Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Nezaradené

Giant predstavil nový TCR 2021. Je ľahší, tuhší a aerodynamickejší (detaily, špecifikácie, modely)

Nový TCR je v číslach takmer vo všetkom lepší ako najlepšie modely konkurencie.
Martin Sarvaš

Giant predstavil deviatu generáciu cestného bicykla TCR s vlajkovou loďou TCR Advanced SL Disc. Podľa Giantu je nový rám ľahší, tuhší a aerodynamickejší ako jeho predchodca.

Už na konci sezóny 2019 na ňom pretekal Greg Van Avermaet a ďalší pretekári tímu CCC a konečne sme sa dočkali jeho oficiálneho predstavenia.

Rám TCR Advanced SL Disc 2021 váži 765 gramov. Pomer váhy k tuhosti sa zlepšil a popritom má nový rám aj lepšie a aerodynamickejšie tvarované trubky, ktoré vyvíjali vo vzdušnom tuneli.

V oficiálnej tlačovej správe porovnáva Giant svoj nový TCR s najsilnejšou konkurenciou na trhu – Specialized S-Works Tarmac Disc, Trek Emonda SLR Disc a Cervélo R5 Disc. Porovnávajú tri najdôležitejšie vlastnosti cestných bicyklov – váhu, tuhosť a aerodynamiku.

Podľa údajov Giantu poráža nový TCR Advanced SL Disc 2021 takmer vo všetkých číslach všetkých konkurentov. Trek Emonda je ľahší a rozdiely v aerodynamike medzi TCR, Tarmacom a R5 sú minimálne. Všetky údaje nájdete nižšie v príspevku.

Giant tiež vylepšil aj nižšie verzie Advanced Pro Disc a Advanced Disc. Vo všetkých troch leveloch modelov TCR poonúka Giant aj verzie s ráfikovými brzdami.

Giant TCR 2021|8 najdôležitejších detailov

  • Váha rámu TCR Advanced SL Disc je 765 gramov
  • Najlepší pomer váha – tuhosť rámu (podľa údajov Giantu)
  • Trubky v tvare zaoblene zrezanej elipsy pre lepšiu aerodynamiku
  • Je o 34 sekúnd rýchlejší ako predošlý model na vzdialnosti 40 km pri výkone 200 W
  • Priestor pre 32 mm plášte (28 mm plášte u ráfikových bŕzd)
  • Vylepšené sú aj rámy Advanced Pro Disc a Advanced Disc
  • Verzie rámov s ráfikovými brzdami sú dostupné vo všetkých troch verziách
  • Rám TCR Advanced SL Disc je kompatibilný iba s elektronickým radením

Ľahší

V procese vývoja nového TCR, Giant zdokonaľoval výrobné procesy, aby dosiahol nízku hmotnosť, iba 765 g u nového TCR Advanced SL Disc 2021.

Podľa opisu Giantu vzali surové uhlíkové vlákna a „utkali“ materiál rámu presne podľa svojej presnej špecifikácie, aby dosiahli čo najnižšiu hmotnosť surového karbónu, aký bol kedy použitý na bicykli. Ak by ste náhodou nevedeli, Giant má svoju vlastnú fabriku na výrobu karbónu.

Zmes karbónu je posilnená živicou – mikroskopickým polymérom, ktorý vystužuje materiál, posilňuje vrstvy karbónu a významne zlepšuje odolnosť proti nárazom, hovorí Giant.

Spojovací materiál je zasa naplnený časticami uhlíkových vlákien o veľkosti nanočastíc, o ktorých sa uvádza, že odstraňujú akékoľvek štrukturálne dutiny v celej rámovej štruktúre.

Povrchová úprava rámu je tiež vylepšená technológiou nástreku ThinLine, ktorá má na ráme ušetriť až 65 gramov v porovnaní so štandardným 7-vrstvovým lakom.

Pri spájaní trubiek rámu použil Giant tiež úplne novú technológiu, ktorá by mala vytvárať oveľa silnejšie, ale ľahšie spojenia ako pri tradičných procesoch formovania uhlíka.

Giant zredukoval váhu aj vďaka tomu, že rám skladá z menšieho počtu častí a namiesto toho používa plynulé prepojenie spodnej rámovej trubky, hlavovej i sedlovej trubky. Celkovo je však v ráme použitých 500 častí tkaného uhlíka, v porovnaní s 380 u modelu 2020.

Váhu sa Giantu podarilo ušetriť aj vďaka ich riešeniu sedlovky, ktorá je súčasťou rámu či novej dvojdielnej pätky, ktorá by mala tuhšia a zároveň ľahšia.

Giant tvrdí, že z predošlého modelu TCR si ponechali iba zopár gumených tesnená a ložiská v hlavovej trubke.

Váhovo je teda nový Giant TCR Advanced SL Disc o celých 140,43 gramov ľahší ako jeho predchodca. A na to, že už predošlý modele bol ultra ľahký, je to skutočne pôsobivé.

Tuhší

Vytvoriť ľahký rám je jedna vec, ale pre profesionálnych cyklistov treba dosahovať čo najvyšší výkon, a to znamená potrebnú tuhosť rámu. Giant pracoval popri odľahčovaní rámu zároveň aj na maximalizácii pomeru tuhosti k váhe naprieč celému rámu.

Lepšia tuhosť znamená lepšie ovládanie v zákrutách a lepšia celková odozva rámu pri šliapaní. Rovnako však tuhosť v pohode pri prenose energie. Jednoducho povedané – viac rýchlosti pri menšom úsilí.

Giant tvrdí, že nový TCR má najlepší pomer tuhosti k váhe vo svojej triede a svoje tvrdenie podložili porovnaním s najlepšími konkurentmi – Specialized S-Works Tarmac Disc, Trek Emonda SLR Disc a Cervélo R5 Disc.

Aerodynamickejší

Hmotnosť ako pierko spolu s tuhosťou boli vlastnosti, ktoré sa od nového TCR očakávali už dlhšie. Model 2021 však prináša ešte aj lepšiu aerodynamiku,

Rovnako, ako u konkurencie, aj TCR bol vyvíjaný a vyleepšený rovnocenne so všetkými tromi vlastnosťami – hmotnosť, váha, aerodynamika, a to preto, aby dosiahli univerzálny bicykel, nie aero-bike. Nový rám TCR vyvíjali vo vzdušnom tuneli a popritom ho dávali testovať pretekárom počas sezóny 2019.

Nový rám TCR má tvarované trubky v tvare zrezanej elipsy. Zaoblenejší tvar trubiek podla Giantu znižuje odpor vzduchu z rôznych uhlov, čím by sa mal znížiť odpor aj pri bočnom vetre. V skutočnosti to znamená, že spodná trubka predného trojuholníku je o dosť hrubšia ako u predošlého modelu.

Vidlica je širšia a zmestia sa do nej 32 mm široké plášte (u ráfikových verzií rámov je limit 28 mm), je tiež symetrická v porovnaní s predchodcom. Po prvýkrát vedie Giant káble k brzde cez vidlicu.

Nový karbónový predstavec má tradičnú objímku a má v sebe integorvaný úchyt pre cyklopočítač. Káble však nie sú plne integrované v kokpite, ako je zvykom u aerobicyklov.

Porovnanie nového TCR s najlepšími konkurentmi

Hmotnosť
Giant
TCR Advanced
SL Disc
Specialized
S-Works
Tarmac Disc
Trek Emonda
SLR Disc
Cervélo
R5 Disc
Hmotnosť
rámu
1266 g 1371 g 1249 g 1588 g
Ušetrená
hmotnosť
105 g -17 g 322 g
Tuhosť

Giant testoval pomer tuhosti k váhe. Koniec zadnej stavby bol pevne uchytený a tuhosť testovali ohýbaním rámu do strán pôsobením bočných síl na vidlicu.

Giant
TCR Advanced
SL Disc
Specialized
S-Works
Tarmac Disc
Trek Emonda
SLR Disc
Cervélo
R5 Disc
Tuhosť 149.8 (N/mm) 135 (N/mm) 110.4 (N/mm) 124.9 (N/mm)
Hmotnosť
celého rámu
1.27 kg 1.37 kg 1.25 kg 1.59 kg
Pomer
tuhosť – hmotnosť
118 98 (-16%) 88.3 (-25%) 79 (-33%)
Aerodynamickosť
Giant
TCR Advanced
SL Disc
Specialized
S-Works
Tarmac Disc
Trek Emonda
SLR Disc
Cervélo
R5 Disc
Priemerný odpor
pri rýchlosti 40 km/h
(s fľaškami)

v uhloch odporu
od -15 do +15 stupňov (W)
247.5 W 248 W 261.4 W 247.9 W
Rozdiel (W) -0.5 W -13.9 W -0.4 W

Modely a špecifikácie

TCR Advanced SL 0 Disc

  • Rám: Advanced SL-Grade Composite, integrated Sedlovka, disc
  • Vidlica: Advanced SL-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Riadidlá: New Giant Contact SLR
  • Predstavec: New Giant Contact SLR
  • Sedlovka: Integrated design, two clamps 25mm/45mm
  • Sedlo: New Giant Fleet SLR
  • Radenie: SRAM RED eTap AXS 48/35, 10-28 with Quarq DZero power meter
  • Brzdy: SRAM RED eTap AXS hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: Cadex 42mm Disc KolesáyPredstavec
  • Extra: Tubeless sealant, out-front mount (Garmin, Wahoo, Giant compatible)
TCR Advanced SL 1 Disc

  • Rám: Advanced SL-Grade Composite, integrated Sedlovka, disc
  • Vidlica: Advanced SL-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Riadidlá: New Giant Contact SLR
  • Predstavec: New Giant Contact SLR
  • Sedlovka: Integrated design, two clamps 25mm/45mm
  • Sedlo: New Giant Fleet SLR
  • Radenie: SRAM Force eTap AXS 48/35, 10-28 with Quarq DZero power meter
  • Brzdy: SRAM Force eTap AXS hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: Cadex 42mm Disc KolesáyPredstavec
  • Extra: Tubeless sealant, out-front mount (Garmin, Wahoo, Giant compatible)
TCR Advanced Pro 0 Disc

  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Riadidlá: New Giant Contact SL
  • Predstavec: New Giant Contact SL
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Fleet SL
  • Radenie: Shimano Ultegra Di2 52/36, 11-30 with Giant PowerPro power meter
  • Brzdy: Shimano Ultegra hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: New Giant SLR-1 42 Carbon Disc KolesáyPredstavec
  • Plášte: Cadex Road Race, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: Tubeless sealant, out-front mount (Garmin, Wahoo, Giant compatible)
TCR Advanced Pro 1 Disc

  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Riadidlá: New Giant Contact SL
  • Predstavec: New Giant Contact SL
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Fleet SL
  • Radenie: Shimano Ultegra 52/36, 11-30 with Giant PowerPro power meter
  • Brzdy: Shimano Ultegra hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: New Giant SLR-1 42 Carbon Disc KolesáyPredstavec
  • Plášte: New Giant Gavia Course 1, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: Tubeless sealant, out-front mount (Garmin, Wahoo, Giant compatible)
TCR Advanced Pro 2 Disc
  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Riadidlá: New Giant Contact SL
  • Predstavec: New Giant Contact SL
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Fleet SL
  • Radenie: Shimano 105 52/36, 11-30
  • Brzdy: Shimano 105 hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: New Giant SLR-1 42 Carbon Disc Kolesá
  • Plášte: New Giant Gavia Course 1, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: New Computer mount (Garmin/Wahoo/Giant compatibility), Giant RideSense speed/cadence transmitter ANT+/BLE, tubeless sealant
TCR Advanced 1 Disc

  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, composite OverDrive steerer, disc
  • Riadidlá: Giant Contact
  • Predstavec: Giant Contact
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Approach
  • Radenie: Shimano Ultegra 52/36 11-30 (with Shimano RS510 chainset and 105 cassette)
  • Brzdy: Shimano Ultegra hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: New Giant PR-2 Disc
  • Plášte: New Giant Gavia Course 1, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: Tubeless sealant
TCR Advanced 2 Disc

  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, composite OverDrive steerer, disc
  • Riadidlá: Giant Contact
  • Predstavec: Giant Contact
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Approach
  • Radenie: Shimano 105 52/36, 11-30 (with Shimano RS-510 chainset)
  • Brzdy: Shimano 105 hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: New Giant PR-2 Disc
  • Plášte: New Giant Gavia Course 1, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: Tubeless sealant
TCR Advanced 3 Disc
  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, composite OverDrive steerer, disc
  • Riadidlá: Giant Contact
  • Predstavec: Giant Contact
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Approach
  • Radenie: Shimano Tiagra 50/34, 11-32
  • Brzdy: Shimano Tiagra hydraulic, 160mm/140mm rotors
  • Kolesá: New Giant PR-2 Disc
  • Plášte: New Giant Gavia Course 1, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: Tubeless sealant
TCR Advanced Pro 1

  • Rám: Advanced-Grade Composite
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer
  • Riadidlá: Giant Contact SL
  • Predstavec: Giant Contact SL
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Sedlo: New Giant Fleet SL
  • Radenie: Shimano Ultegra 52/36, 11-30 with Giant PowerPro power meter
  • Brzdy: Shimano Ultegra
  • Kolesá: New Giant SLR-1 42 Carbon KolesáyPredstavec
  • Plášte: New Computer mount (Garmin/Wahoo/Giant compatibility), tubeless sealant
TCR Advanced 2

  • Rám: Advanced-Grade Composite
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer
  • Riadidlá: Giant Contact
  • Predstavec: Giant Contact
  • Sedlo: New Giant Approach
  • Radenie: Shimano 105 52/36, 11-30
  • Brzdy: Shimano 105
  • Kolesá: New Giant PR-2
  • Plášte: Giant Gavia AC 1, tubeless, 700 x 25mm, folding
  • Extra: Tubeless sealant
Rám TCR Advanced SL Disc

  • Veľkosti: S, M, ML, L, XL
  • Rám: Advanced SL-Grade Composite, integrated Sedlovka, disc
  • Vidlica: Advanced SL-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Sedlovka: Integrated design,  two clamps 25mm/45mm
  • Extra: 12mm thru-axles, Giant RideSense speed/cadence transmitter ANT+/BLE
Rám TCR Advanced Pro Disc

  • Veľkosti: XS, S, M, ML, L, XL
  • Rám: Advanced-Grade Composite, disc
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
  • Sedlovka: New Giant Variant, composite
  • Extra: 12mm thru-axles, Giant RideSense speed/cadence transmitter ANT+/BLE
Rám TCR Advanced SL

  • Veľkosti: S, M, ML, L, XL
  • Rám: Advanced SL-Grade Composite, integrated Sedlovka
  • Vidlica: Advanced SL-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer
  • Sedlovka: Integrated design, two clamps 25mm/45mm
  • Extra: Giant RideSense speed/cadence transmitter ANT+/BLE

Aktuality

16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

Včera 15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

Včera 15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Včera 11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu