Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized Sirrus Carbon prichádza s radikálnym dizajnom bez polovice sedlovej trubky

Radikálny rám Sirrus je navrhnutý na mestské jazdy a mal by zvládať aj gravel prostredie.
Matúš Bušík
Specialized Sirrus Carbon prichádza s radikálnym dizajnom bez polovice sedlovej trubky

Specialized uviedol na trh nový Sirrus Carbon, prémiový hybridný bicykel, ktorý sa zaobíde bez spodnej polovice sedlovej trubky v radikálnom 1x špecifickom pohone. To všetko má prispieť k zvýšenému pohodliu.

V podobnom dizajne, aký sme videli u prototypu gravel bicykla Rondo Ruut, sa spadnuté sedlové vzpery Sirrus Carbon spájajú v strede sedlovej trubky.

Avšak namiesto toho, aby sedlová trubka pokračovala k stredovej konzole, oddelila sa, aby sa spojila so spodnou rámovou trubkou.

Specialized nazval tento dizajn Compliance Junction a hovorí, že: „bol navrhnutý tak, aby mal tú správnu mieru ohybnosti a poddajnosti naprieč karbónovým rámom bez obetovania výkonu a účinnosti“.

Pri uvedení na trh sú v sortimente dva bicykle, Sirrus 6.0 s cenou 2 400 £ / 3 000 $ a Sirrus X 5.0 s cenou 1 950 £ / 2 250 $.

Po zverejnení patentu zhruba pred mesiacom sa v komunite začalo špekulovať o tom, či to nie je nový Specialized Roubaix, tieto dojmy boli nakoniec chybné a dnes už vieme čo sa skrýva za nákresom.

Gravel a mesto

Specialized pridáva k Sirrus Carbon tlmenie vibrácií na prednej časti pomocou odpruženého hlavového zloženia Future Shock 1.5.

Zvýšený komfort nekončí pri radikálnom dizajne sedlovej trubky.

Sirrus Carbon má odpružené hlavové zloženie Specialized Future Shock 1.5, ktoré pomáha vyhladzovať vibrácie skôr, ako sa dostanú na riadidlá.

Specialized uvádza, že do rámu Sirrus Carbon môžete namontovať pneumatiky do šírky 42c alebo 38c s blatníkmi.

To znamená, že sa neobmedzuje len na jazdu po ceste, čo spoločnosť Specialized využila na to, aby ponúkla špecifikáciu Sirrus Carbon X 5.0, ktorá je vhodná aj do menej rovného terénu. Sirrus Carbon 6.0 orientovaný viac na jazdu po cestách.

Pohon 1X

Prešmykač tu hľadáte márne.

Bez spodnej časti sedlovej trubky je Sirrus Carbon prispôsobený pohonu 1x. Specialized tvrdí, že je to výhoda pre zamýšľané použitie bicykla.

„Odstránením prešmykača má 1x hnacie ústrojenstvo za následok menej káblov a dielov, menej potrebného radenia a menej vecí, ktoré sa pokazia, s rozsahom prevodov tak širokým alebo širším ako mnoho 2x pohonov,“ píše sa v tlačovej správe Specialized.

Pokiaľ ide o rozsah prevodov, Sirrus Carbon používa 11-50t kazetu, spárovanú s 38t jednoduchým prevodníkom pre Sirrus X 5.0 a 40t prevodníkom pre Sirrus 6.0.

Hoci nie je kam namontovať prešmykač , Sirrus Carbon ponúka veľa priestoru na fľaše.

Menšie rámy XS a S majú tri: jeden na vrchu spodnej trubice, jeden pod spodnou trubkou a jeden na hornej trubke. Rámy väčších rozmerov pridávajú štvrtý k tomu, čo zostalo zo sedlovej trubky.

Môžete tiež namontovať nosič a blatníky, hoci obe musia mať špecifický dizajn, aby boli kompatibilné. Nosič musí používať systém MIK a blatníky musia byť blatníky Specialized Dry-Tech.

Špeciálna geometria Sirrus Carbon

Nižšie je tabuľka geometrie pre Sirrus Carbon X 5.0. Model 6.0 sa mierne líši, napríklad dlhšími predstavcami na niektorých veľkostiach rámu.

Sirrus Carbon je navrhnutý tak, aby vyhovoval ženám aj mužom. „Pretože telesné proporcie sa líšia v rámci pohlavia aj medzi nimi, Sirrus je navrhnutý ako zdieľaná platforma,“ uvádza Specialized.

Kayla Clarot, vedúca koncepcie značky Specialized, dodáva: „Vzhľad Sirrusu je odrazom jeho účelu – zíďte z cesty a užite si čas na bicykli. Nadčasové a klasické farby vyjadrujú úroveň nenápadnej rafinovanosti.“

„Vzhľad je tiež odrazom nášho prístupu „Beyond Gender“ k dizajnu bicyklov.

Navrhujeme pre jednotlivca a nevyrábame produkty špecifické pre mužov alebo ženy, pokiaľ neexistuje skutočný prínos z hľadiska výkonu a relevantné údaje na podporu tohto rozhodnutia.“

Modely a špecifikácia Specialized Sirrus Carbon

All-Road Specialized Sirrus X 5.0 (1 950 GBP / 2 250 $) má 12-rýchlostný pohon SRAM NX Eagle s 38t prevodníkom, spárovaným s 11-50t kazetou a 38mm pneumatikami pripravenými na bezdušové použitie. Nárokovaná hmotnosť je 10,9 kg.

Sirrus Carbon 6.0 (2 400 GBP / 3 000 $) ponúka 12-rýchlostný pohon SRAM GX Eagle s 40t prevodníkom a 11-50t kazetou s pneumatikami Specialized Roubaix Pro 30/32 mm.

Specialized Sirrus Carbon X 5.0

  • Rám: Sirrus FACT 9r Carbon
  • Vidlica: Sirrus FACT 9r Carbon s Future Shock 1.5
  • Pohon: SRAM NX Eagle/SRAM S650 – 1×12
  • Kolesá: zliatinové ráfiky na zliatinových nábojoch
  • Plášte: Specialized Pathfinder Pro 2Bliss Ready 38 mm
  • Brzdy: hydraulické kotúčové Tektro TKD-148
  • Sedlo: Body Geometry Power Sport
  • Veľkosti: XS, S, M, L, XL, XXL
  • Hmotnosť: 10,9 kg / 24 lb
  • Cena: 1 950 libier / 2 250 dolárov

Specialized Sirrus Carbon 6.0

  • Rám: Sirrus FACT 9r Carbon
  • Vidlica: Sirrus FACT 9r Carbon s Future Shock 1.5
  • Pohon: SRAM GX Eagle Lunar/SRAM Rival 1×12
  • Kolesá: DT Swiss R470 na nábojoch Specialized
  • Plášte: Specialized Roubaix Pro 2BR pripravené na bezdušové použitie 30/32 mm
  • Brzdy: SRAM Level TLM
  • Sedlo: Body Geometry Power Sport
  • Sedlovka: Roval Terra Carbon
  • Hmotnosť: 9,2 kg
  • Veľkosti: XS, S, M, L, XL, XXL
  • Cena: 2 400 libier / 3 000 dolárov

Aktuality

Včera 17:48 Juan Ayuso vyhral horskú šiestu etapu Tirreno-Adriatico a dostal sa do vedenia celkovej klasifikácie.

Ayuso zvíťazil po útoku v záverečnom stúpaní 3,5 km pred cieľom. Tom Pidcock skončil druhý a Jai Hindley finišoval na treťom mieste.

Včera 15:31 Michael Storer vyhral z úniku kráľovskú etapu Paríž-Nice po náročnom dni v daždi aj snehu.

Po 100 km v úniku dotiahol Storer krátke sólo do úspešného konca a v celkovej klasifikácii sa posunul až o deväť priečok vyššie na štvrté miesto. Na druhom mieste skončil Mauro Schmid a tretí finišoval Georg Steinhauser. Celkovým lídrom je aj naďalej Matteo Jorgenson.

14.03.2025 TEST: Gripy DMR Deathgrip.

Spoľahlivý úchop, komfort a premyslená konštrukcia robia z DMR DeathGrips ideálnu voľbu pre každého trailového jazdca.

14.03.2025 Video: Transition predstavuje nový e-bike Regulator SX.

Transition rozširuje ponuku o elektrobicykel Regulator SX, ktorý kombinuje výkon a obratnosť. Pozrite si video z jeho testovania na ikonických trailoch v Bellinghame.

14.03.2025 Nový patent naznačuje, že SRAM vyvíja kompaktný motor pre elektrobicykle.

Patentová prihláška odhaľuje, že motor by mal namiesto bežnej planétovej prevodovky využívať cykloidný mechanizmus, ktorý môže priniesť vyššiu efektivitu a tichší chod.

Zavrieť reklamu