Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Unikátne bicykle od Pivotu prichádzajú konečne aj na Slovensko

Cenová hladina bicyklov Pivot sa začína vyššie ako u známych mainstreamových značiek, no je to z dôvodu, že americký výrobca neponúka bicykle so základnými resp. lacnejšími komponentami, ale začína rovno s tým najlepším, čo na trhu je. 
Biker
Unikátne bicykle od Pivotu prichádzajú konečne aj na Slovensko

Distribútor značky Pivot pre Slovensko a Česko: www.protocycles.cz

Americká značka Pivot prichádza na Slovensko a predávať ju budú v bratislavskej Bajkule. Keď si pozriete ponuku Pivotu, nájdete tam prevažne horské resp. celoodpružené MTB bicykle.

Cenová hladina bicyklov Pivot sa začína vyššie ako u známych mainstreamových značiek, no je to z dôvodu, že americký výrobca neponúka bicykle so základnými resp. lacnejšími komponentami, ale začína rovno s tým najlepším, čo na trhu je.

Ešte predtým, ako si predstavíme detailnejšie bicykle od Pivotu, potešíme najmä potenciálnych zákazníkov, ktorí budú mať možnosť bicykle otestovať už na jar 2022, keďže po dvojročnej pandemickej pauze by mal Pivot opäť rozbehnúť program, v rámci ktorého majú predajcovia k dispozícii celú flotilu testovacích bicyklov.

Unikátna výroba karbónových rámov

Pivot nám prišiel predstaviť manažér medzinárodnej distribúcie amerického výrobcu John Pentecost. O bicykloch Pivot potvrdil, že značka je presvedčená, že vyrába jedny z najkvalitnejších bicyklov na trhu. A tu sa dostávame k slovu “unikátny”, ktoré sme použili aj v titulku.

Na bicykloch Pivot je unikátne nielen to, že sú kvalitné a fungujú na sto percent, ale práve proces, ktorým sa k tomuto dopracujú, a teda proces výroby rámu.

Svoje karbónové rámy vyrábajú špeciálnou metódou, ktorou sa dokopy na celom trhu vyrobia maximálne dve percentá zo všetkých karbónových bicyklov.

A to sme sa ešte dozvedeli, že veľká väčšina rámov, ktoré výrobcovia prezentujú ako karbónové, v skutočnosti vôbec nie sú 100-percetne karbónové, ale tvorí ich kompozit z karbónu a sklolaminátu. Všetky rámy od Pivotu sú však z čistého karbónu.

Proces výroby karbónového rámu Pivot vyzerá v skratke asi takto: Predstavte si igelitovú formu v tvare rámu, ktorá sa nafúkne. Do nej sa vloží plastová pena, niečo podobné, ako materiál, z ktorého sa vyrábajú helmy.

Na túto formu sa ručne nanášajú kusy karbónu a potom sa vloží do masívnej železnej formy, v ktorej sa vloží do pece. Zvnútra sa rám natlakuje vzduchom a zvonku naň tlačí železná forma. Pod vysokým tlakom a vysokou teplotou sa za tri hodiny doslova upečie nový rám Pivotu, pričom celkový čas výroby jedného rámu je okolo siedmich hodín.

Táto metóda výroby umožňuje výrobu kvalitných rámov bez toho, aby museli používať zbytočne veľa materiálu, čoho výsledkom sú ľahké, no veľmi tuhé a pevné rámy. Po tomto procese prejdú všetky rámy ešte minimálne trikrát kontrolou kvality, takže zákazník si môže byť istý, že jeho Pivot nebude mať žiadne vady.

Dokonalé enduro Firebird

Poďme sa pozrieť na koncové produkty. Pivot ponúka momentálne 15 modelov v rôznych kategóriách – zjazdový, enduro, trail, XC full, XC hardtail, dirt, gravel a má aj dva elektrobicykle v kategóriách gravel a trail. Iba jediný model nemá karbónový rám, a to je dirtový Point.

Najzaujímavejším a zároveň najatraktívnejším modelom je určite najnovšie enduro Firebird, ktoré vznikalo s filozofiou, aby bolo najrýchlejším bicyklom na tratiach EWS. Keď sa dizajnéri pýtali pretekárov z továrenského tímu Pivotu Bernarda Kerra či Eda Mastersa, čo by mali vylepšiť, odpoveď bola zarážajúca – nič nemeňte, tento bicykel je dokonalý.

Bicykel bol síce skvelý a fungoval, ale pretekári na ňom často jazdili na limite jeho schopnosti, takže sa dizajnéri rozhodli, že posunú jeho level schopností ešte ďalej. Znamenalo to jemné úpravy geometrie, či možnosť namontovania držiaku na fľašu. Má zdvih rámu 165mm, vidlicu 170mm, 29-palcové kolesá (ale aj možnosť “mulletu” – 27,5” vzadu) a dĺžku zadnej stavby 438mm (L).

Čo sa týka pruženia, u Firebirdu, rovnako ako u ostatných celoodpružených bicyklov Pivot, je použitý virtuálny systém pruženia DW-link, ktorý pôvodne vychádza zo zjazdových modelov.

Jeho veľkou výhodou je, že Pivot nemusí robiť kompromisy a uprednostniť lepší výkon v zjazde pred šliapaním do kopca, ako to robia iný výrobcovia s virtuálnymi systémami pruženia, ale systém DW-link funguje skvele v oboch prípadoch.

Pre správne vyváženie Firebirdu bol tlmič umiestnený vertikálne, čím vznikol kompaktnejší dizajn i priestor pre fľašu. V hornom čape zavesenia je otočný diel Flip Chip, ktorý umožňuje upraviť geometriu pre preferovaný štýl jazdy, resp. trate.

Otočením Flip Chipu z pozície High na Low sa zníži výška stredu z 355,8mm na 350mm, sedlová trubka sa vzpriami o 0,6° a hlavový uhol klesne z 64,6° na 64°.

Rámom prejdú plášte s maximálnou šírkou 29″x2,6″ alebo 27,5″x2,8″. Má na tom podiel aj rozmer zadnej osky Super Boost Plus, ktorý umožňuje spojiť 29-palcové koleso, 165mm zdvihu, správnu dĺžku zadnej stavby, tuhosť, správny uhol reťaze či miesto pre jazdcove päty pri šliapaní, a to všetko v peknej dizajnovej čistote.

Geometria

Obrovským plusom Firebirdu, ale aj iných bicyklov od Pivotu je, že geometria i veľkosti trubiek každého rámu sú presne prispôsobené danej veľkosti bicykla.

Každá veľkosť má prispôsobenú dĺžku zadnej stavby (od 431mm u S až po 445 u XL), ale každá veľkosť je zároveň presne dimenzovaná z hľadiska množstva použitého materiálu.

V praxi to znamená, že pevnosť, tuhosť a pružnosť rámu veľkosti S nie je rovnaká ako u rámu XL, pretože Pivot logicky počíta s rozličnou hmotnosťou jazdca, a teda aj dynamického namáhania rámu.

Keď si to tak teraz všetko dáme dokopy, treba Pivotu uznať, že ich bicykle sú skutočne unikátne a ak by ste chceli mať bicykel na najvyššej svetovej úrovni, ktorý len tak hocikto nemá, môžete si byť istí, že Pivot tak skoro nestretnete len tak pri prechádzkach na hrádzi.

Ak by ste sa chceli informovať o dostupnosti týchto bicyklov, skočte do obchodu Bajkula v Bratislave, kde už teraz majú celkom slušný výber Pivot modelov a určite vám radi poradia.

Distribútor značky Pivot pre Slovensko a Česko: www.protocycles.cz

Vaše komentáre

Aktuality

16:22 Legendárny Greg Minnaar oznámil, že Mont-Sainte-Anne budú jeho posledné preteky vo Svetovom pohári v zjazde.
12:24 Najdlhšiu 80 km trať na KAKTUS Bike Bratislavskom MTB maratóne vyhrali Martin Kostelničák a Bianka Babačová (+galéria).

Cez víkend sa uskutočnili populárne preteky KAKTUS Bike Bratislavský MTB maratón, ktorý každoročne priláka veľké množstvo cyklistických nadšencov. Pretekalo sa na tratiach s dĺžkami 80 km, 52 km a 22 km. Na svoje si prišli aj nadšenci gravel jazdenia a pretekári na elektrobicykloch.

12:23 Registrácia na finále KENNY slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom je v plnom prúde.

Preteky sa uskutočnia cez víkend 19.-20. októbra na Baťovych trailoch v Partizánskom. Zároveň pôjde o finálové kolo KENNY slovenského pohára v endure, kde sa vyhlásia aj celkoví víťazi seriálu. Pozor! Počet miest na štarte je z kapacitných dôvodov obmedzený na 150, takže sa registrujte v predstihu, aby ste sa dostali na štartovú listinu. Tu sú všetky informácie, ktoré o podujatí potrebujete vedieť.

11:45 Lotyši žiadajú trest pre Mathieu van der Poela pre jazdu po chodníku a ohrozenie divákov na majstrovstvách sveta.

Ak by UCI vo výsledkoch odsunula Van der Poela, na tretie miesto by sa posunul Lotyš Toms Skujiņš, čo je s najväčšou pravdepodobnosťou hlavný dôvod, prečo žiadajú trest pre majstra sveta z minulého roka.

10:15 Neporovnávajme Pogačara s Merckxom. Pogačar je Pogačar, Merckx je Merckx.

Aj o Petrovi Saganovi sa v jeho ére úspechov hovorilo ako o novom Merckxovi a zase o Mathieu van der Poelovi sa hovorilo ako o ďalšom Saganovi. Sú takéto porovnávania spravodlivé a majú vôbec zmysel? Nie.

Zavrieť reklamu