Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Cannondale Moterra LT1

Dobrá výbava na jednej strane, konzervatívna geometria na druhej. Vysokozdvihový e-bike od Cannondaleu má niekoľko chytrých dizajnových vychytávok, a správa sa relatívne živo. V náročnom teréne však až tak sebavedomo nepôsobí.
Hodnotenie: 3/5
6 799
Biker
Test: E-bike Cannondale Moterra LT1

Verdikt: Relatívne obratný e-bike s dobrou výbavou, no krátka geometria má za následok trochu nervózne ovládanie

Plusy: Vďaka krátkej zadnej stavbe a centrálne umiestnenému ťažisku sa dá ľahko zdvihnúť na zadné a bunnyhopnúť; Dobrá svetlá výška pedálov; Plášte odolné voči defektom

Mínusy: Krátky rázvor a vysoko umiestnený stred zhoršujú ovládanie; Na dlhých a rozbitých zjazdoch dá zabrať

Rám

Inžinieri z americkej značky prišli na to, že ak motor Bosch trochu naklopia, budú môcť výrazne skrátiť zadnú stavbu. Tá je na pomery e-bikov naozaj veľmi krátka, má 445 mm.

Hýbe sa celých 160 mm zdvihu systémom prepákovaného jednočapu (zadná oska je s rámom spojená neprerušenou trubkou, no tlmič je stláčaný prostrednctvom vahadla napojeného na sedlovú trubku). Batéria nie je integrovaná, no je umiestnená netradične zospodu spodnej rámovej trubky. Pomáha tak držať ťažisko čo najnižšie.

Výbava

Vo svete e-bikov sú užšie 2,35-palcové plášte celkom raritou. Majú vystužené bočnice, a tak síce vážia rovnako ako plusové plášte na ostatných v tomto teste, no mali by byť odolnejšie voči defektom. Obuté sú na rovnako veľmi odolných ráfikoch DT Swiss XM 481.

Predný náboj má najnovší Boost rozchod (110 mm) no ten zadný je ešte širší – má 157 mm. Aj vďaka tomu je zadná stavba krátka, a zadné koleso môže byť vypletené rovnakou dĺžkou špíc, a tým pádom pevnejšie. Cannondaleu hrajú do kariet aj topmodely odpruženia Fox a jediná 150 mm teleskopka z celého testu.

Jazda

S továrenskými nastaveniami sa zadné odpruženie dostávalo na samý koniec až príliš ochotne, dokonca aj po nastavení minimálneho sagu. Riešenie našťastie bolo celkom jednoduché. Stačilo sériovo osadenú vložku v tlmiči Fox vymeniť za väčšiu. Bike tak získal lepšiu oporu ku koncu zdvihu, a zlepšilo sa aj vyváženie predného a zadného odpruženia. S týmto malým zásahom funguje odpruženie celkom dobre. Nie je tak citlivé ako na Haibiku či Specializede, no zároveň kope do pedálov menej ako na Mondrakeri.

Tlmič však na dlhých zjazdoch tvrdne (olej sa prehrieva, redne, a odskok sa zrýchľuje) a tak zadok občas na skokoch a v preťaženiach kope. Osadená vidlica Fox 36 je tiež štandardným modelom, nie tým určeným na e-biky s tuhším krkom, korunkou aj vnútornými nohami, ktorú nájdete na Mondrakeri. Aj tak má však tuhosti dostatok, a tlmenie FIT4 je poddajnejšie ako FIT GRIP, ktoré nájdete vo vidlici spomínaného konkurenta.

Na výšľapoch by pomohol o niečo strmší sedlový uhol. Pomohlo však posunúť sedlo úplne dopredu, a len zriedka sa nám predné koleso odlepilo od zeme. Relatívne vysoko umiestnený stred spolu s kratšími 170 mm kľukami tiež znamenajú lepšiu priechodnosť terénom, no užší zadný plášť jednoducho nemá toľko trakcie, ako plusové gumy na ostatných v tomto teste. Pravidelne tak podšmykol a nechal nás visieť uprostred technického výšľapu.

Ovládanie má oveľa bližšie k agilite než stabilite. Vďaka krátkej zadnej stavbe aj predstavcu (45 mm) a centrálnej umiestnenému ťažisku je ľahké dostať bicykel do manuálu, či preskočiť prekážky na traile. Predný plášť Magic Mary drží v zákrutách dobre, a ponúka o niečo precíznejšie držanie stopy než plusové gumy, hoci toho prepáči o niečo menej. Zvláštne tvarované rajdy a gripy však sťažujú ovládanie, a najkratší predný stred a najvyššie umiestnený stred zo všetkých v tomto teste na sebavedomí v zákrutách príliš nepridávajú.

Napriek tomu, že sme do testu dostali veľkosť XL, náš 190 cm vysoký tester sa na nej jednoducho necítil dostatočne komfortne. Reach je síce len o pár milimetrov kratší ako na Specializede alebo Haibiku, no kvôli nižšiemu stacku (výške, v ktorej je umiestnený kokpit) a kratšiemu rázvoru sa pocitovo zdal oveľa menší. Dokonca aj druhý testovací jazdec, ktorý za normálnych okolností jazdí na L-kách, povedal, že by uprednostnil o trochu dlhší reach.

Táto pocitová krátkosť bola najvýraznejšia v rýchlosti a na rozbitých trailoch. Museli sme tu držať ťažisko viac vzadu ako na ostatných bikoch v tomto teste. Výsledkom bola väčšia únava z jazdy a menej sebavedomia na púšťanie bŕzd. Celkovo však musíme povedať, že preferujeme ovládanie tohto Cannondaleu oproti Haibikeu. Je tu tuhšia vidlica a kratší predstavec. V porovnaní s nasledujúcimi dvoma bikami však v technickom teréne stále zaostáva.

Vaše komentáre

Aktuality

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Včera 18:49 Wout van Aert si pri hrozivom páde zlomil rebrá aj kľúčnu kosť.

Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.

Včera 17:24 Matteo Jorgenson je prvým Američanom, ktorý vyhral klasiku Dwars door Vlaanderen.

Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.

Včera 17:03 Demi Vollering môže byť prvou cyklistkou s miliónovou zmluvou, po sezóne končí v tíme SD Worx.

„V našom tíme nemôžeme mať dve pretekárky takejto úrovne,“ povedal šéf tímu Danny Stam po nedávnom predĺžení zmluvy s Lotte Kopecky.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu