Tím YT Mob dal svojim jazdcom možnosť vybrať si komponenty podľa seba
YT Mob v nadchádzajúcej sezóne bude tvoriť množstvo jazdcov a ambasádorov naprieč disciplínami. Od freerideu cez slopestyle, až po tých najrýchlejších enduro a zjazdových pretekárov. Podľa predstaviteľov tímu to umožní značke uberať sa rôznymi smermi a šíriť posolstvo radosti z jazdenia.
V tejto novej fáze YT Mob sa tím pokúsi vystúpať na najvyšší stupienok v disciplíne enduro. Pre nemeckú značku neexistujú žiadne polovičné méty a ich nový enduro tím nie je výnimkou. Špecifikom je, že jazdci majú voľnú ruku pri výbere komponentov, čo v iných profesionálnych tímoch neexistuje.
Pre rok 2023 sa rozhodli podpísať jazdcov, ktorí patria k tým najrýchlejším v seriáli pretekov enduro: Jack Moir skončil celkovo v sérii na 4. mieste, Christian Textor ukončil sezónu 19. miesto v klasifikácii a Kasper Woolley, mladý 22 ročný talentovaný jazdec z Kanady, ktorý mal v minulom roku smolu na zranenia.
Všetci traja pretekári budú v sezóne 2023 jazdiť na bicykloch YT Capra, aj keď každá jedna bude špecifická, poďme sa pozrieť aké komponenty a aké zmeny urobili jazdci na svojich bicykloch.
Jack Moir
„Páči sa mi to, čo YT vytvorilo. Nie sú ako iné značky, vďaka čomu mi pripomínajú o čom horská cyklistika v skutočnosti je. Baviť sa! Vytvorili enduro program, ktorý nám jazdcom ponúka podporu vo všetkých možných smeroch. Dokonca máme slobodnú voľbu v komponentoch, takže si skutočne môžem vybrať, to čo mi vyhovuje.“
Detaily a špecifikácia
- Rám: YT Capra 29” XL (-5mm kratšia zadná stavba z rámu veľkosti L)
- Vidlica: RockShox ZEB Ultimate 180mm / 75psi 1 token
- Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate 177psi
- Kolesá: DT Swiss EX1700
- Plášte: Maxxis Assegai 2.5 / 25psi / Maxxis DHR 2.4 / 28psi
- Inserty: bez insertov
- Kokpit: Renthal Fatbar 31.8mm 40mm rise and 760mm šírka / Renthal Apex predstavec 50mm
- Kľuky: SRAM X01 170mm, 32t
- Pedále: Crankbrothers Mallet DH
- Pohon: SRAM AXS X01
- Brzdy: SRAM Code RSC / 220mm kotúče
Christian Textor
„Bol som veľmi zvedavý na kolesá Crankbrothers, pretože náboje i9 sú úžasné a perfektne sa hodia k Ochain, pretože máte najkonzistentnejší systém. Nakoniec sa mi nepáčilo odrážanie karbónového ráfika a uprednostnil som hliníkové Dt Swiss kvôli poddajnosti a odolnosti.“
Detaily a špecifikácia
- Rám: YT Capra 29” L (+5mm dlhá zadná stavba, z XL rámu)
- Vidlica: RockShox ZEB Ultimate 180mm, Charger 3 cartridge (65psi, 0 tokenov, HSC -4, LSC -11, LSR -8 )
- Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate Coil so špeciálnym nastavením (low compression) (375 pružina, HSC 0, LSC -3, LSR-9, HBO-0)
- Kolesá: DT Swiss EX1700
- Plášte: Continental Kryptotal (DH casing, Super Soft) 1.45bar / 1.65bar
- Inserty: bez insertov
- Kokpit: Renthal Fatbar 31.8mm 30mm rise, 760mm šírka / Renthal Apex predstavec 50mm
- Kľuky: SRAM X01 170mm s Ochain (32t, 9 stupňov na OChain)
- Pedále: Crankbrothers Mallet DH
- Pohon: SRAM AXS X01
- Brzdy: TRP DH-R Evo with 203mm kotúče
- Hlavové zloženie: Works Components -1 stupeň
- Extra: Sendhit Nock HandguardsV2
Kasper Woolley
„Zo starého bicykla som si vzal to, čo sa mi najviac páčilo. Niektoré veci, o ktorých som si myslel, že budú lepšie som zmenil. Mať slobodu v tom, čo si vybrať, je naozaj cool. Je pekné nebyť viazaný na určitý produkt.“
Detaily a špecifikácia
- Rám: YT Capra MX M, (zadná stavba z XL rámu)
- Vidlica: RockShox ZEB Ultimate 180mm, (54psi, 0 tokens, HSC 0, LSC -4, LSR -10)
- Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate (150psi, HSC 0, LSC -1, LSR-13)
- Kolesá: DT Swiss EX1700
- Plášte: Maxxis Assegai 2.5 / Maxxis DHR 2.4
- Inserty: bez insertov
- Kokpit: Renthal Fatbar 31.8mm 30mm rise a 750mm šírka / Renthal Apex predstavec 40mm
- Kľuky: SRAM X01 170mm
- Pedále: Crankbrothers Mallet DH
- Pohon: SRAM AXS X01
- Brzdy: Shimano XTR (Galfer 200mm kotúče a platničky)
Rozdiely v stavbe
Všetci traja jazdci si zvolili rozdielnu zadnú stavbu. Jack si na ráme veľkosti XL vzal kratšiu zadnú stavbu z bicykla veľkosti L, ktorá má 438 mm.
Christian zvolil veľkosť rámu L, ale vybral si dlhšiu zadnú stavbu z rámu veľkosti XL. Tá má dĺžku 443 mm.
Kasper si vybral úplne inú možnosť a síce rám veľkosti M so zadnou stavbou veľkosti XL a v prevedení mullet.
Zatiaľ čo Jack a Kasper budú jazdiť so vzduchovým tlmičom RockShox Deluxe Ultimate, Chrisitan siahol po pružinovom tlmiči so špeciálnym nastavením nízkej kompresie.
Všetci traja jazdci zvolili kokpit Renthal. Jack a Christian budú mať riadidlá šírky 760 mm a Kasper mierne užšie 750 mm. Jack zvolil riadidlá s vyšším rise, ktorý je na úrovni 40 mm. Čo sa týka predstavcov Jack a Christian budú jazdiť s dĺžkou 50 mm a Kasper zvolil kratší 40 mm predstavec.
Najmenšia zhoda u jazdcov nastala pri brzdách. Jack si vybral SRAM Code RSC s 220 mm kotúčmi. Christian bude jazdiť na brzdách TRP DH-R Evo s 203 mm kotúčmi a Kasper má na bicykli nahodené Shimano XTR s kotúčmi a platničkami Galfer.
Čo sa týka obutia, Jack a Kasper sa zhodli na výbere plášťov a síce Maxxis Assegai vpredu a DHR II vzadu, v šírkach 2,5″ vprdu respektíve 2,4″ vzadu. Chrisitan zvolil plášte Continental Kryptotal so super mäkkou zmesou. Samozrejme jazdci budú plášte meniť podľa aktuálnych podmienok a tratí, na ktorých budú jazdiť.
Je zaujímavé sledovať rozdiely v stavbe bicyklov u profesionálnych jazdcov. Jednotliví jazdci majú rozdielne jazdecké štýly a vyhovuje im niečo iné.
Stotžňujem sa s konceptom tímu YT Mob, ktorý necháva voľbu komponentov na preferenciách svojich jazdcov, myslím si, že len vtedy vedia vyšperkovať svoj výkon na maximum.