Ženy na Tour de France zarobili o tretinu menej na prize money v porovnaní s mužmi
Tour de France Femmes boli rozhodne ženské etapové preteky najvyššej úrovne, ale pokiaľ ide o peňažné odmeny, zárobky žien zďaleka nedosahovali hodnoty mužskej prize money.
Samozrejme muži už absolvovali 109. ročník pretekov, zatiaľ čo ženská Tour de France Femmes avec Zwift je novinkou a vracia sa po 33 rokoch.
Ženská celková prize money na Tour de France Femmes – 247 530 € je porovnateľná s tou na ženskej edícii Giro d´Italia kde sa odmeny vyšplhali na hranicu 250 000 €.
Porovnanie mužskej a ženskej edície Tour de France, ktoré sú oba pod hlavičkou Amaury Sport Organisation, je výzvou, pretože mužská Tour de France má za sebou už 109 ročníkov, zatiaľ čo Tour de France Femmes avec Zwift je novinkou a vracia sa po 33 rokoch.
V porovnaní s mužskou prize money tá ženská dosiahla niečo viac ako desatinu, keďže tam sa celková výška odmien dostala na úroveň 2 257 000 €.
Kým Jumbo-Visma s Jonasom Vingegaardom zarobili na Tour de France 779 750 €, Movistar s víťazkou Annemiek Van Vleuten zarobili 62 440 €.
Keď to celé prepočítame na počet etáp (muži 21 etáp, ženy 8 etáp) a počet tímov vyjde nám výsledok, že muži zarobili 3,47 € na každé jedno zarobené ženské Euro.
Je to len začiatok Tour de France Femmes a ich hodnota a sponzori, ktorých dokážu pritiahnuť budú zrejme narastať, čím sa zvýši aj profesionálna úroveň ženskej cyklistiky.
Najvyššia sledovanosť mužskej Tour de France bola na konci etapy na Alpe d´Huez a dosiahla 8,4 milióna divákov vo Francúzsku. Najsledovanejšia ženská etapa dosiahla sledovanosť 3 milióny francúzskych divákov, čo je veľmi slušné číslo.
Z tohto môžeme usúdiť, že Tour de France Femmes si vydobyla pozornosť fanúšikov, má potenciál pritiahnuť ďalších sponzorov a bude zaujímavé sledovať vývoj prize money a to, či sa ženské a mužské odmeny v cyklistike budú postupne vyrovnávať.