Poľovník postrelil cyklistu, vraj si ho pomýlil so zajacom

V španielskom meste Alicante sa odohral nepríjemný incident, pri ktorom poľovník postrelil cyklistu, informuje španielsky portál The Olive Press.
Miguel Toran išiel na horskom bicykli po známej trati pre turistov i horské bicykle Monte Orgergia. Najprv prešiel okolo dvojice poľovníkov, keď ho vzápätí postrelil tretí poľovník. Torna mal oblečené výrazne farebné oblečenie a helmu.
Poľovník vystrelil nábojnicu, ktorá obsahovala stovky brokov, ktoré trafili Torana v oblasti chrbátu, zadku i ľavej ruky. Broky našťastie nezasiahli žiadne dôležité orgány. Zdravotníci odstránili z tela cyklistu 20 brokov.
Ihneď po incidente privolali miestnu pohotovosť a hoci cyklistu nepreviezli do nemocnice, rany sledujú lekári pre prípad, či nie je potrebné ďalšie ošetrenie.
Poľovník polícii povedal, že si pomýlil pohyb cyklistu s pohybom králika a priznal, že ho postrelil nábojnicou, ktorá obsahuje vysoký počet brokov, čo potvrdzuje aj výpoveď obete.
Poranený cyklista sa domnieva, že incident bola skutočne nehoda, ale stále zvažuje na poľovníka sťažnosť. Poľovník mal síce pri sebe strelecký preukaz, no aj tak môže byť obvinený z ľahkomyseľnosti.
Keďže horskí cyklisti a poľovníci zdieľajú pre svoje záľuby to isté prostredie, v minulosti sa stalo už viac tragických incidentov.
V roku 2018 zastrelil iba 22-ročný poľovník počas poľovačky vo Francúzsku 34-ročného britského cyklistu Marca Suttona, ktorého si údajne pomýlil s diviakom. Podobný tragický incident sa stal minulý rok vo Fínskom Laplande.
S poľovníkmi majú svoje skúsenosti aj cyklisti na Slovensku . V roku 2018 sa vyhrážal poľovník 4-násobnému majstrovi Slovenska v zjazde Adamovi Rojčekovi so slovami: „Máš šťastie, že som nemal svoju ‚fujaru‘, to by si už nerozchodil“.
Rozoznáte mýty a fakty o cyklistoch zo slovenských ciest?
Cyklista nepatrí na cesty, má jazdiť iba po cyklochodníkoch

Či už sa vám to páči alebo nie, cesty patria cyklistom rovnako, ako autám. Samozrejme, platia pre nich rovnaké pravidlá o cestnej premávke.
Vodič má povinnosť dodržať pri predchádzaní cyklistu podľa zákona minimálne 1,5 metra

Národná rada SR síce nedávno schválila novelu Zákona o cestnej premávke, v ktorej sa píše o minimálnej vzdialenosti pri predchádzaní cyklistov 1,5 metra pri rýchlosti do 50km/h a 1 meter pri nižšej rýchlosti. Bohužiaľ, novela nezavádza povinnosť, ale žiada, aby vodiči dodržiavali odstup „spravidla“. Znamená to, že vodičovi pri porušení pravidla nehrozí pokuta a tento odstup reálne nie je povinný.
Na chodníku nesmie jazdiť na bicykli nikto, chodník je iba pre chodcov

Po chodníku smú podľa zákona jazdiť na bicykloch osoby mladšie ako 10 rokov.
Váš bicykel musí byť vybavený zvončekom

Zvonček patrí medzi odporúčanú výbavu.
Za zníženej viditeľnosti sú povinné svetlá vpredu aj vzadu

Svetlá sú povinné iba za určitých podmienok, podľa zákona: Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom; dozadu červeným svetlom. V noci musia byť svetlá viditeľné minimálne na vzdialenosť 150 m.
Cyklistovi môžu za jazdu pod vplyvom alkoholu zadržať vodičský preukaz

U cyklistu nemôže dôjsť k trestnému činu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky. A preto nemôže byť pravdou tak často opakovaný mýtus, že opitý cyklista môže prísť o vodičský preukaz.
Na Slovensku nie je helma povinná pre nikoho

Po uplatnení poslednej novely, mimo obce už cyklisti nad 15 rokov nemusia nosiť prilbu. Mladším cyklistom však táto povinnosť ostáva.
Váš bicykel musí byť vybavený odrazkami - bielou vpredu a červenou vzadu

Bicykel musí byť poľa zákona vybavený na prevádzku v cestnej premávke zadným odrazovým sklom červenej farby; predným odrazovým sklom bielej farby.
Pri jazde skupiny od 6 cyklistov sa je povolená jazda vedľa seba

Pri jazde skupiny od 6 cyklistov sa podľa najnovšej úpravy Zákona o cestnej premávke umožňuje jazda vedľa seba, čo umožňuje bezpečnejšie predchádzanie najmä športových a rekreačných cyklistov. Jazda vo dvojici sa povoľuje aj na poľnej ceste, lesnej ceste a v obytnej zóne.
Cyklisti neplatia dane za cesty

Na Slovensku neexistuje cestná daň (pre súkromné osoby) a daň z motorového vozidla sa platí iba za vozidlá používané na podnikateľské účely. Tým chceme zdôrazniť, že argument „cyklisti nepatria na cesty, lebo si za ne neplatia“ na Slovensku v žiadnom prípade neobstojí. Cyklisti odvádzajú rovnaké dane, ako ktokoľvek iný a tých istých daní sa platí aj výstavba ciest.
Osoba staršia ako 15 rokov môže na bicykli viezť osobu mladšiu ako 10 rokov

Na jednomiestnom bicykli nie je dovolená jazda viacerým osobám, avšak podľa zákon môže osoba staršia ako 15 rokov viezť osobu mladšiu ako 10 rokov
Pri odbočovaní musíte ukázať rukou, do ktorého smeru odbočujete

Keď odbočujete vpravo, včas upažte pravú ruku, aby ste, či už cyklistom alebo autám za vami, ukázali, že budete meniť smer jazdy. Pri odbočovaní vľavo upažte ľavú ruku.
Maximálna rýchlosť, ktorou môže podporovať e-bike šliapanie jazdca na to, aby nepotreboval byť registrovaný evidenčným číslom je 25km/h

Cyklista môže predísť vozidlo aj z pravej strany

„Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy doprava.“ Tak znie jedno z pravidiel zákonu o cestnej premávke. Ak vás teda cyklista obieha z pravej strany, či už keď stojíte na križovatke alebo v zápche, je to úplne legitímne.
Skvelý výsledok! Vidno, že pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku máte v malíčku.
Dobrá práca! Pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku máte dobre naštudované
Slabší výkon. Pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku by ste si mali doštudovať.
Pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku vám nič nehovoria. Radšej choďte autobusom.
Zdieľajte svoje výsledky s priateľmi