Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Genesis E-Pro MTB 3.9 SI

Tento elektrobike stojí za zváženie, ak sú vašou prioritou výkonný motor a komfort na dlhých cyklotúrach v ľahšom teréne.
Hodnotenie: 3/5
2 799
Biker

Plusy: Výkonný elektromotor Bosch; Vysoká úroveň komfortu.

Mínusy: Veľká hmotnosť; predná oska na inbusový kľúč.

O kus lepší výletník

Ani značka Genesis, ktorá sa predáva v športových reťazcoch Intersport, nezaháľa a postupne vylepšuje elektrobiky vo svojej ponuke. Model E-Pro MTB s označením 3.9 SI je navyše to najlepšie, čo môžete od tohto výrobcu za svoje peniaze dostať.

Rám

Hliníkový rám vybavený polointegrovanou batériou Bosch s kapacitou 500 Wh v sebe ukrýva motor od rovnakého výrobcu, konkrétne verziu Performance CX Line s výkonom 250 W a maximálnym krútiacim momentom 75 Nm.

Aj napriek použitému riešeniu myslel výrobca aj na dodržiavanie pitného režimu a na rám si tak budete môcť upevniť držiak na cyklofľašu. Estetickú stránku vylepšuje kompletné vnútorné vedenie bowdenov, takže aj tento elektrobike kráča s dobou.

Komponenty

E-Pro MTB je zameraný predovšetkým na komfort a tomu zodpovedá aj zvolená výbava. Na 700 mm širokých rajdoch tak nájdeme okrem pohodlných gripov upevnený aj výborne čitateľný displej Bosch Purion, ktorý poskytuje všetky dôležité informácie.

Brzdy Shimano MT501 dosahujú v spojení so 180 mm kotúčmi vzhľadom na určenie bicykla veľmi presvedčivý výkon a tiež výbornú ergonómiu, ktorou sú brzdy tohto výrobcu známe. Mix komponentov ďalej dopĺňa pohon Sram NX Eagle, čo znamená, že vzadu nájdeme 12-rýchlostnú kazetu s rozsahom 11 – 50 zubov.

O tlmenie nerovností sa stará vidlica Rock Shox Judy Silver so zdvihom 100 mm a možnosťou uzamknutia priamo z rajdov. Sedlovka nie je síce teleskopická, no nastavenie jej výšky je jednoduchšie vďaka použitému rýchloupináku.

Jazda

Škoda, že rovnaký spôsob, teda použitie rýchloupináku, nezvolil výrobca aj pri uchytávaní predného kolesa. Uľahčil by tak transport samotného biku. Pre systém integrácie batérie a šírku spodnej rámovej rúrky ho už totiž neupevníte do klasického strešného nosiča.

Tým sa ale nedostatky končia a môžeme sa venovať jeho silným stránkam. Medzi ne patrí v prvom rade použitý motor, ktorý ponúka celkovo štyri režimy podpory. Najnižší Eco je, ako už zo samotného názvu vyplýva, zameraný na šetrenie batérie.

V praxi to znamená, že k vašej námahe dostanete 50 % podporu elektromotora. Na opačnom konci je režim Turbo, ktorý poskytuje až 300 % podporu k vášmu úsiliu. Motor navyše disponuje režimom E-MTB, ktorý sa dokáže prispôsobiť štýlu jazdy na základe kadencie a tlaku do pedálov.

V prípade, že by ste sa rozhodli elektrobike tlačiť napríklad do kopca, môžete využiť režim Walk+, ktorý vám s týmto viac než 23 kg vážiacim strojom pomôže. Ďalšou silnou stránkou je komfort pri dlhých jazdách, ktorý tento bike ponúka.

S ním úzko súvisí aj poloha jazdca, ktorá je vzpriamená a šetrí tak napríklad vašu chrbticu. Pri dlhšej jazde s rajdami v rukách sme ocenili gripy s priestorom na zapretie dlaní či možnosť zmeny polohy vďaka použitým rohom. Genesis E-Pro MTB je vďaka zmenám zase o kúsok ďalej.

Zamyslieť by sa nad ním mali najmä tí jazdci, ktorí hľadajú predovšetkým komfort na dlhých túrach, no nevyhľadávajú adrenalín vo veľmi rozbitom teréne. V ňom totiž rýchlo dáva najavo, že tam svojím zameraním jednoducho nepatrí.

Špecifikácia

  • Rám: ALU 6061, hliníkový
  • Vidlica: RockShox Judy Silver, 100 mm
  • Motor: Bosch Performance CX Line 500 Wh
  • Pohon: Sram NX Eagle (1 x 12)
  • Kolesá: Shimano Deore/Remerx,
  • plášte Schwalbe Smart Sam
  • Brzdy: Shimano MT 501
  • Rajdy/Predstavec: Genesis Alu Risebar 700 mm/Genesis Alu
  • Sedlovka/Sedlo: Genesis Alu/Genesis eMTB
  • Hmotnosť: 23,0 kg

Viac info na webe www.intersport.sk

Vaše komentáre

Aktuality

17:40 Len 22-ročný Georg Steinhauser vyhral po 34 km sóle horskú 17. etapu Giro d’Italia.

Steinhauser si pripísal svoje prvé profesionálne víťazstvo na vrchole stúpania Passo Brocon. Druhý skončil Tadej Pogačar, ktorý si opäť navýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie a za ním finišovali v spoločnej skupine Antonio Tiberi, Geraint Thomas, Daniel Martínez, Einer Rubio a Romain Bardet.

11:40 Nahnevaný Ben O’Connor o Giro d’Italia: Sú to jedny z najhoršie zorganizovaných pretekov.

„Rád by som ho videl vysadnúť na bicykel, odštartovať etapu a zistiť, aká je jeho odpoveď,“ povedal Austrálčan o šéfovi Gira v reakcii na chaos na štarte 16. etapy, ktorú napokon organizátori výrazne skrátili pre chladné počasie, sneženie a dážď v pôvodnom mieste štartu.

10:58 Dokumentárny film o Michalovi Marošim uvidíte už čoskoro v Bratislave aj na BikeFeste v Kálnici.

Dokument Ten, co slaví každý den nie je len obyčajný športový dokument, ale ide o portrét človeka, ktorý stál nespočetnekrát na hrane medzi životom a smrťou.

09:29 Wout Van Aert nie je v najlepšej forme, ale potvrdil návrat na preteky a odštartuje na etapáku v Nórsku.

Van Aert utrpel v marci pri páde na klasike Dwars door Vlaandren početné zranenia – sedem zlomených rebier, kľúčnu kosť a prasknutú hrudnú kosť. Zrušil štart na Giro d’Italia, no zotavuje sa a mohol by sa zúčastniť na Tour de France.

Včera 17:48 Nezastaviteľný Tadej Pogačar vyhral na Giro d’Italia už po piatykrát, horskú etapu museli pre sneženie skrátiť.

Na druhom mieste skončil Giulio Pellizzari pred tretím Danielom Martínezom, ktorý sa posunul na druhé miesto v celkovej klasifikácii, pretože Geraint Thomas s ním už v závere neudržal tempo.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu