Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské

Pre peniaze to nerobia. Oplatí sa jazdcom riskovať životy na Red Bull Rampage?

Na prvom Rampage v roku 2001 bol rozpočet na Rampage iba 8-tisíc dolárov a narástol na súčasných viac ako 200-tisíc dolárov. Je však jasné, že bikeri na Rampage nejazdia pre peniaze.
Martin Sarvaš
 Pre peniaze to nerobia. Oplatí sa jazdcom riskovať životy na Red Bull Rampage?

Záber z pádu Nicholi Rogatkina na Red Bull Rampage v roku 2015.

Red Bull Rampage je najväčší a najprestížnejší freeride MTB event na celom svete. Ak dostane biker na Rampage, znamená to, že skutočne vie jazdiť.

V prvom ročníku Rampage v roku 2001 bol celkový rozpočet podujatia iba 8-tisíc dolárov. Odvtedy táto suma narástla na súčasných 200-tisíc dolárov. Pri tom, čo jazdci na Rampage predvádzajú, však často riskujú svoje životy a ani odmena pre víťaza 65-tisíc dolárov určite nestojí za život.

Na Rampage sa stalo jazdcom už mnoho úrazov, no posledným najhorším bol pád Paula Basagotiu v roku 2015, keď dopadol zle z dropu, spadol a pri páde si poškodil stavce a následky v podobe čiastočnej paralýzy znáša dodnes.

Počas tréningov na Red Bull Rampage utrpel nepríjemný pád aj Gee Atherton, ktorý zle dopadol z viac ako 18-metrového dropu a utrpel zlomeniny lebky aj stavcov.

Zink: Ak by ste tu boli pre peniaze, asi ste si vybrali zlý šport

„Risk určite nestojí za finančnú odmenu. Ak by ste tu boli pre peniaze, asi ste si vybrali zlý šport,“ hovorí legenda Rampage Cam Zink.

„Môžem podporovať svoju rodinu, máme dom a pekné veci, ale určite to nerobím pre peniaze. Všetko, čo som tu predviedol, každý jeden trik, by som spravil, aj keby sme tu iba s kamošmi natáčali,“ dodal Cam Zink.

Okrem Camerona Zinka majú na Red Bull Rampage podobný názor všetci jazdci. „Ak sa na to pozrieme z čisto finančného hľadiska, človek z biznisu by vám pravdepodobne povedal, že ste dosť hlúpy, ak to robíte,“ povedal Bas Vansteenbergen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pinkbike (@pinkbike) on

Aggasiz: Myslím si, že moje telo má omnoho väčšiu cenu

Kanadský freerider Graham Agassiz utrpel v roku 2016 veľmi nepríjemný pád, pri ktorom si zlomil panvu. Agassiz sa snažil predviesť 360°-otočku na obrovskom drope, ale dopadol mimo dopadu a padal a kotúľal sa ešte ďalších 9 metrov. Aggy vynechal ročník 2017, no na poslednom Rampage 2018 už nechýbal.

„Risk je obrovský. Pozrite sa, čo tu robíme. Rampage je nič v porovnaní s podujatiami ako Monster Cup a Street League, ktoré majú miliónové rozpočty. Myslím, že víťaz dostáva 65-tisíc dolárov a moje telo má omnoho väčšiu cenu. Nikto si vás aj tak nepamätá, či ste skončili prvý, druhý alebo tretí,“ povedal Graham Agassiz.

Pád Grahama Agassiza v roku 2016:

Prečo teda na Rampage pretekajú?

Ak je to pre jazdcov finančne nezaujímavé a riskujú svoje životy, vystáva otázka – prečo to teda vlastne robia?

„Ak chcete byť profesionálnym freeriderom, myslím si, že to jednoducho musíte spraviť. Je to miesto, kde si vás všimne celý svet,“ hovorí Richie Schley.

„Dáva vám to možnosť ukázať sa, ukázať svoj štýl a ako vo veľkom to dokážete predviesť. Myslím si, že to určite za to stojí.,“ povedal Reed Boggs.

Mladým môže zmeniť kariéru

Nicholi Rogatkin sa posledného ročníka Red Bull Rampage nezúčastnil. Američan má za sebou úspešnú sezónu, keď sa mu podarilo vyhrať Crankworx, no Rampage vynechal. V roku 2015 utrpel Rogatkin na Rampage nepríjemný pád, ktorý mu však našťastie nespôsobil žiadne vážnejšie či dlhodobé zranenia.

„Za prvé, je to pravdepodobne najšialenejšia vec, ktorú spravíte na bicykli. Môže byť obrovskou zmenou v kariére mladých jazdcov ako napríklad Carson Storch. Niektorí ľudia si možno myslia, že to za ten risk nestojí, ale Rampage sledujú tisíce ľudí po celom svete. Myslím si, že to za to stojí,“ povedal Rogatkin.

Celá reportáž s jazdcami na Red Bull Rampage:

Aktuality

Včera 16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

Včera 15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

24.04.2024 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu