Ultra ľahký S-Works Aethos Rebeccy Richardson váži iba 5 kg (detaily, foto, špecifikácia)
Na tomto unikátnom bicykli Specialized S-Works Aethos skončila cyklistka Rebecca Richardson na siedmom mieste na britskom vrchárskom šampionáte.
Pretekalo sa na stúpaní Old Horseshoe Pass, ktoré má iba 1,54 km, ale priemerný sklon 13,8 % s rampami, ktoré majú cez 20 %. Na dĺžke 1540 metroch museli pretekári zdolať 213 výškových metrov.
Keďže vrchárske majstrovstvá Británie nie sú organizované Medzinárodnou cyklistickou organizáciou UCI, ale Cycling Time Trials, nepodliehajú oficiálnemu limitu, v ktorom nesmú byť bicykle ľahšie ako 6,8kg.
Znamená to, že na pretekoch sa objavilo mnoho zaujímavých kúskov a pretekári a pretekárky si svoje bicykle doslova „oholili“ o všetko nepotrebné, aby sa dostali na čo najnižšiu hmotnosť.
Jedným z najzaujímavejších bicyklov bol Aethos Rebeccy Richardson, na ktorom si dal niekto poriadne záležať bola na ňom kopa skvelých komponentov a technických vychytávok.
Jej Aethos mal hmotnosť iba 5 kg.
Detaily, špecifikácia
Model Aethos je ultra ľahký už sám o sebe, keďže len samotný rám vo veľkosti 56 má iba 585 gramov. Aby sa však dostala s celkovou hmotnosťou bicykla na nižšie hodnoty, musela zvoliť viacero úprav v komponentoch.
Rám si namaľovala Richardson sama ručne v štýle „prúdu vedomia“ s motívmi vychádzajúcimi z jej domova a rodiny vo Walese.
Ako pohon zvolila elektronické radenie SRAM Red eTap AXS, no kľuky si zvolila z horskej sady XX1. Mala malý 28-zubový prevodník či brzdové kotúče Ashima.
Otestujte sa
- Kvíz: 20 faktov a zaujímavostí z 20-ročnej kariéry Alejandra Valverdeho
- Fotokvíz: Spoznáte 20 najlepších cestných cyklistov roku 2022?
Kolesá mala poskladané z ráfikov AX Lightness, ktoré skombinovala s nábojmi Zed Wheels a polymérovými špicmi Berd. Vpredu mala obutý plášť Vittoria Corsa Speed, vzadu Vittoria Service Course.
Zvyšné doplnky a komponenty vrátane sedlovky T1 Loop mala od značky Darimo, ktorý je malý španielsky výrobca komponentov, ktorý sa sústredí hlavne na ultra-ľahké komponenty.
Na brzdových / riadiacich pákach SRAM-u chýbali gumené kryty, ktoré nahradila kúskom pásky. Na riadidlách tiež chýbala omotávka.
To všetko dalo dokopy bicykel, ktorý váži iba 5,0 kg – čo je pôsobivé pre každý bicykel, nehovoriac o cestnom bicykli s kotúčovými brzdami.
Pozrite si aj iné bicykle profesionálnych cyklistov