Test: RockShox Pike Ultimate RC2
Najvyšší model trailovej vidlice Pike v ponuke má nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie a aj pomalého odskoku.
Model Pike je na trhu od nepamäti a americká značka ho časom vyladila takmer do dokonalosti. Konštrukcia s 35 mm vnútornými nohami je tuhá, no zároveň úctyhodne ľahká. A hoci citlivosť na najmenšie nerovnosti nepatrí k najlepším na trhu, v praxi drží predné koleso na zemi a problém nie je ani s trakciou predného plášťa.
Superlatívy si nezaslúži ani opora v strede zdvihu – na trhu existujú vidlice, ktoré jej poskytujú viac. V strmákoch a pri prudkom brzdení síce drží relatívne dobre vo zdvihu, no používa viac zdvihu ako mnohé iné.
To, čo možno nie je optimálne pre udržanie geometrie bicykla, však dodáva v rozbitom teréne more komfortu. Veľké a opakujúce sa nárazy zvláda s pokojom, ktorému sa nemôže rovnať žiadna iná vidlica v tejto kategórii. Výsledkom tak sú oveľa oddýchnutejšie ruky a celkový pocit, že odpruženie robí to, čo má.
Obrovským rozdielom oproti ostatným značkám je aj fakt, že náš 76-kilový (teda relatívne priemerne ťažký) testovací jazdec nebol na samom konci spektra nastavenia tlmenia.
Odskok bol dostatočne rýchly a vidlica nepôsobila zbytočne pritlmene. Na výber je až 17 stupňov tlmenia pomalej kompresie, ktoré sa možno začiatočníkom budú zdať zbytočné, no ak viete, čo s nimi, dokážete vidlicu mimoriadne presne vyladiť.
Chod je dostatočne progresívny už s jednou vložkou v komore. Napriek tomu, že vidlica využíva pri chode množstvo zdvihu, sme nemali problémy s dorazmi.
Celkovo tak ide o vidlicu, ktorá ponúka ideálny mix vlastností a jednoducho sa s ňou jazdí dobre. Je lacnejšia ako niektorí konkurenti a sadne širokému spektru jazdcov.
Nastavenia: LSC, HSC, LSR, tlak vzduchu, objem vzduchovej komory
Zdvih: 120 – 160 mm (27,5“ aj 29“)
Ofset: 37/46 mm (27,5“), 44/51 mm (29“)
Hmotnosť: 1 895 g (29“, 150 mm)