Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU S FUNKČNOU ČELENKOU GARMIN IBA ZA 18,90€!
Vidlice

Test: RockShox Pike Ultimate RC2

Pike Ultimate je jednoducho najkomfortnejšia vidlica a pritom stále dostatočne aktívna aj na energickú jazdu. Sadne prakticky komukoľvek.
Hodnotenie: 4.5/5
799
Biker
Test: RockShox Pike Ultimate RC2

Najvyšší model trailovej vidlice Pike v ponuke má nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie a aj pomalého odskoku.

Model Pike je na trhu od nepamäti a americká značka ho časom vyladila takmer do dokonalosti. Konštrukcia s 35 mm vnútornými nohami je tuhá, no zároveň úctyhodne ľahká. A hoci citlivosť na najmenšie nerovnosti nepatrí k najlepším na trhu, v praxi drží predné koleso na zemi a problém nie je ani s trakciou predného plášťa.

Superlatívy si nezaslúži ani opora v strede zdvihu – na trhu existujú vidlice, ktoré jej poskytujú viac. V strmákoch a pri prudkom brzdení síce drží relatívne dobre vo zdvihu, no používa viac zdvihu ako mnohé iné.

To, čo možno nie je optimálne pre udržanie geometrie bicykla, však dodáva v rozbitom teréne more komfortu. Veľké a opakujúce sa nárazy zvláda s pokojom, ktorému sa nemôže rovnať žiadna iná vidlica v tejto kategórii. Výsledkom tak sú oveľa oddýchnutejšie ruky a celkový pocit, že odpruženie robí to, čo má.

Obrovským rozdielom oproti ostatným značkám je aj fakt, že náš 76-kilový (teda relatívne priemerne ťažký) testovací jazdec nebol na samom konci spektra nastavenia tlmenia.

Odskok bol dostatočne rýchly a vidlica nepôsobila zbytočne pritlmene. Na výber je až 17 stupňov tlmenia pomalej kompresie, ktoré sa možno začiatočníkom budú zdať zbytočné, no ak viete, čo s nimi, dokážete vidlicu mimoriadne presne vyladiť.

Chod je dostatočne progresívny už s jednou vložkou v komore. Napriek tomu, že vidlica využíva pri chode množstvo zdvihu, sme nemali problémy s dorazmi.

Celkovo tak ide o vidlicu, ktorá ponúka ideálny mix vlastností a jednoducho sa s ňou jazdí dobre. Je lacnejšia ako niektorí konkurenti a sadne širokému spektru jazdcov.

Nastavenia: LSC, HSC, LSR, tlak vzduchu, objem vzduchovej komory 

Zdvih: 120 – 160 mm (27,5“ aj 29“) 

Ofset: 37/46 mm (27,5“), 44/51 mm (29“) 

Hmotnosť: 1 895 g (29“, 150 mm)

www.cyklozitny.cz

Aktuality

12:13 Dusty Days 2023 sa uskutočnia koncom apríla v Kálnici.

Freeride podujatie Dusty Days majú na svedomí chalani z Bikes on Film v spolupráci s Freeride Bikepark Kálnica.

12:04 Bikecheck: Elektrobicykel CTM Switch Denisa Kohúta.

Denis Kohút je popredný slovenský zjazdár a okrem iného trénuje aj na elektrobicykli CTM Switch.

10:55 Musíte vidieť: Dokument zo zákulisia, keď Peter Sagan vyhral skvelým sólo útokom monument Okolo Flámska.

„Taktika bola jasná – chcel som prísť do cieľa sám,“ povedal Peter Sagan po víťazstve svojho prvého monumentu v kariére.

10:15 Video: Peter Sagan ukazuje obrovskú silu i rovnováhu v drepe na jednej nohe.

Tím TotalEnergies zverejnil pri želaní k Saganovým 33. narodeninám video, v ktorom drepuje na jednej nohe na mäkkej balančnej podložke.

10:00 Video: Peter Sagan hovorí o ukončení kariéry a návrate k horskému bicyklu.

„Je pre mňa dôležité tráviť čas so svojím synom Marlonom a vidieť život z rôznych uhlov, nielen ako cyklista,“ povedal Peter Sagan popri oznámení o ukončení profesionálnej kariéry po sezóne 2023.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu