Cervélo predstavilo svoj úplne prvý horský bicykel (detaily, modely, ceny)
Cervélo sa posunulo od cestných bicyklov aj na trh horských bicyklov s horským bicyklom ZHT-5, u ktorého sa sústredili na nízku hmotnosť a efektivitu pri výkone.
Cervélo tvrdí, že ZHT-5 je „účelovo skonštruovaný“ pre cross-country preteky a svoj debut v pretekoch zažije na prvom kole Svetového pohára v XCO vo Valkenbergu v Holandsku v máji 2023.
Hardtailový rám je navrhnutý so 100 mm zdvihom vidlice a 29-palcovými kolesami.
Cervélo hovorí, že sa snažili zachovať „racionálne progresívnu“ geometriu s uhlom hlavovej trubky 68,5 stupňa.
ZHT-5 je v súčasnosti k dispozícii v dvoch verziách s elektronickým pohonom od SRAM-u, ale rám je prispôsobený aj pre mechanické radenie.
Model ZHT-5 s radením GX Eagle AXS stojí 5 299 eur a model vyššej s pohonom XX1 Eagle AXS stojí 9 999 eur.
Prečo Cervélo uviedlo na trh XC horský bicykel?
Cervélo vydalo horský bicykel ZHT-5 XC s ambíciou byť lídrom v tom, čo opisuje ako „vznikajúci multidisciplinárny segment cyklistiky“.
Značka hovorí, že sleduje vývoj vo svete cyklistických pretekov, kde profesionáli ako Tom Pidcock, Mathieu van der Poel a Marianne Vos súťažia na cestných, cyklokrosových i horských pretekoch.
Tím Jumbo-Visma, ktorému Cervélo poskytuje bicykle, podpísal zmluvu s holandským šampiónom v cross-country Milanom Vaderom a práve ZHT-5 bude bicyklom, na ktorom bude pretekať na Olympijských hrách v roku 2024.
Cervélo je vo vlastníctve spoločnosti PON Holdings, ktorá vlastní aj Santa Cruz, a dostáva sa do poprednej pozície, aby sa mohla rozvinúť v oblasti cross-country horskej cyklistiky.
Nízka hmotnosť
Karbónový rám ZHT-5 váži 870 g (vo veľkosti M). Cervélo tvrdí, že je to konkurencieschopné s XC bicyklami od špičkových značiek.
Cervélo ZHT-5 váži o necelých 50 g ťažšie ako podobné XC pretekárske bicykle od značiek Canyon a Orbea, pričom Specialized Epic HT z roku 2022 váži menej ako 800 gramov.
Cervélo hovorí, že sa u modelu ZHT-5 zamerali na vyváženie nízkej hmotnosti rámu so schopnosťou agresívnej jazdy dole kopcom.
Cervélo nezachádza do veľkých detailov o tom, ako dosiahli túto rovnováhu, ale hovorí, že geometria ZHT-5 sa vyhýba tredu „dlhší a položenejší“ a namiesto toho sa usadila na geometrii, ktorá namiesto toho udržiava stabilne váhu jazdca v strede bicykla.
Detaily rámu
ZHT-5 vedie hadice a káble vútrom rámu. Cervélo hovorí, že aj zníženie počtu otvorov v ráme udržuje nízku hmotnosť.
Káble a hadice vedú do rámu cez kryt hlavového zloženia. Cervélo ponúka rôzne diely krytu hlavového zloženia pre rôzne nastavenia, vrátane elektronických alebo mechanických 1x pohonov a kabeláže teleskopickej sedlovky.
Bicykel používa stredovú konzolu BSA so 73 mm závitom a štandardný univerzálny držiak zadnej prehadzovačky SRAM – UDH.
Geometria Cervélo ZHT-5
Špecifikácie a ceny Cervélo ZHT-5
Cervélo uviedlo na trh dve verzie ZHT-5. Obe majú elektronické radenie od SRAM-u. Model vyššej kategórie má XX1 Eagle AXS a model nižšej triedy má GX Eagle AXS. Oba bicykle sú však vybavené pevnou sedlovkou.
ZHT-5 je k dispozícii v štyroch veľkostiach, od S po XL, a v dvoch farbách, Five Black a Moss Khaki, aj keď tímové bicykle Jumbo-Visma budú zjavne žlté.
Cervélo ZHT-5 XX1 AXS
- Rám: Cervélo ZHT-5
- Vidlica: RockShox SID SL Ultimate, zdvih 100 mm
- Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
- Brzdy: SRAM Level Ultimate
- Kolesá: Ráfik Reserve 28 XC na nábojoch i9 1/1
- Plášte : Maxxis Rekon Race Black 29×2,4in
- Riadidlá: Race Face Next 35 carbon
- Predstavec: zliatina Race Face Aeffect 35
- Sedlo: Prologo Dimension NDR
- Sedlovka : Cervélo SP29 Carbon 20,9 mm
- Cena: 9 999 €
Cervélo ZHT-5 GX Eagle AXS
- Rám: Cervélo ZHT-5
- Vidlica: RockShox SID SL Select RL, zdvih 100 mm
- Pohon: SRAM GX Eagle
- Brzdy: SRAM Level TTL
- Kolesá: Race Face ARC Offset 27 na ráfiku s trinástimi nábojmi TRSE Race
- Plášte : Maxxis Rekon Race 29×2,4in
- Riadidlá: zliatina Race Face Aeffect
- Predstavec: zliatina Race Face Aeffect
- Sedlo: Prologo Dimension NDR T4.0
- Sedlovka: Race Face Ride XC zliatina 30,9 mm
- Cena: 5 299 €