Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Haibike SDURO FullSeven LT 7.0

Nesúďte knihu podľa obalu.
Hodnotenie: 4/5
4 999
Biker
Test: Haibike SDURO FullSeven LT 7.0

Verdikt: Veľmi komfortný e-bike s potenciálne masívnym dojazdom ideálny na epické výjazdy

Plusy: Veľký dojazd – zvlášť po dokúpení prídavnej batérie; Dobre a pohodlne fungujúce odpruženie; Na e-bike celkom priaznivá cena

Mínusy: Dlhá zadná stavba zhoršuje ovládateľnosť; Tvrdé plášte držia len málokde; Vo veľkosti XL vyzerá podstatne horšie ako v menších

Podnadpis tohto testu môžete chápať vo viacerých rovinách. Sduro Fullseven sa vám síce nemusí páčiť, no v skutočnosti ide o dobrý bike, ktorý tomu správnemu jazdcovi naozaj sadne. A kto je ten správny jazdec? Ani to nemusí byť pri pohľade na zdvih či geometriu hneď jasné.

Rám

Hliníkový rám so zaujímavo riešeným zavesením motora má zdvih 160 mm. Na vrchu spodnej rámovej trubky sa nachádza koľajnička modulárneho systému, do ktorej môžete uchytiť napríklad prídavnú batériu, ktorá už aj tak vysokú kapacitu 625 Wh zvýši na celkových 1125 Wh.

Zadná stavba je dlhá 455 mm, a to je aj na e-bike celkom veľa. Keby Haibike netrval na osadení masívneho 38-zubového prevodníka, mohla by byť očividne kratšia.

Komponenty

Kokpit na 780 mm širokých rajdoch je kombináciou hneď štyroch rôznych výrobcov – štvorpiestové brzdy sú od Magury, 12-rýchlostné radenie SX od SRAM-u, teleskopka Haibike a displej Bosch.

Výsledkom je množstvo objímok a je takmer nemožná úloha nastaviť ich tak, aby ste k všetkému mali prístup bez prechytávania, mimochodom, veľmi príjemných gripov.

Odpruženie funguje veľmi dobre a bez akéhokoľvek pohojdávania aj bez zapnutej platformy. Vidlica je krásne citlivá, hoci na náročnejšie traily by si žiadala trochu zvýšiť progresivitu vložením viacerých objemových vložiek. Aj pod plným zášľapom perfektne fungujúce radenie je zase jasným dôkazom toho, že e-biky si naozaj zaslúžia mať niektoré komponenty ušité na mieru.

Jazda

Bike je osadený ako tank a aj niektoré čísla geometrie, ako 66-stupňová hlava, naznačujú jeho krvilačnosť v náročnom teréne. Pri jazde sme sa však stále nevedeli zbaviť pocitu, že bude vhodný skôr na epické výjazdy, na ktorých ponúkne komfort a bezpečnosť. To je, našťastie, aj to, na čo ho sám Haibike v marketingových textoch odporúča.

Pokiaľ ide o bombardovací nálet na rockgardeny, bez obáv sa stačí zaprieť do rajdov a pustiť brzdy. Dlhá zadná stavba však sťažuje jeho ovládateľnosť na technickejších trailoch a vyššia hmotnosť znižuje možnosť precíznejšej práce s bikom.

Osadené 2,8-palcové plášte svojím objemom zachádzajú až do teritória fatbikov, no skutočným kameňom úrazu je tvrdšia zmes gumy Speedgrip vpredu aj vzadu. Výmenou za nejaké trochu užšie, odolnejšie a z mäkšej zmesi gumy však bike rozhodne trocha ožije a zároveň získa viac stability.

Sduro nie je možno okrem potenciálneho dojazdu radikálne v žiadnom smere. A to je väčšinou dobre. Skúseného jazdca nebude výrazne limitovať a toho neskúseného nezastihne nepripraveného.

Tichý motor Bosch poslednej generácie pritom zaberá naozaj mocne, no má podstatne plynulejší a prirodzenejší nástup než staršie verzie. Jeho prítomnosť tak najväčšmi prezrádza veľký a dobre čitateľný, hoci trochu lacno pôsobiaci displej.

Napriek vysokému zdvihu tak za Sdurom Fullseven nehľadajte elektrifikované enduro. Je to trailbike, ktorý vďaka svojim dlhým nohám ponúkne naozaj veľa komfortu. Má obrovský dojazd a veľmi dobrý motor. Limituje ho len pár nešťastne zvolených komponentov. Tie sa však, našťastie, na rozdiel od rámu dajú časom vymeniť.

Špecifikácia
  • Rám hliníkový, 160 mm
  • Vidlica RockShox Yari RC 160 mm
  • Tlmič RockShox Deluxe Select PlusPohon SRAM SX Eagle (1×12)
  • Kolesá ráfiky Rodi Tryp 35, náboje Haibike,
  • Plášte Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin 27,5 x 2,8Brzdy Magura MT5 (203/203 mm)
  • Riadidlá/predstavec Haibike TheBar 780 mm/Haibike TheStem 50 mm
  • Sedlovka/sedlo Haibike teleskopická 160 mm/Haibike TheSaddle
  • Hmotnosť 25,2 kg (XL, bez pedálov)
  • www.haibike.com

Vaše komentáre

Aktuality

17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

Včera 10:46 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Včera 10:30 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

Včera 09:19 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu