Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Cervélo predstavilo svoj úplne prvý horský bicykel (detaily, modely, ceny)

Model ZHT-5 s radením GX Eagle AXS stojí 5 299 eur a model vyššej s pohonom XX1 Eagle AXS stojí 9 999 eur.
Martin Sarvaš

Cervélo sa posunulo od cestných bicyklov aj na trh horských bicyklov s horským bicyklom ZHT-5, u ktorého sa sústredili na nízku hmotnosť a efektivitu pri výkone.

Cervélo tvrdí, že ZHT-5 je „účelovo skonštruovaný“ pre cross-country preteky a svoj debut v pretekoch zažije na prvom kole Svetového pohára v XCO vo Valkenbergu v Holandsku v máji 2023.

Hardtailový rám je navrhnutý so 100 mm zdvihom vidlice a 29-palcovými kolesami.

Cervélo hovorí, že sa snažili zachovať „racionálne progresívnu“ geometriu s uhlom hlavovej trubky 68,5 stupňa.

ZHT-5 je v súčasnosti k dispozícii v dvoch verziách s elektronickým pohonom od SRAM-u, ale rám je prispôsobený aj pre mechanické radenie.

Model ZHT-5 s radením GX Eagle AXS stojí 5 299 eur a model vyššej s pohonom XX1 Eagle AXS stojí 9 999 eur.

Prečo Cervélo uviedlo na trh XC horský bicykel?

Cervélo vydalo horský bicykel ZHT-5 XC s ambíciou byť lídrom v tom, čo opisuje ako „vznikajúci multidisciplinárny segment cyklistiky“.

Značka hovorí, že sleduje vývoj vo svete cyklistických pretekov, kde profesionáli ako Tom Pidcock, Mathieu van der Poel a Marianne Vos súťažia na cestných, cyklokrosových i horských pretekoch.

Tím Jumbo-Visma, ktorému Cervélo poskytuje bicykle, podpísal zmluvu s holandským šampiónom v cross-country Milanom Vaderom a práve ZHT-5 bude bicyklom, na ktorom bude pretekať na Olympijských hrách v roku 2024.

Cervélo je vo vlastníctve spoločnosti PON Holdings, ktorá vlastní aj Santa Cruz, a dostáva sa do poprednej pozície, aby sa mohla rozvinúť v oblasti cross-country horskej cyklistiky.

Nízka hmotnosť

Karbónový rám ZHT-5 váži 870 g (vo veľkosti M). Cervélo tvrdí, že je to konkurencieschopné s XC bicyklami od špičkových značiek.

Cervélo ZHT-5 váži o necelých 50 g ťažšie ako podobné XC pretekárske bicykle od značiek Canyon a Orbea, pričom Specialized Epic HT z roku 2022 váži menej ako 800 gramov.

Cervélo hovorí, že sa u modelu ZHT-5 zamerali na vyváženie nízkej hmotnosti rámu so schopnosťou agresívnej jazdy dole kopcom.

Cervélo nezachádza do veľkých detailov o tom, ako dosiahli túto rovnováhu, ale hovorí, že geometria ZHT-5 sa vyhýba tredu „dlhší a položenejší“ a namiesto toho sa usadila na geometrii, ktorá namiesto toho udržiava stabilne váhu jazdca v strede bicykla.

Detaily rámu

ZHT-5 vedie hadice a káble vútrom rámu. Cervélo hovorí, že aj zníženie počtu otvorov v ráme udržuje nízku hmotnosť.

Káble a hadice vedú do rámu cez kryt hlavového zloženia. Cervélo ponúka rôzne diely krytu hlavového zloženia pre rôzne nastavenia, vrátane elektronických alebo mechanických 1x pohonov a kabeláže teleskopickej sedlovky.

Bicykel používa stredovú konzolu BSA so 73 mm závitom a štandardný univerzálny držiak zadnej prehadzovačky SRAM – UDH.

Geometria Cervélo ZHT-5

Špecifikácie a ceny Cervélo ZHT-5

Cervélo uviedlo na trh dve verzie ZHT-5. Obe majú elektronické radenie od SRAM-u. Model vyššej kategórie má XX1 Eagle AXS a model nižšej triedy má GX Eagle AXS. Oba bicykle sú však vybavené pevnou sedlovkou.

ZHT-5 je k dispozícii v štyroch veľkostiach, od S po XL, a v dvoch farbách, Five Black a Moss Khaki, aj keď tímové bicykle Jumbo-Visma budú zjavne žlté.

Cervélo ZHT-5 XX1 AXS

  • Rám: Cervélo ZHT-5
  • Vidlica: RockShox SID SL Ultimate, zdvih 100 mm
  • Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Level Ultimate
  • Kolesá: Ráfik Reserve 28 XC na nábojoch i9 1/1
  • Plášte : Maxxis Rekon Race Black 29×2,4in
  • Riadidlá: Race Face Next 35 carbon
  • Predstavec: zliatina Race Face Aeffect 35
  • Sedlo: Prologo Dimension NDR
  • Sedlovka : Cervélo SP29 Carbon 20,9 mm
  • Cena: 9 999 €

Cervélo ZHT-5 GX Eagle AXS

  • Rám: Cervélo ZHT-5
  • Vidlica: RockShox SID SL Select RL, zdvih 100 mm
  • Pohon: SRAM GX Eagle
  • Brzdy: SRAM Level TTL
  • Kolesá: Race Face ARC Offset 27 na ráfiku s trinástimi nábojmi TRSE Race
  • Plášte : Maxxis Rekon Race 29×2,4in
  • Riadidlá: zliatina Race Face Aeffect
  • Predstavec: zliatina Race Face Aeffect
  • Sedlo: Prologo Dimension NDR T4.0
  • Sedlovka: Race Face Ride XC zliatina 30,9 mm
  • Cena: 5 299 €

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu