Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Tím YT Mob dal svojim jazdcom možnosť vybrať si komponenty podľa seba

Pred pár dňami sme vás informovali o obnovení tímu YT Mob, v ktorom bude v sezóne 2023 jazdiť množstvo známych jazdcov. Enduro pretekári Jack Moir, Christian Textor a Kasper Woolley majú síce rovnaké rámy avšak všetci na svojich bicykloch urobili rôzne špecifické zmeny.
Matúš Bušík
Tím YT Mob dal svojim jazdcom možnosť vybrať si komponenty podľa seba

YT Mob v nadchádzajúcej sezóne bude tvoriť množstvo jazdcov a ambasádorov naprieč disciplínami. Od freerideu cez slopestyle, až po tých najrýchlejších enduro a zjazdových pretekárov. Podľa predstaviteľov tímu to umožní značke uberať sa rôznymi smermi a šíriť posolstvo radosti z jazdenia.

V tejto novej fáze YT Mob sa tím pokúsi vystúpať na najvyšší stupienok v disciplíne enduro. Pre nemeckú značku neexistujú žiadne polovičné méty a ich nový enduro tím nie je výnimkou. Špecifikom je, že jazdci majú voľnú ruku pri výbere komponentov, čo v iných profesionálnych tímoch neexistuje.

Pre rok 2023 sa rozhodli podpísať jazdcov, ktorí patria k tým najrýchlejším v seriáli pretekov enduro: Jack Moir skončil celkovo v sérii na 4. mieste, Christian Textor ukončil sezónu 19. miesto v klasifikácii a Kasper Woolley, mladý 22 ročný talentovaný jazdec z Kanady, ktorý mal v minulom roku smolu na zranenia.

Všetci traja pretekári budú v sezóne 2023 jazdiť na bicykloch YT Capra, aj keď každá jedna bude špecifická, poďme sa pozrieť aké komponenty a aké zmeny urobili jazdci na svojich bicykloch.

Jack Moir

Zdroj: YT Mob

„Páči sa mi to, čo YT vytvorilo. Nie sú ako iné značky, vďaka čomu mi pripomínajú o čom horská cyklistika v skutočnosti je. Baviť sa! Vytvorili enduro program, ktorý nám jazdcom ponúka podporu vo všetkých možných smeroch. Dokonca máme slobodnú voľbu v komponentoch, takže si skutočne môžem vybrať, to čo mi vyhovuje.“

Detaily a špecifikácia

  • Rám: YT Capra 29” XL (-5mm kratšia zadná stavba z rámu veľkosti L)
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate 180mm / 75psi 1 token
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate 177psi
  • Kolesá: DT Swiss EX1700
  • Plášte: Maxxis Assegai 2.5 / 25psi / Maxxis DHR 2.4 / 28psi
  • Inserty: bez insertov
  • Kokpit: Renthal Fatbar 31.8mm 40mm rise and 760mm šírka / Renthal Apex predstavec 50mm
  • Kľuky: SRAM X01 170mm, 32t
  • Pedále: Crankbrothers Mallet DH
  • Pohon: SRAM AXS X01
  • Brzdy: SRAM Code RSC / 220mm kotúče

Christian Textor

Zdroj: YT Mob

„Bol som veľmi zvedavý na kolesá Crankbrothers, pretože náboje i9 sú úžasné a perfektne sa hodia k Ochain, pretože máte najkonzistentnejší systém. Nakoniec sa mi nepáčilo odrážanie karbónového ráfika a uprednostnil som hliníkové Dt Swiss kvôli poddajnosti a odolnosti.“

Detaily a špecifikácia

  • Rám: YT Capra 29” L (+5mm dlhá zadná stavba, z XL rámu)
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate 180mm, Charger 3 cartridge (65psi, 0 tokenov, HSC -4, LSC -11, LSR -8 )
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate Coil so špeciálnym nastavením (low compression) (375 pružina, HSC 0, LSC -3, LSR-9, HBO-0)
  • Kolesá: DT Swiss EX1700
  • Plášte: Continental Kryptotal (DH casing, Super Soft) 1.45bar / 1.65bar
  • Inserty: bez insertov
  • Kokpit: Renthal Fatbar 31.8mm 30mm rise, 760mm šírka / Renthal Apex predstavec 50mm
  • Kľuky: SRAM X01 170mm s Ochain (32t, 9  stupňov na OChain)
  • Pedále: Crankbrothers Mallet DH
  • Pohon: SRAM AXS X01
  • Brzdy: TRP DH-R Evo with 203mm kotúče
  • Hlavové zloženie: Works Components -1 stupeň
  • Extra: Sendhit Nock HandguardsV2

Kasper Woolley

Zdroj: YT Mob

„Zo starého bicykla som si vzal to, čo sa mi najviac páčilo. Niektoré veci, o ktorých som si myslel, že budú lepšie som zmenil. Mať slobodu v tom, čo si vybrať, je naozaj cool. Je pekné nebyť viazaný na určitý produkt.“

Detaily a špecifikácia

  • Rám: YT Capra MX M, (zadná stavba z XL rámu)
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate 180mm, (54psi, 0 tokens, HSC 0, LSC -4, LSR -10)
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate (150psi, HSC 0, LSC -1, LSR-13)
  • Kolesá: DT Swiss EX1700
  • Plášte: Maxxis Assegai 2.5 / Maxxis DHR 2.4
  • Inserty: bez insertov
  • Kokpit: Renthal Fatbar 31.8mm 30mm rise a 750mm šírka / Renthal Apex predstavec 40mm
  • Kľuky: SRAM X01 170mm
  • Pedále: Crankbrothers Mallet DH
  • Pohon: SRAM AXS X01
  • Brzdy: Shimano XTR (Galfer 200mm kotúče a platničky)

Rozdiely v stavbe

Všetci traja jazdci si zvolili rozdielnu zadnú stavbu. Jack si na ráme veľkosti XL vzal kratšiu zadnú stavbu z bicykla veľkosti L, ktorá má 438 mm.

Christian zvolil veľkosť rámu L, ale vybral si dlhšiu zadnú stavbu z rámu veľkosti XL. Tá má dĺžku 443 mm.

Kasper si vybral úplne inú možnosť a síce rám veľkosti M so zadnou stavbou veľkosti XL a v prevedení mullet.

Zatiaľ čo Jack a Kasper budú jazdiť so vzduchovým tlmičom RockShox Deluxe Ultimate, Chrisitan siahol po pružinovom tlmiči so špeciálnym nastavením nízkej kompresie.

Všetci traja jazdci zvolili kokpit Renthal. Jack a Christian budú mať riadidlá šírky 760 mm a Kasper mierne užšie 750 mm. Jack zvolil riadidlá s vyšším rise, ktorý je na úrovni 40 mm. Čo sa týka predstavcov Jack a Christian budú jazdiť s dĺžkou 50 mm a Kasper zvolil kratší 40 mm predstavec.

Najmenšia zhoda u jazdcov nastala pri brzdách. Jack si vybral SRAM Code RSC s 220 mm kotúčmi. Christian bude jazdiť na brzdách TRP DH-R Evo s 203 mm kotúčmi a Kasper má na bicykli nahodené Shimano XTR s kotúčmi a platničkami Galfer.

Čo sa týka obutia, Jack a Kasper sa zhodli na výbere plášťov a síce Maxxis Assegai vpredu a DHR II vzadu, v šírkach 2,5″ vprdu respektíve 2,4″ vzadu. Chrisitan zvolil plášte Continental Kryptotal so super mäkkou zmesou. Samozrejme jazdci budú plášte meniť podľa aktuálnych podmienok a tratí, na ktorých budú jazdiť.

Je zaujímavé sledovať rozdiely v stavbe bicyklov u profesionálnych jazdcov. Jednotliví jazdci majú rozdielne jazdecké štýly a vyhovuje im niečo iné.

Stotžňujem sa s konceptom tímu YT Mob, ktorý necháva voľbu komponentov na preferenciách svojich jazdcov, myslím si, že len vtedy vedia vyšperkovať svoj výkon na maximum.

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu