Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Vidlice

Test: RockShox Pike Ultimate RC2

Pike Ultimate je jednoducho najkomfortnejšia vidlica a pritom stále dostatočne aktívna aj na energickú jazdu. Sadne prakticky komukoľvek.
Hodnotenie: 4.5/5
799
Biker
Test: RockShox Pike Ultimate RC2

Najvyšší model trailovej vidlice Pike v ponuke má nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie a aj pomalého odskoku.

Model Pike je na trhu od nepamäti a americká značka ho časom vyladila takmer do dokonalosti. Konštrukcia s 35 mm vnútornými nohami je tuhá, no zároveň úctyhodne ľahká. A hoci citlivosť na najmenšie nerovnosti nepatrí k najlepším na trhu, v praxi drží predné koleso na zemi a problém nie je ani s trakciou predného plášťa.

Superlatívy si nezaslúži ani opora v strede zdvihu – na trhu existujú vidlice, ktoré jej poskytujú viac. V strmákoch a pri prudkom brzdení síce drží relatívne dobre vo zdvihu, no používa viac zdvihu ako mnohé iné.

To, čo možno nie je optimálne pre udržanie geometrie bicykla, však dodáva v rozbitom teréne more komfortu. Veľké a opakujúce sa nárazy zvláda s pokojom, ktorému sa nemôže rovnať žiadna iná vidlica v tejto kategórii. Výsledkom tak sú oveľa oddýchnutejšie ruky a celkový pocit, že odpruženie robí to, čo má.

Obrovským rozdielom oproti ostatným značkám je aj fakt, že náš 76-kilový (teda relatívne priemerne ťažký) testovací jazdec nebol na samom konci spektra nastavenia tlmenia.

Odskok bol dostatočne rýchly a vidlica nepôsobila zbytočne pritlmene. Na výber je až 17 stupňov tlmenia pomalej kompresie, ktoré sa možno začiatočníkom budú zdať zbytočné, no ak viete, čo s nimi, dokážete vidlicu mimoriadne presne vyladiť.

Chod je dostatočne progresívny už s jednou vložkou v komore. Napriek tomu, že vidlica využíva pri chode množstvo zdvihu, sme nemali problémy s dorazmi.

Celkovo tak ide o vidlicu, ktorá ponúka ideálny mix vlastností a jednoducho sa s ňou jazdí dobre. Je lacnejšia ako niektorí konkurenti a sadne širokému spektru jazdcov.

Nastavenia: LSC, HSC, LSR, tlak vzduchu, objem vzduchovej komory 

Zdvih: 120 – 160 mm (27,5“ aj 29“) 

Ofset: 37/46 mm (27,5“), 44/51 mm (29“) 

Hmotnosť: 1 895 g (29“, 150 mm)

www.cyklozitny.cz

Aktuality

Včera 18:00 Elektrofyziologické vyšetrenie srdca Petra Sagana neukázalo žiadne abnormality.

Elektrofyziologické vyšetrenie srdca je špecializovaná procedúra, ktorá sa používa na diagnostiku a liečbu abnormálnych srdcových rytmov. V prípade Petra Sagana sa vykonala iba diagnostika.

Včera 14:39 Informácie o operácii srdca Petra Sagana nie sú pravdivé. Po arytmii mu dali senzor na monitorovanie tepu.

O údajnej operácii srdca  napísal taliansky denník La Gazzetta dello Sport. Priamo od Petra Sagana sme však zistili, že tieto informácie neboli pravdivé.

Včera 12:30 Peter Sagan mal na pretekoch arytmiu, srdcový tep mu budú monitorovať.

Najznámejší slovenský cyklista Peter Sagan mal po pretekoch v španielskej Chelve abnormálnu tachykardickú epizódu a jeho srdcová frekvencia presiahla 200 úderov za minútu.

Včera 11:22 Scott rozšíril rodinu ľahkých elektrobicyklov o nový Voltage eRide s hmotnosťou pod 18 kg.

Tento e-bike vychádza z platformy Genius, má integrovaný tlmič so zdvihom 155 mm, motor s krútiacim momentom 50 Nm a tri rôzne možnosti nastavenia odpruženia.

Včera 10:40 Video: Šialený zjazd a skvelý súboj Sagana, Nibaliho a Urána na pretekoch Okolo Ománu v roku 2014.

Zjazd v (teraz zakázanom) supertuck-u, bunny-hop cez ostrovček a víťazný šprint.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu