Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Specialized Tarmac SL7 je ešte rýchlejší, univerzálnejší a viac aero (detaily, modely, ceny)

Zároveň znamená koniec pre Venge. Najlacnejší stojí 4999 eur, najdrahší 11 499 eur.
Martin Sarvaš

„Je to akoby sme kombinovali útočné stúpania Juliana Alaphilppa a agresívnu silu Petra Sagana v jednom jazdcovi bez slabín. Jediné rozhodnutie je na vás – kedy zaútočiť.“

Takto definuje Specialized svoju novú vlajkovú loď cestných bicyklov – nový Tarmac SL7. Nový Tarmac podľa Specializedu definuje novým spôsobom moderný pretekársky bicykel.

Rovnako, ako vidno trendy u novej Emondy od Treku, aj Specialized mal za hlavný cieľ vytvoriť univerzálny bicykel, ktorý bude dostatočne ľahký, pohodlný a dostatočne aerodynamický, aby ho pretekári nemuseli striedať s inými.

U nového SL7 spojili to najlepšie z Tarmacu s tým najlepším z Venge-u. Pre aero špeciál Specializedu Venge to však znamená koniec.

Detaily Tarmac SL7
  • všetky modely SL7 majú karbónový rám
  • všetky modely SL7 majú kotúčové brzdy
  • rám je omnoho aerodynamickejší, no váži rovnakých 800g ako SL6
  • je o 45 sekúnd rýchlejší na 40 km ako predošlý SL6
  • priestor pre 32 mm plášte
  • šróbovaný stred
  • možnosť jednoprevodníku
  • rám je unisex
  • nový integrovaný kokpit
  • ceny od 4,999 eur do 11,499 eur

Pri opise vývoja nového Tarmacu používa Specialized termín Rider First Engineering. Táto filozofia má zaisťovať optimálnu rovnováhu tuhosti, hmotnosti a kvality jazdy vo všetkých veľkostiach.

Pri vývoji Tarmacu získaval Specialized dáta o silách a vlastnostiach každej časti rámu počas jazdy na cestách. Vďaka rozsiahlej databáze telemetrie jázd v bežnom živote vytvorili prototypové rámy, ktoré spojili tuhosť a aerodynamiku Venge-u s poddajnosťou a ovládateľnosťou Tarmacu SL6.

Ďalej Specialized využil aj spätnú väzbu od jazdcov tímov BORA-hansgrohe, Boels – Dolmans a Deceuninck – Quick-Step pre overenie zmien. Výsledkom je najrýchlejší a najlepšie ovládateľný Tarmac, ktorý je určený pre každého.

Nový tvar rýchlosti

Specialized tvrdí, že nový Tarmac SL7 je o 45 sekúnd rýchlejší na vzdialenosti 40 km v porovnaní s predošlým SL6.

Výrazne sa zmenil tvar niektorých trubiek, ktoré sú aerodynamickejšie – sedlová trubka, sedlové vzpery, hlavová trubka i vidlica.

Nový tvar rýchlosti je filozofia Specializedu, ktorá hovorí, že aero benefity nemusia prísť na úkor hmotnosti či kvality jazdy. Nový Tarmac by mal byť toho dôkazom.

Univerzálnejší

Aj keď sa môže zdať, že nový Tarmac je vyložene pretekársky špeciál, je omnoho univerzálnejší.

V ráme je priestor až pre 32 mm široké pneumatiky a je kompatibilný s radením pre jednoprevodníky, takže sa z neho dá poskladať aj celkom slušný gravel. Okrem toho má šróbovaný stred, čo ocenia všetci, čo si servisujú bicykle sami.

Materiál a hmotnosť SL7

Rám nového S-Works Tarmac SL7 je zložený z karbónu FACT 12r a váži 800 gramov (veľkosť 56), čo je rovnaká hmotnosť ako predošlý SL6. Pre porovnanie, hmotnosť rámu S-Works Venge je 960 gramov. Celková hmotnosť modelu S-Works Di2 je 6,7 kg vo farbe carbon / color run silver green.

Modely Tarmac SL7 Pro a Expert používajú uhlíkový materiál FACT 10r a majú hmotnosť rámu 920 g. Kompletný model Tarmac SL7 Pro Ultegra Di2 váži 7,3 kg a model Tarmac SL7 Expert Ultegra Di2 má 7,65 kg.

Áno, faktom je, že rám novej Emondy od Treku uvádza hmotnosť menej ako 700 gramov, avšak ide o hodnotu u rámu bez farby a laku, takže skutočná hmonosť bude vyššie.

Integrovaný aero kokpit

Na prvý pohľad môže S-Works Tarmac SL7 pripomínať vzhľadom aero špeciál Venge. A to nielen kvôli zmenenému profilu trubiek, ale aj kvôli úplne novému aerodynamicky tvarovanému integrovanému kokpitu.

Káble sú takmer neviditeľné a z riadidiel predchádzajú spodom predstavca priamo do hlavovej trubky. Nový predstavec má dokonca o 45 gramov menej ako na predošlom Tarmacu.

Pri vývoji kokpitu sa snažili vytvoriť čo najpraktickejší systém výška riadidiel sa dá nastaviť bez toho, aby bolo potrebné odpájať brzdové hadice. V predstavci je zároveň integrovaný aj držiak pre cyklopočítač s adaptérmi pre Wahoo, Garmin, Polar, Cateye a Bryton.

Kokpit je síce integrovaný a riadidlá sú extrémne ploské, avšak riadidlá s predstavcom nie sú spojené, sú to dva oddelené kusy, takže ak preferujete klasický guľatý profil riadidiel, dajú sa bez problémov vymeniť.

Nové kolesá a koniec ráfikovým brzdám

Na zvýšení aerodynamiky pridávajú aj úplne nové kolesá Roval Rapide, ktoré majú šírku 21 mm, no sú tvarované tak, že v strede ráfiku dosahujú v najširšom bode až 35 mm.

Kolesá však nie sú prispôsobené pre tubeless plášte, čo je zaujímavé, keďže minulý rok sa Specialized hrdo chválil s novými bezdušovými plášťami a označovali ich za budúcnosť. Specialized sa k tomuto nevyjadril, avšak určite majú dobré dôvody, prečo kolesá nie sú tubeless ready.

S ráfikovými brzdami sa treba rozlúčiť a ak vás máta nostalgia, musíte siahnuť po staršom modeli SL6. Nový rám SL7 je už prispôsobený iba pre kotúčové brzdy.

Modely, ceny, špecifikácie

S-Works Tarmac SL7 – SRAM Red eTap AXS

  • Cena: 11,499 eur
  • Rám: S-Works Tarmac SL7 FACT 12r Carbon
  • Radenie: SRAM RED eTap AXS, 12-speed 10-33t
  • Kolesá: Roval Rapide CLX 51 mm
  • Hmotnosť: 6,8 kg
  • Celá špecifikácia

S-Works Tarmac SL7 – Dura Ace Di2

  • Cena: 11,499 eur
  • Rám: S-Works Tarmac SL7 FACT 12r Carbon
  • Radenie: Shimano Dura-Ace Di2 R9150, 11-speed 11-30t
  • Kolesá: Roval Rapide CLX 51 mm
  • Hmotnosť: 6,7 kg
  • Celá špecifikácia

Tarmac SL7 Pro – SRAM Force eTap AXS 1X

  • Cena: 7,399 eur
  • Rám: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon
  • Radenie: SRAM Force, XG-1270, 12-speed, 10-36t
  • Kolesá: Roval Rapide CL
  • Celá špecifikácia

Tarmac SL7 Pro – Ultegra Di2

  • Cena: 6,999 eur
  • Rám: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon
  • Radenie: Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t
  • Kolesá: Roval Rapide CL
  • Hmotnosť: 7,3 kg
  • Celá špecifikácia

Tarmac SL7 Expert – Ultegra Di2

  • Cena: 5,299 eur
  • Rám: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon
  • Radenie: Shimano Ultegra Di2 R8000, 11-speed, 11-30t
  • Kolesá: DT Swiss R470 Disc
  • Hmotnosť: 7,65 kg
  • Celá špecifikácia

Tarmac SL7 Expert

  • Cena: 4,999 eur
  • Rám: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon
  • Radenie: Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t
  • Kolesá: Roval C 38 Disc 38 mm

Rám S-Works Tarmac SL7

SL6 nekončí

Tarmac SL6 Sport

  • Cena: 2,699 eur
  • Rám: Tarmac SL6, FACT 9r carbon
  • Radenie: Shimano 105 R7000, 11-speed, 11-30t
  • Kolesá: DT R470 Disc
  • Celá špecifikácia

Tarmac SL6 Comp

  • Cena: 3,499 eur
  • Rám: Tarmac SL6, FACT 9r carbon
  • Radenie: Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t
  • Kolesá: DT R470 Disc
  • Celá špecifikácia

Tarmac SL6

  • Cena: 2,199 eur
  • Rám: Tarmac SL6, FACT 9r carbon
  • Radenie: Shimano Tiagra, 10-speed, 11-32t
  • Kolesá: Axis Sport Disc
  • Celá špecifikácia

Aktuality

17:57 Commencal Schwalbe by Les Orres predstavil zostavu na tento rok.

Francúzky zjazdový tím stavil v sezóne 2025 na mladé talenty z celého sveta.

17:13 Tím Orbea FMD Racing predstavil svojich pretekárov na rok 2025.

Zostava spája do jedného projektu overené mená, ktoré už v minulosti reprezentovali značku Orbea alebo tím FMD.

16:01 Simona Kuchyňková bude jazdiť v roku 2025 za profesionálny enduro tím Cube Actionteam.

„Dostať sa do tímu Cube Actionteam je pre mňa splnený sen! Som nadšená, že sa môžem pripojiť k tímu s takou výbornou atmosférou. Už sa neviem dočkať, čo prinesie rok 2025!“ hovorí Simona Kuchyňková o svojom novom pôsobisku.

14:31 Ridley predstavil svoj „najrýchlejší cestný bicykel“ – agresívny aero špeciál Noah Fast.

Pri rýchlosti 50 km/h ušetrí až 8,5 wattu v porovnaní so svojím predchodcom. Produkčná verzia s radením Shimano Ultegra stojí 8 799 eur.

13:44 Specialized Gravity Team pokračuje v sezóne 2025 s nezmenenou zostavou.

V tíme zostáva Finn Iles, Jordan Williams aj celkový víťaz Svetového pohára v zjazde Loïc Bruni.

Zavrieť reklamu