blatníky a nové sedlo

Trek Émonda ALR 5

Integrované vedenie káblov naznačuje odvážne zámery Treku pre tento bicykel a pokračuje absenciou úchytov pre blatníky či tašky.

Trek hovorí, že Émonda sa zrieka držiakov na blatník, aby bol bicykel „ľahký, tuhý a jednoduchý“.

Určite by sa však dalo namietať, že reálne by sa pridaním štyroch úchytov takmer nič z toho neobetovalo a naopak by zvýšilo príťažlivosť Émondy ako celoročného cestného bicykla.

Maximálny priestor pre plášte je 28 mm, pričom v ráme aj vidlici je okolo pneumatky stále dosť priestoru. Oba bicykle sú vybavené 28 mm plášťami s dušami.

Ráfiky sú síce prispôsobené pre bezduše, ale všetko vrátane tesniacich pások, ventilov a tmelu si treba dokúpiť.

Nové Émonda ALR 5 a 6 majú nový predstavec a sedlo od podznačky komponentov Trek, Bontrager. Verse je sedlo s krátkym nosom, ktoré má šírku 142 mm. Predstavec RCS Pro na ALR 6 má uhol -7 stupňov a je dlhý 100 mm.

Zbohom press-fit

Predchádzajúca Émonda ALR používala stredovú konzolu BB86, ale nová verzia má už stred so závitom T47 .

Trek prijal štandard T47 v roku 2020 s cyklokrosovým bicyklom Crocket a objavil sa už aj na karbónových modeloch Trek Émonda 2021 a Trek Domane 2023.

Nie je preto prekvapením, že nová Émonda ALR prechádza na tento štandard, aj keď niektorí budú asi stále tvrdiť, že press-fit je lepší.

Špecifikácie a ceny Trek Émonda ALR 2023

Trek Émonda ALR bude k dispozícii v dvoch kompletných zostavách s komponentmi Bontrager a buď Shimano 105 Di2 R7150 alebo Shimano 105 R7000 .

Trek Émonda ALR 6 Di2

  • Rám: Trek Émonda ALR Utralight 300 Series Alpha Aluminium
  • Vidlica: Trek Émonda ALR full carbon
  • Radenie: Shimano 105 R1750
  • Kolesá: Náboje Bontrager s ráfikmi Bontrager Paradigm Comp
  • Plášte: Bontrager R2 Hard-Case Lite, 700 x 28 mm
  • Riadidlá: zliatina Bontrager Elite VR-C, 42 cm
  • Sedlovka: Bontrager Comp 6061 zliatina
  • Sedlo: Bontrager Verse Comp
  • Cena: 3 399 eur

Trek Émonda ALR 5

  • Rám: Trek Émonda ALR Utralight 300 Series Alpha Aluminium
  • Vidlica: Trek Émonda ALR full carbon
  • Radenie: Shimano 105 R7000
  • Kolesá: Náboje Bontrager s ráfikmi Bontrager Paradigm SL
  • Plášte: Bontrager R1 Hard-Case Lite, 700 x 25 mm
  • Riadidlá: Bontrager Comp VR-C zliatina, 42 cm
  • Sedlovka: Bontrager Comp 6061 zliatina
  • Sedlo: Bontrager Verse Comp
  • Cena: 2 499 eur

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu