Biker.sk

6 PÍV Z REMESELNÉHO PIVOVARU K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Novinky

Van der Poel, Van Aert a Pidcock sa stretnú na cyklokrosovej trati 26. decembra

Mathieu van der Poel sa pokúsi o zisk piateho titulu majstra sveta v cyklokrose.
Martin Sarvaš

Štvornásobný majster sveta v cyklokrose Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) sa o chvíľu opäť vráti na cyklokrosové trate.

26-ročný Holanďan má v programe celkovo 11 pretekov vrátane piatich pretekov svetového pohára v cyklokrose a v závere, samozrejme, aj svetový šampionát, ktorý sa uskutoční na konci januára v americkom meste Fayetteville.

S najväčšími rivalmi z cestnej cyklistiky Woutom van Aertom (Jumbo-Visma) a Tomom Pidcockom (Ineos) sa stretne 26. decembra na pretekoch svetového pohára v Dendermonde.

Všetci traja by sa mali neskôr stretnúť na pretekoch série X20 30. decembra na Azencrosse v Loenhoute a 5. januára na pretekoch Herentals Crosst, ktoré sú považované za domáce preteky Wouta van Aerta.

Program Mathieu van der Poela je zameraný najmä na svetové poháre, aby nazbieral čo najviac bodov pre čo najlepšie umiestnenie na štarte na Majstrovstvách sveta vo Fayetteville.

Je veľmi pravdepodobné, že majstrovstiev sveta v USA sa zúčastní aj tohtoročný víťaz zlatej olympijskej medaily v cross-country XCO Tom Pidcock, ale aj Van Aert, ktorý je síce trojnásobným majstrom sveta v cyklokrose (2016, 2017, 2018), avšak v posledných rokoch sa mu nedarí v súbojoch s Van der Poelom o dúhový dres.

Van Aert a Pidcock odštartujú cyklokrosový program 4. decembra na pretekoch Superprestige v belgickom Boome. Obaja budú štartovať tiež na pretekoch svetového pohára v Antverpách i Val di Sole.

Žiadny zo spomínanej trojice však nebude bojovať o víťazstvo v celkovom hodnotení Svetového pohára či pohára Superprestige, takže najväčšími favoritmi sú Eli Iserbyt, Toon Aerts, Lars van der Haar, Laurens Sweeck a Michael Vanthourenhout.

Van Aert, Van der Poel a Pidcock nemôžu absolvovať viac cyklokrosových pretekov, pretože musia prispôsobiť program tímovým kempom a cieľom v cestnej cyklistike v sezóne 2022.

Tím Ineos Grenadiers bude trénovať na Malorke od 7. do 17. decembra, Jumbo-Visma bude v Girone od 13. do 21. decembra a Alpecin-Fenix má v pláne sústredenie v Španielsku od 1. do 10. decembra.

„Každý si musí poskladať program pretekov s ohľadom na tímové sústredenia. Mathieu nebude pretekať vo Val di Sole, pretože je to príliš skoro po prvom kempe v Benicassime v Španielsku,“ vysvetlil manažér tímu Alpecin-Fenix Christoph Roodhooft.

„Tom má v pláne 13 cyklokrosových pretekov – to je program, ktorý máme momentálne naplánovaný. Vždy musíme nájsť rovnováhu s cestnou cyklistikou,“ povedal športový riaditeľ Ineosu Kurt Bogaerts.

Program cyklokrosových pretekov Mathieu van der Poela 2021/22

  • 18. december – Svetový pohár Rucphen
  • 19. december – Svetový pohár Namur
  • 26. december – Svetový pohár Dendermonde
  • 29. december – Superprestige Diegem
  • 30. december – X20 Trofee Loenhout
  • 2. január – Svetový pohár Hulst
  • 5. január – X20 Trofee Herentals
  • 9. január – Majstrovstvá Holandska
  • 22. január – X20 Trofee Hamme
  • 23. január – Svetový pohár Hoogerheide
  • 30. január – Majstrovstvá sveta Fayetteville

Poznáte základné zásady zdravého stravovania cyklistov?

0%

Môže pitie kávy podporiť váš výkon na bicykli?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Káva je bezpochyby veľmi obľúbeným nápojom cyklistov a existuje mnoho štúdií a dát, ktoré dokazujú, že káva zvyšuje výkon. Ideálna je káva vo forme espressa, pretože v malom objeme tekutiny je vysoká dávka kofeinu a nebude vo vás vzbudzovať nutkanie močenia.

Aké raňajky sú ideálne pred dlhšou jazdou na bicykli?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Ovsené vločky sú dokonalým jedlom pre každého cyklistu. Obsahujú všetky potrebné nutritienty a vytvoria vám dostatočnú zásobu energie aj na dlhé jazdy. Doplniť ich môžete 1-2 vajíčkami (dostatočne včas pred jazdou), ktoré vás zásobujú zdravými tukmi, ktoré budete potrebovať najmä pri dlhých jazdách.

Čo je okrem zdravej stravy jedným z najdôležitejších faktorov pre efektívnu regeneráciu?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Pravidelný kvalitný nočný spánok je kľúčovou stratégiou pasívnej regenerácie. V skutočnosti nie je nič lepšie, čo by ste mohli spraviť lepšie, aby ste sa zotavili, ako dobre sa vyspať. Spánok je totiž práve tým časom, kedy sa telo zotavuje a zároveň si toho najviac aj vytvára. Dôležité hormóny ako testosterón sú tiež voľnejšie vypúšťané do tela. So spánkom by ste si nemali zahrávať a na rozdiel od všemožných regeneračných výživových doplnkov je zdarma, príjemný, takže ho treba využívať naplno.

Koľko tekutín by ste mali vypiť počas cyklistického tréningu?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Aj keď každé telo je iné a vypotí rôzny objem tekutín za určitú dobu, cyklistickí odborníci na výživu odporúčajú, aby ste vypili každú hodinu 0,5 litra tekutín. "Vaším cieľom je minimalizovať stratu tekutín a elektrolytov. Pri ľahších jazdách vám stačí obyčajná voda, pri náročnejších tréningoch je fajn mať izotonický nápoj," odporúča Douglas Casa, riaditeľ atletického tréningového vzdelávania na Universite v Connecticute.

Aký časový odstup by ste mali mať medzi raňajkami a tréningovou jazdou?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Tím Jumbo-Visma odporúča plánovať raňajky 3-4 hodiny pred začiatkom tréningu, aby si telo stihlo uložiť energiu z jedla. Raňajky by mali byť zamerané na sacharidy a tím Jumbo-Visma zahŕňa v raňajkách svojich pretekárov vždy aj okolo 40 gramov bielkovín. Vo všeobecnosti je však ideálne, aby ste mali minimálne 2-hodinové okno pred tréningom.

Čo je dôležitejšie?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Rovnako, ako vám ťažké trénovanie nepomôže pri nezdravom stravovaní, tak isto vám nezdravé stravovanie nenahradia výživové doplnky. Výživové doplnky majú pri trénovaní svoje miesto. Mali by ste sa však sústrediť na druhé slovo – doplnky. Ide o doplnky zdravej stravy, ktoré vám môžu pomôcť pri dosahovaní lepších výsledkov v športe.

Schudnete rýchlejšie, keď budete trénovať nalačno?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Táto technika trénovania je v skutočnosti efektívna iba u malej časti ľudí a pri dobre stráženom kalorickom prijme a výdaji. Telo sa totiž pri jazde rýchlo vyčerpá a chýba vám energia. Reálne sa teda budete iba trápiť, zbytočne hladovať a môžete si skôr ublížiť ako polepšiť. Trénovanie nalačno môže fungovať iba pri určitých tréningoch, a to pri vytrvalostných tréningoch s nižšou intenzitou pre zlepšenie spaľovania tukov.

Ktorú z uvedených potravín by ste nemali jesť pred i počas jazdy alebo tréningu?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Zelenina je síce zdravá a treba ju jesť, ale ak by ste si dali pred tréningom alebo počas jazdy zeleninu, nohy by ste mali o chvíľu prázdne, pretože výživové hodnoty zeleniny vám na bicykli, na ktorom potrebujete najmä rýchle cukry, veľmi nepomôžu.

Čo a ako často by ste mali jesť počas cyklistického tréningu?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Podľa odborníkov tréningovej akadémie CTS by ste mali zjesť počas jazdy každú hodinu okolo 25-37 gramov karbohydrátov. To znamená, že by ste mali zjesť každú hodinu jednu tyčinku alebo jeden banán, prípadne čokoľvek s podobnými hodnotami, ktoré sa rovnajú 100-150 kalórií. Ak budete jesť viac, je to zbytočná záťaž pre žalúdok a môže vám byť zle a ak budete jesť menej, veľmi rýchlo sa vám minie energia.

Prečo si cyklisti po tréningoch či pretekoch dávajú Coca-Colu a podobné sladené nápoje?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Coca-Cola a podobné nápoje síce nepatria medzi najzdravšie nápoje, ale po vysokom výkone majú svoje miesto. Coca-Cola je vysoko kalorická vďaka vysokému obsahu cukru a neobsahuje prakticky žiadne elektrolyty ani minerály. Napriek tomu Cola hydratuje a obsahuje glukózu a sacharózu, takže pomáha obnoviť svalový aj pečeňový glykogén" hovorí odborník na výkonnostnú výživu Drew Price.

Ako dlho po jazde by ste mali zjesť väčšie jedlo?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Pre regeneráciu je najlepšie, keď využijete 30-minútové okno hneď po jazde v podobe regeneračného nápoja, ktorý obsahuje sacharidy aj bielkoviny. Pre čo najefektívnejšiu regeneráciu by ste mali zjesť hlavné jedlo maximálne do 2 hodín po skončení jazdy.

Aké jedlá sú najlepšie na večeru, keď máte na ďalší deň preteky alebo naplánovanú dlhú jazdu či ťažký tréning?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

Juraj Sagan nám v rozhovore povedal, že pred ťažkými pretekmi jedia v tíme takmer vždy veľké porcie cestovín. Cestoviny sú skvelým zdrojom karbohydrátov s pomalým uvoľňovaním, ktoré vás zásobia energiou aj na dlhé a ťažké jazdy. Samozrejme, že počas jazdy treba pravidelne dopĺňať energiu v podobe rôznych tyčiniek, banánov a pod.

Aký druh stravovania funguje lepšie pre chudnutie cyklistov?

Správna odpoveď! Nesprávna odpoveď

"Ak sa ľudia pokúsia zapracovať na modeli - jesť málo a často, namiesto toho, aby jedli tri jedlá denne, môže to byť oveľa efektívnejšie na chudnutie a doplnenie zdrojov energie," radí odborník na výživu britskej cyklistickej reprezentácie Nigel Mitchell.

Poznáte základné zásady zdravého stravovania cyklistov?

Zdieľajte svoje výsledky s priateľmi

 

Vaše komentáre

Zavrieť reklamu