Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Canyon Ultimate 2023 je agresívnejší, viac aero a má 32 mm pneumatiky (detaily, modely, ceny)

Pre ľahký univerzál nemeckej značky ide skôr o evolúciu ako revolúciu.
Martin Sarvaš

Canyon konečne uviedol na trh najnovšiu, piatu generáciu svojho cestného pretekárskeho bicykla Ultimate, pričom svoju známu ľahkú platformu aktualizoval s najnovšími technológiami a zároveň sa snažil zachovať všetko dobré z predchádzajúcich generácií.

Zboku sa mnohí budú snažiť rozpoznať rozdiel, ale nový Ultimate si prešiel aerodynamickou generálkou v spolupráci so špecialistami Swiss Side, ktorí tvrdia, že ušetrí 5 wattov odporu pri rýchlosti 45 km/h s jazdcom v sedle. K dispozícii je tiež nový integrovaný kokpit s nastaviteľnou šírkou prenesený z pretekárskeho aero modelu Aeroad.

Nový Ultimate má tiež vylepšenú geometriu, ktorá ho má priblížiť Aeroadu, pokiaľ ide o prispôsobenie a správanie, a je k dispozícii v troch karbónových verziách: CFR, stredná trieda SLX a základná úroveň SL.

Najdôležitejšie detaily Canyon UItimate 2023
  • Približná hmotnosť rámu 1 082 g (veľkosť M, CFR)
  • zlepšenie aerodynamického výkonu o 5 wattov
  • zlepšenie tuhosti hlavovej trubky o 15 percent
  • CP0018 nastaviteľný integrovaný kokpit prenesený z Aeroadu
  • priestor pre 32 mm pneumatiky
  • Nová sedlovka v tvare D (v priereze)
  • K dispozícii je 8 veľkostí (7 pre rámovú sadu CFR), s možnosťami kolies 650b
  • 2 modely s mechanickým radením
  • Ceny sa začínajú od 2 699 €

Nový bicykel bude k dispozícii v 10 kompletných zostavách (päť modelov SL, tri SLX a dva modely CFR), pričom bude k dispozícii aj dodatočná rámová sada CFR. Dve najlacnejšie zostavy SL budú dodávané s mechanickými súpravami: 11-rýchlostné Shimano 105 R7000 a Ultegra R8000 .

Nový Ultimate je k dispozícii od dnešného dňa a jeho cena sa pohybuje od 2 699 eur až po 10 999 eur.

Evolúcia

Aj keď je nový Ultimate už nejaký čas pod dohľadom profesionálnych jazdcov – a hovorí sa, že je prvým Ultimate, ktorý bol navrhnutý s rozsiahlym zásahom od profesionálnych jazdcov, ako je Enric Mas z tímu Movistar – Canyon sa vyhol zásadným zmenám, keďže považuje Ultimate za jeden z najlepších vo svojej kategórii.

V dôsledku toho si zachováva rovnaký všeobecný dizajn ako Ultimate predchádzajúcej generácie s tvarmi rúrok, ktoré budú okamžite rozpoznateľné pre tých, ktorí sú s platformou oboznámení.

To znamená, že Canyon vytvoril „dokonalú rovnováhu“ a počas dva a pol ročného procesu vývoja priniesol zisky v aerodynamickom výkone, tuhosti a pohodlí.

V spolupráci s odborníkmi Swiss Side vyvinnuli nové rúry, ktoré majú hranatejšie okraje a plochejšie strany, pričom sa hovorí, že sú tiež o niečo širšie. Canyon tvrdí, že to prináša úsporu odporu 5 wattov pri 45 km/h.

Hlavová trubka získala dva jemné ryhy, ktoré pomáhajú viesť prúdenie vzduchu pozdĺž hornej trubky a okolo koruny vidlice, zatiaľ čo jej jemne rozšírený profil poskytuje o 15 percent vyššiu tuhosť v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Okrem toho sa Canyon zaoberal rozložením karbóu v každom ráme. Uvádza, že bolo pridaných celkovo 30 g karbónovej výstuže v hornej trubke, spoji hornej trubky a sedlovej trubky a oblasti stredového zloženia, aby sa zvýšila bočná tuhosť a zároveň sa zlepšila spoľahlivosť rámu.

Medzitým je viditeľná (aj keď jemná) zjednnodušená zadná časť, ktorá sa zbavila časti materiálu z profilu predchádzajúcej generácie.

Nevieme, prečo Canyon do tohto vývoja nezahrnul Canyon prvú generáciu Ultimate, ale napriek tomu je pekné vidieť, ako sa tvar rámu v priebehu rokov zmenil.

Nový Ultimate znamená odklon od tradičnej okrúhlej sedlovky 27,2 mm (a preto dáva zbohom obľúbeným starým sedlovkám VCLS). Canyon sa namiesto toho rozhodol pre proprietárny karbónový stĺpik v priereze v tvare D, ktorý údajne poskytuje malú aero výhodu.

Zákazníci modelu CFR dostanú model s nulovým setbackom sedlovky s hmotnosťou 70 g, ktorý podľa Canyonu uprednostňuje veľká väčšina profesionálnych jazdcov – zatiaľ čo zákazníci modelov SLX a SL dostanú verziu so setbackom až 20 mm na zlepšenie flexibility a pohodlia.

Canyon tvrdí, že jadro vylepšeného pohodlia bicykla pochádza zo zvýšeného priestoru pre pneumatiky a do rámu sa teraz vojdu až 32 mm široké plášte.

Canyon hovorí, že tri dostupné karbónové modely majú rôznnu úroveň tuhosti, pričom SL a SLX majú väčšiu vertikálnu ohybnosť ako tuhší model CFR.

Geometria inšpirovaná modelom Aeroad

Jedným z vylepšení geometrie je zmena dĺžky reťazových vzpier v závislosti od veľkosti, ktorú jazdíte – aby bola ovládateľnosť v celom rozsahu konzistentnejšia.

Geometria je insšpirovaná geometriou súčasného aero bicykla Aeroad. Ultimate je teraz k dispozícii až v ôsmich veľkostiach (3XS-2XL). Tam, kde predtým existovala konzistentná dĺžka reťazovej vzpery 415 mm v celom rade bez ohľadu na veľkosť, túto dĺžku teraz získajú iba rámy veľkosti XL a 2XL.

Rám vo veľkosti L má dĺžku reťazovej vzpery 413 mm, pričom veľkosti XS-M majú reťazové vzpery 410 mm a vzpery s dĺžkou 405 mm sú vyhradené pre najmenšie dve veľkosti.

Výsledkom je konzistentná stabilita a ovládateľnosť cez zadnú časť bicykla, bez ohľadu na to, akú veľkosť jazdíte.

Uhol hlavovej trubky sa s veľkosťami postupne zväčšuje, počnúc uhlom 70,2 stupňa na najmenšom konci rozsahu a uhlom 73,75 stupňa pri najväčšej veľkosti.

Rozdiely v uhloch sa postupne zmenšujú s rastúcou veľkosťou rámu, pravdepodobne kvôli potrebe vytlačiť predné koleso o niečo ďalej v najmenších veľkostiach.

Mimochodom, bicykle SL veľkosti 3XS a 2XS majú kolesá 650b, zatiaľ čo rám SLX má iba kolesá 650b vo veľkosti 3XS.

Modely CFR sú dostupné len do veľkosti 2XS a všetky sú vybavené kolesami 700c, aby „zaručili ľahšiu servisovateľnosť pre tímových mechanikov“.

Nastaviteľný aerokokpit

Aerokokpit CP0018 bol prevzatý z Aeroadu a ponúka vstavanú nastaviteľnosť šírky.

Aerokokpit CP0018 vyvinutý spoločnosťou Swiss Side, ktorý bol prvýkrát uvdený na Aeroade, sa dostal aj na nový Ultimate, ktorý ponúka nastavenie šírky až 20 mm na oboch stranách. Štyri najmenšie veľkosti rámu sa dodávajú s Aerocockpitom so šírkou 390 mm (+/- 20 mm), zatiaľ čo štyri väčšie rámy majú verziu so šírkou 410 mm (opäť +/- 20 mm).

Ponúka tiež rovnakú integráciu hlavového zloženia Acros, ktorá umožňuje jazdcovi pridať alebo odstrániť až 15 mm dištančných vložiek podobných skladačke (v krokoch po 5 mm) bez toho, aby úplne rozobral kokpit. To neguje potrebu rezať trubku pre čistý vzhľad.

Dostupnosť a ceny Canyon Ultimate

Ako už bolo spomenuté, Ultimate sa dodáva v ôsmich veľkostiach rámov a je k dispozícii v 10 zostavách plus samostatná rámová sada CFR.

Ceny začínajú od 2 699 eur za model Ultimate SL CF 7 so Shimano 105 R7000 a stúpajú na 10 999 eur za Canyon Ultimate CFR eTap.

Modely a špecifikácie Canyon Ultimate

Canyon Ultimate CFR eTap

2023 Canyon Ultimate CFR eTap.

  • Cena: 10 999 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate CFR
  • Vidlica: Canyon Ultimate CFR
  • Zostava: SRAM Red eTap AXS
  • Merač výkonu: Kľuky merača výkonu SRAM Red AXS
  • Kolesá: Zipp 353 NSW
  • Plášte: Schwalbe Pro One TT, bezdušové, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0064 (nulový setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Antares Versus Adaptive R1 Carbon

Canyon Ultimate CFR Di2

Canyon Ultimate CFR Di2

  • Cena: 10 499 eur
  • Rám: Canyon Ultimate CFR
  • Vidlica: Canyon Ultimate CFR
  • Groupset: Shimano Dura-Ace R9270 Di2
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace FC-R9200P
  • Kolesá: DT Swiss PRC 1100 Mon Chasseral
  • Plášte: Schwalbe Pro One TT, bezdušové, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0064 (nulový setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia C59 Carbon

Rámová sada Canyon Ultimate CFR

Rámová sada Canyon Ultimate CFR
  • Cena: 4 999 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate CFR
  • Vidlica: Canyon Ultimate CFR
  • Brzdy: Shimano Dura-Ace R9270
  • Sedlovka : Canyon SP0064 (nulový odstup)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit

Canyon Ultimate SLX 9 Di2

2023 Canyon Ultimate SLX 9 Di2

  • Cena: 8 699 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SLX
  • Vidlica: Canyon Ultimate SLX
  • Groupset: Shimano Dura-Ace R9270 Di2
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace FC-R9200P
  • Kolesá: DT Swiss ARC 1100 50mm
  • Plášte: Schwalbe Pro One, bezdušové, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia SLR Boost Superflow Carbon

Canyon Ultimate SLX 8 Di2

2023 Canyon Ultimate SLX 8 Di2.
  • Cena: 6 499 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SLX
  • Vidlica: Canyon Ultimate SLX
  • Groupset: Shimano Ultegra R8170 Di2
  • Merač výkonu: 4iiii ľavá kľuka
  • Kolesá: DT Swiss ARC 1400 50mm
  • Plášte: Schwalbe Pro One, bezdušové, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia SLR Boost Superflow Ti316

Canyon Ultimate SLX 8 eTap

2023 Canyon Ultimate SLX 8 eTap.

  • Cena: 6 299 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SLX
  • Vidlica: Canyon Ultimate SLX
  • Zoskupenie: SRAM Force AXS eTap
  • Merač výkonu: Merač výkonu SRAM Force AXS
  • Kolesá: DT Swiss ARC 1400 50mm
  • Plášte: Schwalbe Pro One, bezdušové, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia SLR Boost Superflow Ti316

Canyon Ultimate SL 8 Aero

2023 Canyon Ultimate SL 8 Aero.
  • Cena: 4 999 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SL
  • Vidlica: Canyon Ultimate SL
  • Groupset: Shimano Ultegra R8170 Di2
  • Merač výkonu: 4iiii ľavá kľuka
  • Kolieska: DT Swiss ARC 1600 50/62mm
  • Plášte : Continental GP5000, clincher, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia SLR Boost Superflow

Canyon Ultimate SL 7 Di2

2023 Canyon Ultimate SL 7 Di2.

  • Cena: 3 999 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SL
  • Vidlica: Canyon Ultimate SL
  • Groupset: Shimano 105 R7170 Di2
  • Merač výkonu: 4iiii ľavá kľuka
  • Kolesá: DT Swiss Performance LN
  • Plášte : Continental GP5000, clincher, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055  (20mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia Model X

Canyon Ultimate SL 7 eTap

2023 Canyon Ultimate SL 7 eTap.
  • Cena:  3 799 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SL
  • Vidlica: Canyon Ultimate SL
  • Zostava: SRAM Rival AXS eTap
  • Merač výkonu: Kľuky s meračom výkonu SRAM Rival (iba vľavo)
  • Kolesá: DT Swiss P1800
  • Plášte : Continental GP5000, clincher, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Selle Italia SLR Boost Superflow

Canyon Ultimate SL 8

2023 Canyon Ultimate SL 8
  • Cena: 3 199 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SL
  • Vidlica: Canyon Ultimate SL
  • Groupset: Shimano Ultegra R8020
  • Merač výkonu: Nie
  • Kolesá: DT Swiss Performance LN
  • Plášte : Continental GP5000, clincher, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon H36
  • Sedlo: Selle Italia Model X

Canyon Ultimate SL 7

2023 Canyon Ultimate SL 7.
  • Cena: 2 699 EUR
  • Rám: Canyon Ultimate SL
  • Vidlica: Canyon Ultimate SL
  • Zostava: Shimano 105 R7020
  • Merač výkonu: Nie
  • Kolesá: DT Swiss Performance LN
  • Plášte : Continental GP5000, clincher, 25 mm vpredu / 28 mm vzadu
  • Sedlovka : Canyon SP0055 (20 mm setback)
  • Riadidlá/predstavec: Canyon H36
  • Sedlo: Selle Italia Model X

Aktuality

17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Zavrieť reklamu