Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Pozrite si, ako sa kvôli pandémii predĺžili čakacie lehoty na bicyklové komponenty

"Lídri bicyklového priemyslu by si mali uvedomiť, čo sa deje, mali by veriť a investovať. Na tých, ktorí veria a investujú do zdravšieho a silnejšieho podnikania, čaká profit a miliardy dolárov," hovorí viceprezident Specializedu.
Martin Sarvaš
Zdroj: Tapei Cycle Online Show
Ak ste sa snažili v poslednej dobe kúpiť si bicykel či bicyklové komponenty, je dosť pravdepodobné, že ste sa stretli s vysokou nedostupnosťou.

A treba sa pripraviť na to, že čakať budete ešte dlho. Či už chcete bicykel kúpiť alebo servisovať, dopyt po bicykloch i službách spojených s cyklistikou bude obrovský a čakacie lehoty dlhé. Toto môžu, samozrejme, ešte skomplikovať a predĺžiť rôzne nariadenia vlády.

Ak sa ešte len rozhodujete, či chcete kúpiť bicykel alebo aký chcete kúpiť bicykel a chcete si užívať jazdu v prvých teplých dňoch jari, už včera bolo neskoro.

„Bicyklovému priemyslu môže trvať rok alebo viac, kým sa úplne zotaví [po pandémii] a kým sa opäť vytvoria dostatočné skladové zásoby bicyklov a komponentov,“ predpovedal viceprezident Specializedu Robert Margevicius počas prezentácie na Tapei Cycle Online Show. Jeho prezentáciu si môžete pozrieť online tu.

Po zásadnom náraste predajov bicyklov v roku 2020 Margevicius predpokladá, že v roku 2021 klesne predaj o 9,5%. Tiež si však myslí, že od roku 2022 budú ďalších 10 rokov predaje rásť medziročne približne o 3,5%.

Čakacie lehoty dlhšie ako rok

Margevicius tiež upozornil, že trh s predajom bicyklov rástol stabilne posledných 25 rokov, avšak 38-percentný nárast v priebehu posledného roka spôsobil vážne narušenie.

Dopyt výrazne prevyšuje ponuku a čakacie lehoty dodávok komponentov vzrástli z 30-60 dní až na 300-400 dní, a to na príklad u komponentov ako sú tlmiče, vidlice, kolesá či plášte.

Robert Margevicius tiež skonštatoval, že skladové zásoby sú extrémne nízke a zákazníci nie sú ochotní čakať. „Znamená to, že akýkoľvek predaj, ktorý sa neuskutoční na mieste, vedie skôr k stratenému predaju ako k oneskorenému predaju.“

  • V prvom vydaní magazínu Biker sa dočítate, ako prežívali pandémiu slovenskí a českí výrobcovia bicyklov. Pýtali sme sa CTM, Kellysu, Demy a českého výrobcu Bike Fun (Superior, Rock Machine, Frappé).
  • V druhom vydaní magazínu Biker sme sa pýtali na dopady pandémie slovenských predajcov.

Dodávatelia komponentov nechcú zvyšovať výrobu

Riešením by mohlo byť zvýšiť objem výroby komponentov a ich zásobovanie, avšak výrobcovia týchto komponentov nie sú ochotní.

Margevicius predpovedá, že bicyklový priemysel vzrastie do roku 2030 ešte o 43%, aj keď výrobcovia v Taiwane jeho sebavedomie v tomto ohľade nezdieľajú.

Výrobcov komponentov na Taiwne vyzval k zvýšeniu kapacity výroby a množstva komponentov aj prezident spoločnosti Accell Group (značky Haibike, Winora, Ghost, Batavus, Koga, Lapierre a Raleigh) Ton Anbeek: „Ak by teraz zainvestovali, ich profit by vzrástol enormne.“

„Vidíme, že v mnohých fabrikách vzrástla výroba o 10-15%, ale keď mám byť úprimný, to nám momentálne veľmi nepomôže,“ hovorí Margevicius zo Specializedu a dodal, že výrobcom chýba schopnosť plne reagovať na zvýšený dopyt prichádzajúci v nasledujúcich rokoch.

Budúcnosť je teraz

„Budúcnosť je teraz a lídri odvetvia bicyklového priemyslu si mali uvedomiť, čo sa deje, mali by veriť a investovať. Na tých, ktorí veria a investujú do zdravšieho a silnejšieho podnikania, čaká profit a miliardy dolárov,“ povedal Margevicius.

Anbeek súhlasí s Margeviciusom a dodal: „Aby sme uspokojili rastúci dopyt v nasledujúcich rokoch, potrebujeme, aby dodávatelia komponentov investovali do ďalších kapacít na čo najskoršiu výrobu dôležitejších komponentov. A to musí byť založené viac ako kedykoľvek predtým na dlhodobom záväzku a partnerstve medzi značkovými výrobcami bicyklov a dodávateľmi komponentov.“

Obdobie prudkého rastu priemyslu sa však môže o pár rokov spomaliť a výrobcom by tak zostali zbytočne veľké kapacity výroby s neúmerne malými objednávkami. Obavy o rozširovanie výroby zvyšujú aj ďalšie trendy v priemysle či rast lokálnej výroby a otváranie tovární v iných krajinách juhovýchodnej Ázie.

Toto všetko spolu v spojení s rastúcou cenou surovín, nákladov na výrobu i lodnú dopravu či momentálnou situáciou v Suezskom prieplave, kde je spriečená obrovská nákladná loď, ktorá blokuje lodnú dopravu, znamená, že ak si plánujete kupovať nový bicykel či komponenty, je dosť možné, že sa k nim bohužiaľ tak skoro nedostanete.

Aktuality

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

27.03.2024 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Zavrieť reklamu