Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Haibike SDURO AllMtn 7.0 2018

Všestranný trailbike so srdcom od Yamahy.
Hodnotenie: 3/5
Biker
Test: E-bike Haibike SDURO AllMtn 7.0 2018

Verdikt: Plusový trailbike s potenciálom, ktorý momentálne obmedzuje hmotnosť, ovládanie a motor od Yamahy.

Haibike má v ponuke viac ako osem desiatok rôznych e-bikov. Línia AllMtn pozostáva z modelov XDURO poháňaných jednotkami Bosch a SDURO s motormi Yamaha. Rám je pritom prakticky rovnaký.

Rám

Jediné rozdiely spočívajú v úchyte rôznych batérií od Boschu a od Yamahy. Na modeli SDURO sa batéria vyklápa do strany namiesto toho, aby do rámu zapadala priamo nadol. Motor tu je o kúsok ľahší. Podobne ako na KTM, aj tu sa tlmič stláča nadol a mierne dozadu.

Na Haibiku však nájdete čap umiestnený na spodných vzperách zadnej stavby, čo z neho robí štvorčap. Zadný zdvih je tu 150 mm a dozadu sa vojde plášť do rozmeru 2,8 palca. Standover rámu je však veľmi vysoký.

Komponenty

Motory Yamaha a Bosch sú pocitom pri jazde aj hlukom podobné. Maximálny krútiaci moment motoru Bosch predstavuje 75 NM, u Yamahy len 70 NM v štyroch nižších módoch. V tom najsilnejšom režime podpory však dokáže dosiahnuť až 80 NM. Tu však zvládne maximálnu kadenciu 120 otáčok za minútu. Displej integrovaný do predstavca je malý a najmä na ostrom slnku trochu ťažko čitateľný.

Dvojprevodníkové kľuky FSA vzadu sprevádza len 10-rýchlostná kazeta SunRace. Veľký 200 mm kotúč vpredu pomáha štvorčapových brzdám Magura efektívne spomaliť tento koráb atakujúci 24 kíl, hoci páčky pôsobia pod prstami trochu gumovo.

Vidlica Fox 34 určená priamo na e-biky je perfektná, tlmič v porovnaní s ňou len priemerný. Ráfiky široké 40 mm poskytujú peknú oporu vyššiemu modelu plášťov Schwalbe, no kolesá samotné sú ťažké.

Jazda

Motor od Yamahy na nás príliš veľký dojem na traile neurobil. Kým vo vyšších módoch dokáže poriadne potiahnuť, ak je treba, moment záberu je trhaný a sprevádza ho hlboké bručanie. Vo väčšine režimov tiež prichádza zapnutie motora po otočení kľukami neskôr ako u ostatných motorov.

To síce pomáha udržať trakciu zadného kolesa na šmykľavých výšľapoch, no ak v technickej pasáži potrebujete čo najrýchlejší nástup sily pred tým, ako stratíte rovnováhu, je skôr na príťaž. Na akceleráciu majú citeľne negatívny dopad aj ťažké kolesá a celková hmotnosť bicykla. Tento Haibike rozhodne funguje lepšie pri kontinuálnom šliapaní ako pri jazde štýlom „brzda – plyn“.

S ťažšími prevodmi, vysokými rajdami a vysokým rámom sú výšľapy do prudkých kopcov ťažšie, než by mohli byť. Ak chcete dostať celý kokpit nižšie, z dôvodu integrovaného displeja budete musieť zrezať krk vidlice.

Na väčšej z dvoch píl sa rýchlo dostanete na 25 km/h obmedzovač a ak chcete vpredu preradiť, musíte prestať šliapať. Reťaz je našťastie aj z tohto dôvodu zosilnená. Plášte sú trochu chúlostivé na ostré skaly a batéria v rozbitých sekciách hrká rovnako ako na ostatných s pohonom Bosch.

Vidlica chodí hladko a kontrolovane a hoci zadok chodí komparatívne tvrdo, hneď ako sa dostanete do náročnejšieho terénu, rozchodí sa.

So 68-stupňovým hlavovým uhlom a krátkym reachom je však bike vhodnejší na umiernenejšiu jazdu než na bombovanie dolu náročnejším terénom. Ak máte záujem skôr o to, z ponuky by sme zvolili 180 mm model XDURO Nduro.

Špecifikácia
  • Rám: hydroformovaný 6061 hliníkový
  • Motor: 250 W Yamaha PW-X, 500 Wh batéria, displej integrovaný do predstavca
  • Vidlica: Fox 34 Float Performance GRIP 150 mm
  • Tlmič: Fox Float Performance EVOL DPS 150 mm
  • Pohon: Shimano Deore/SLX/XT 2 x 10, kľuky Haibike PW, kazeta SunRace CSMS2
  • Kolesá: ráfiky Rodi TR40, náboje XLC Evo Boost, plášte Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin 2,8“
  • Brzdy: Magura MT5/MT4 (200/180)
  • Rajdy/Predstavec: Haibike TheBar 750 mm/Haibike TheStem 55 mm
  • Sedlovka/Sedlo: XLC AllMtn/Selle Royal Voga
  • Hmotnosť: 23,62 kg

Vaše komentáre

Aktuality

11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Včera 17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

22.04.2024 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

22.04.2024 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

22.04.2024 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu